Hvordan fortæller man familien om den lille ny?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

427 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. august 2010

Anonym trådstarter

Så var den der, i første forsøg, både kæresten og jeg selv er vildt glade, og meget spændte på hvad der kommer til at ske.

Det eneste problem er bare, at jeg ikke ved hvordan jeg skal få det sagt til min familie. Især mine forældre, da de er fuldstændigt imod det. De mener jeg er for ung til at få børn, og det nævner de hver gang jeg prøver at komme ind på emnet. Jeg er 20, snart 21, og har været sammen med min kæreste i 2½ år.

Min kærestes familie er noget mere positive omkring den slags ting, og vi er helt sikre på at de vil modtage det godt, så dem vil vi gerne give en god overraskelse!

Nogen forslag til hvordan jeg kan fortælle det til de to sider af familien? Og evt. om jeg skal fortælle dem det samlet eller hver for sig?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2010

Maalene

STORT tillykke med graviditeten

Når det bliver vores tur, har jeg tænkt mig, at invitere min familie (mor, far, mormor, farmor, farfar, søster, svoger og nevø) og så
købe nogle porcelænskrus og skrive en lille hilsen på til dem hver... Noget i retning af: "Hej oldemor, glæder mig meget til at komme ud til dig etc..."

Min kærestes side af familen kan absolut ikke holde deres mund, så dem venter vi nok lidt med at fortælle det (når det bliver altuelt), til vi synes at hele byen må vide det - for det kommer de til i den lille by vi bor i Men det bliver nok på samme måde, de får det at vide, synes ikke jeg vil gøre forskel mellem dem

Anmeld

28. august 2010

Anonym trådstarter

Tusind tak for forslaget, det lyder som en rigtig god idé
Jeg håber det snart lykkes for jer !

Anmeld

28. august 2010

JacobsMoar

Pas for guds skyld på med at skrive Kære Olde.. Min mormor har slet slet ikke kunne vænne sig til tanken om at skulle være olde, det er først inden for de sidste 2 måneder det er feset ind, og jeg er altså i uge 34 nu.. De kan selvfølgelig også tage det helt fint, men tænker lige en ekstra gang over hvordan du gør det.. Jeg ville nok hellere invitere dem på kaffe/te, og så have et krus til mig selv hvor der stod: Jeg skal være mor !! - Og se hvor længe der går før de siger noget

Anmeld

28. august 2010

Anonym trådstarter

Ja det kan jeg godt se Så har de lidt at tænke over, og det bliver ikke overfint og kunstigt, som det ofte gør hvis man planlægger en stor middag, inden man skal komme med en stor nyhed..

Min veninde foreslog at jeg venter til jeg har været til første scanning, og så giver hvert sæt kommende bedsteforældre et billede.. Så det er også med i overvejelserne

Anmeld

28. august 2010

merethe

Profilbillede for merethe

Hvis du er bange for at de vil kommer med negative reaktioner når du fortæller det.

Så ville jeg sende dem et fødselsdag invitation med et billede af scanningen indeni, deri kunne du så skrive noget med: 

Kære Mormor og Morfar da jeg har fødseldag omkring (dato) vil det glæde mig at se jer på xxx sygehus og fejre min første fødselsdag sammen med mig. med venlig hilsen jeres nye barnebarn

Så har de tid til selv at sluge de første reaktioner uden at du skal overvære det. Når de så har kommet sig over "chokkert" så bliver de nok glade og ringer til dig og ønsker dig tillykke.

Anmeld

28. august 2010

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Hvis du er bange for at de vil kommer med negative reaktioner når du fortæller det.

Så ville jeg sende dem et fødselsdag invitation med et billede af scanningen indeni, deri kunne du så skrive noget med: 

Kære Mormor og Morfar da jeg har fødseldag omkring (dato) vil det glæde mig at se jer på xxx sygehus og fejre min første fødselsdag sammen med mig. med venlig hilsen jeres nye barnebarn

Så har de tid til selv at sluge de første reaktioner uden at du skal overvære det. Når de så har kommet sig over "chokkert" så bliver de nok glade og ringer til dig og ønsker dig tillykke.

Det lyder fint, og på den måde er jeg ikke tvunget til at se mine forældre i øjnene, og høre på deres negative hentydninger.. For det er jo i bund og grund det jeg frygter.. Havde dog overvejet at hvis man samlede begge hold kommende bedsteforældre, ville faderens side af familiens optimisme smitte lidt af på min side af familiens humør..
Men ved at sende dem en "fødselsdagsinvitation" undgår jeg jo at stå ansigt til ansigt med mine forældre.. Så kan de selv kontakte mig, når de er afklaret med det..

Tusind tak for idéen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.