Hvad laver i med jeres jordemødre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

512 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. august 2010

Dimse

Hej piger!

Jeg er her i slutningen af min graviditet, begyndt at tænke lidt over den set i bakspejlet. Jeg ville lige høre, hvordan I er blevet fulgt i graviditeten og hvad i har fået foretaget. Jeg synes det er underligt at jeg overhovedet ikke er blevet vejet, fået foretaget gynækologiske undersøgelser eller blevet spurgt om hvordan jeg har det. Hos både læge og JM har jeg bare fået målt BT og fået undersøgt min urin og så har hun mærket på mavsen og sagt den er fin, og at min lille pige ikke er så lille. Hun er skønnet til at veje godt 4 kg. JM-konsultationerne har taget ca. 5 min pr. gang og hos en ny JM hver gang. Jeg har haft en masse jeg gerne ville have drøftet, men har følt at jeg nærmest var til besvær når jeg stillede spørgsmål. 

Lige nu er jeg rigtig rigtig ked af det, jeg er gået 1 uge over tid og ingen tegn på at noget er ved at sætte igang. Jeg troede man ville blive fulgt godt og grundigt især når man går over tid, men jeg har først til hos JM på torsdag (41+4) og har snakket med fødegangen som siger, at det ikke er sikkert jeg vil blive sat igang 42+0, men at det kommer helt an på hvordan den lille og jeg har det FYSISK. Synes ikke jeg bliver taget alvorligt, for jeg har det psykisk rigtig elendigt og jeg glæder mig slet ikke mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

Josesmor

Uha sikke nogle dårlige oplevelser du har haft.

Nu er jeg ikke helt færdig med at være gravid endnu, men kan da fortælle hvordan det er gået hos os. Hos egen læge var jeg tidligt i graviditeten og så i uge 25. Jeg har afleveret mine urinprøver og sidste gang hørte jeg også hjertelyd og hun mærkede på min mave. Så blev jeg vejet og vi snakkede om hvordan jeg har det. Især fordi jeg har haft en hård start med opkast osv. hun tjekkede også om jeg havde ødemer.

Hos min JM i 30+ hørte jeg også hjertelyd, min kæreste fik lov at høre med den trædims.. Og hun mærkede hvor stor lillepigen ca er. så snakkede vi lidt om amning og hvad vi havde af spørgsmål. har haft den samme JM hver gang.. Det er så godt nok kun 2 gange.., men alligevel Så vejede jeg mig selv i venteværelset og bad hende skrive det i mine papir.

Jeg håber da at der er nogen der snart vil begynde at lytte til dig, især hvis i har en masse spørgsmål som mangler svar. Og at din fødsel bliver en fantastisk oplevelse

Jeg vil ihvertfald tænke på digHeld og lykke!!!

Anmeld

29. august 2010

Frk. Himmelblå

Hej med dig.

Tror der er kæmpe variation i jm-forløb fra sted til sted og fra jm til jm. Tror desværre, det er ganske almindeligt, at det er forskellige jm'er, man bliver tilset af. Især ifbm. de større fødesteder.

I forhold til, at du ikke føler dig taget alvorligt, nu hvor du er gået over tid: Det skal du ikke finde dig i. Ring til fødegange og sig, at du føler dig utryg, og at du ikke helt føler dig taget alvorligt. Sig, at du gerne lige vil have tjekket dit barn, og at du ikke bryder dig om  tanken, at du evt. skal gå over de 42 uger, og at du derfor gerne vil lave en aftale om igangsættelse eller løbende kontroller med fast mødetid.

Det kan du sagtens tillade dig! Udtryk dig naturligvis venligt men med integritet og bestemthed. Det er DIN fødsel og DIT barn, der venter lige om hjørnet.

Held og lykke.

Anmeld

29. august 2010

Alberts/

syntes det lyder som nogle trælse jm du har haft dig,

mit første lægebesøg var godt nok heller ikke noget at råbe hurra for, men bedte så om en anden læge til de andre, og de har været super søde(;

har i alt haft 2 jm, og til to af besøgene var der en studerende med, men alle mine besøg har været rigtig gode, og har fået svar på alle mine spørgsmål, og de har fortalt mig alt hvad der var hver at vide(; er blevet vejet hver anden gang, og hørt hjertelyd alle gangene undtagen den første, blevet mærket på maven hvor stor babyen var. og self fået tjekket urin(;

men er super glad for min jm,

Anmeld

29. august 2010

oo

jeg synes du skal sige til dem, at du føler dig usikker når du møder en ny jordmor hver gang og at du føler de ikke tager dig alvorligt!

Vi har haft en supergodt forløb. hos lægen er jeg blevet vejet, men ikke ved jordmoderen. jeg har ikke fået nogen underlivsundersøgelser (hvorfor skulle man det???). Hos lægen tisser jeg i en kop og så stixer hun den, hos jordmoderen tisser jeg i en kop og stixer den selv og hvis den ser mærkelig ud, skal man tage den med ind til hende. Vi har haft to jordmødre og begge to har været helt fantastiske. Vi har som regel haft timelange samtaler med jordmoderen når vi havde en tid, vi har både snakket fødsel, følelser, hvordan Søren har det osv osv. Der er altid rigtig god tid og vi har følt at vi blev hørt og respekteret. Desuden har de altid lyttet hjertelyd og mærket på baby og målt symfysemålet osv.

Vi har også gået til fødselsforberedelse hos vores ene jordmor.

Hvis ikke DU siger fra, så ved de ikke hvordan du har det og kan ikke ændre i deres procedure eller deres måde at være overfor dig/jer på, så jeg synes det er supervigtigt du siger noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.