Aaaargh en drille-kage....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. august 2010

mariamiss6

Åh suk Jeg skal lave en McQueen kage til imorgen... Det er bare som om det hele kokser for mig.....

Først havde jeg ligesom ikke lige fulgt helt godt med i timen, og troede at kagen skulle afleveres mandag, men den skulle så afleveres (afhentes) søndag.... UPS! At skynde sig lidt miss....

Nåh, så er det altså en glutenfri kage der her bestilt... Jeg plejer altså at springe over hvor gærdet er lavest, og sværger til AMO chokoladekage, som jeg stoler 100% på....

Nåh men glutenfri indeholder jo lidt andre ingredienser, end bare almindelig hvedemel..... MEN bortset fra lige det der med at finde rismel, som åbenbart ikke sælges alle vegne Så var opskriften nem....

Dog sagde opskriften, at kagen skulle fordeles ud i 3 forme, da det er en opskrift på bunde... Men jeg beslutter at bage den som en hel kage, i den eneste springform jeg har.... Og tænker gad vide om så den skal have længere tid
Nåh men den får først de 8 minutter, som er beregnet til hvis det var bunde.... Jeg stak i den, og den var ikke færdig... Men alligevel tæt på synes jeg.... Jeg gav den altså så 5 minutter mere, som er lidt over halvdelen af en 1-bunds bage-tid.... Stikker igen i kagen, og vælger at give den lige 2 minutter mere - nok til at den i hvert fald burde være færdig (mener jeg) og i hvert fald ikke for meget, så den ville blive brændt....
Kagen ser sgu fin ud, intet hænger på stikke-pinden, og jeg klapper mig selv på skulderen, mens jeg tager kagen ud af ovnen....

går over til olde, som i anledning af rodet i mit køkken, er hyret som kok og restauratør til aftensmåltidet. Spiser lækker mad og hjem igen, til 2 afkølede kager... Den ene i springformen, som jo skal blive til selve kagen... Og 1 anden, magen til, samme højde, i brød-form som skal bruges til McQueen topfiguren....
Til min store skræk ser jeg at springformskagen er delvis faldet sammen... Men siden den stadig er lun, panikker jeg og smider den i ovnen, lidt endnu, på lidt lavere grader end tidligere, for igen at undgå at den brænder på....
Det går nogen lunde - den hæver sig en smule igen - nøjagtig nok til at skære til bunde... jeg smager på kagen - den er heldigvis ikke giftig, eller brændt på, så jeg klapper mig selv på skulderen igen

Får den skåret til 3 bunde.... Og så til det spændende.....

Tager den fine kage fra brødformen (som ikke faldt sammen, men som blev fin jævn hele vejen, og bare flot, og gennembagt i første forsøg) Begynder at skære den til bilformen... Det går nogen lunde, den er dejlig nem at skære i, men viser en tendens til at smuldre lidt, selvom den ikke er tør, den er simpelthen bare så let og luftig, så den løsner sig når man rører ved den.... Et helt hjørne smutter af foran på den færdigskårede bil, og jeg må imitere et nyt, med en klump MMF det går okay...

Og så til det helt store skrækscenarie - bilen skal smøres op.... OH MY GOD noget SHIT... Det smuldrer og smuldrer i ét væk... Og jeg må smøre ret tykt på (heldigt det er en god smørcreme )

Men altså lige nu, står den så til at skulle stivne i køleskabet, og jeg krydser bare finger for, at den ikke vil bukke under for egen vægt, når jeg putter MMF på.....

Ååååh ha... Jeg ved bare jeg ikke skal sove i nat

Bare liiiiige en smøg her ved puteren... Og så skal jeg overtrække McQueen (forhåbentlig uden alt for store problemer)

Beklager på forhånd over for "kunden" at McQueen måske vil være lidt ude af form (og jag selvfølgelig har jeg først skrevet til" kunden")

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

Dansker i England

Det lyder som et eventyr, du har gang i

Spøg til side  at det nok skal gå

Anmeld

29. august 2010

Siljesmor

Håber at det gik godt og at du ikke skulle have hele natten i brug )

Anmeld

29. august 2010

birgitte

jeg hååber da det endte godt... lyder bare som det værste kagemareridt!  må vi se billeder??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.