hvornår skal de kunne hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.826 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. august 2010

Vidunderligeunger

eller hvad man nu siger

Men altså, jeg er kommet til at tænke lidt over hvor meget de små skal kunne, i forhold til deres alder..

for eksempel - Alberte 3 mdr, hvad SKAL hun gerne kunne og hvad skal hun begynde at prøve sig frem med?

Hun kan: Smile, grine, holde hovedet højt rimelig længe, holde hovedet selv -det falder overhovedet ikke bagover længere, hun er interesseret i hænder (men ik fødder), legetøj og lyde og prøver så småt at gribe fat om ting... Putter ALT  i munden især hendes egne hænder og mine fingre hvis de lige er inden for rækkevidde Så er hun også meget opmærksom på hvor jeg er, hun følger min stemme og kigger rundt hvis hun hører jeg er et sted...

Er det nok??

Knus Mitzie, som nok er en smuuuule bekymret uden grund.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2010

Mira0911

Ved ikke om der ligefrem er en hvis alder for at gøre forskellige ting...

De gør tingene når de er klar til det...

Andre gør så tingene hurtigere da de bliver trænet til det...

Jeg kunne aldrig drømme om at træne mit barn til at kravle f.eks.. ;)

Dit datter skal nok gøre tingene bare rolig... Først når hun er klar til det... :)

Anmeld

28. august 2010

L.J.L

prøv at kigge her:

http://morsverden.dk/statistik/motorik_statistik.php

Lauritz har altid været rigtig hurtig til de forskellige ting. Han sad selv da han var 6 mdr. og kravlede da han var 7½ mdr. og vi har aldrig trænet ham, han vil bare frem i verden Men tror det er så forskelligt hvornår de lærer de forskellige ting.

Anmeld

28. august 2010

Vidunderligeunger

linselouise skriver:

prøv at kigge her:

http://morsverden.dk/statistik/motorik_statistik.php

sådan tak !!

Anmeld

29. august 2010

MariaJ

Det lyder i hvert fald som nogenlunde det samme som Johanna kunne for en måneds tid siden. Hun er næsten fire måneder nu, og har i mellemtiden også opdaget sine fødder og er blevet god til at gribe og holde i ting, men ellers stort set det samme som Alberte.

Maria

Anmeld

29. august 2010

Vidunderligeunger

MariaJ skriver:

Det lyder i hvert fald som nogenlunde det samme som Johanna kunne for en måneds tid siden. Hun er næsten fire måneder nu, og har i mellemtiden også opdaget sine fødder og er blevet god til at gribe og holde i ting, men ellers stort set det samme som Alberte.

Maria

hehe dejligt at høre... det jo ikke fordi jeg vil træne hende til noget, men nogen gange når jeg ser indlæg herinde fra tænker jeg "øøh, det der kan alberte da bare SLET ik"  

Anmeld

29. august 2010

Tanja1

MoarJ skriver:

Ved ikke om der ligefrem er en hvis alder for at gøre forskellige ting...

De gør tingene når de er klar til det...

Andre gør så tingene hurtigere da de bliver trænet til det...

Jeg kunne aldrig drømme om at træne mit barn til at kravle f.eks..

Dit datter skal nok gøre tingene bare rolig... Først når hun er klar til det...

Som du siger, lærer de ting efterhånden, når de er klar. "Træning" hjælper nødvendigvis heller ikke, medmindre barnet er klar. Men passende stimulering, dvs. tilbud af forskellige muligheder, hvor barnet kan opfordres til at bruge sin krop, kan sikre den naturlige udvikling.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.