Puuuuha det er hårdt!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

741 visninger
17 svar
0 synes godt om
27. august 2010

Bondepigen

Min svigerfar havde i sidste uge lungebetændelse, blev behandlet for det, og fik det igen godt...men et par dage efter (dvs. søndag) blev vi ringet op af hjemmeplejen, som havde tilkaldt en ambulance, da de næsten ikke kunne komme i kontakt med ham.

Ove ringede så til sygehuset i Aalborg og hørte, hvad der skete. Han havde stadig infektion i kroppen, og de ville give ham antibiotika direkte i årerne. Han talte med sin far, som talte i øst og vest, men dog lod til at forstå, hvad Ove sagde. Vi ville besøge ham mandag, men besluttede sammen med en sygeplejerske at vente til tirsdag, da han forhåbentlig ville være mere klar der.

Mandag aften blev vi så ringet op af en sygeplejerske. Da jeg havde givet Ove telefonen og han blev helt hvid i hovedet løb jeg rundt og pakkede, fik Emma vækket og vi fik pakket bilen med de mest nødvendige ting, og så kørte vi mod Aalborg med følelserne udenpå tøjet. Ove havde selvfølgelig ringet til sin storebror, som begyndte at køre fra Odense.

Emma var med, men jeg blev udenfor med hende, og Ove overtog hende på et tidspunkt, så jeg kunne være hos svigerfar lidt. Det var ikke rart at se på hvordan han kæmpede med vejrtrækningen, men heldigvis kom der en læge og tilså ham, og han kom i respirator. Ove kørte Emma og mig hjem til svigermor og kom selv senere på natten. Dagen efter ringede Oves bror, som havde overnattet hos deres far..og sagde vi skulle komme ind, for lægen ville snakke med Ove... (han havde snakket med ham).

Hans nyrer var sat ud, og det betød at han havde blodforgiftning. De ville så fortælle, hvad vi kunne forvente, hvis de gjorde alt hvad de kunne for at redde ham.  Dvs. plejehjem, dialyse 3 gange om ugen og en kamp for at overleve, da alle hans organer var påvirket af forgiftning.

De valgte det som deres far ville have ønsket.. og Ove, hans bror og jeg sad hos ham til det sidste. Det tog 4-5 timer fra de omjusterede på respiratoren og til han gav slip. Det var så frygtelig hårdt, og vi græd og græd, talte til ham, bad for ham osv.

Emma var hjemme hos farmor.

Da det var ovre spurgte Oves bror om jeg ville bede en bøn for deres far, og det ville jeg selvfølgelig gerne. Men vi er så kede af det herhjemme. Vi mangler at kunne besøge farfar nu. Heldigvis havde både han og vi en fantastisk dejlig weekend hos ham 14 dage før. Emma syntes det var hyleskægt hos ham der, og har siden kaldt på farfar mange gange...og nu skal hun ikke se ham mere... og det skal vi heller ikke...  Jo forhåbentlig skal vi alle ses engang om lang tid.

Så lige nu sørger vi herhjemme og har ikke overskud til det helt store....

Håber I alle har det godt... Har ikke fulgt så meget med den sidste uge....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

Ni-ko-li-ne

bondepigen skriver:

Min svigerfar havde i sidste uge lungebetændelse, blev behandlet for det, og fik det igen godt...men et par dage efter (dvs. søndag) blev vi ringet op af hjemmeplejen, som havde tilkaldt en ambulance, da de næsten ikke kunne komme i kontakt med ham.

Ove ringede så til sygehuset i Aalborg og hørte, hvad der skete. Han havde stadig infektion i kroppen, og de ville give ham antibiotika direkte i årerne. Han talte med sin far, som talte i øst og vest, men dog lod til at forstå, hvad Ove sagde. Vi ville besøge ham mandag, men besluttede sammen med en sygeplejerske at vente til tirsdag, da han forhåbentlig ville være mere klar der.

Mandag aften blev vi så ringet op af en sygeplejerske. Da jeg havde givet Ove telefonen og han blev helt hvid i hovedet løb jeg rundt og pakkede, fik Emma vækket og vi fik pakket bilen med de mest nødvendige ting, og så kørte vi mod Aalborg med følelserne udenpå tøjet. Ove havde selvfølgelig ringet til sin storebror, som begyndte at køre fra Odense.

Emma var med, men jeg blev udenfor med hende, og Ove overtog hende på et tidspunkt, så jeg kunne være hos svigerfar lidt. Det var ikke rart at se på hvordan han kæmpede med vejrtrækningen, men heldigvis kom der en læge og tilså ham, og han kom i respirator. Ove kørte Emma og mig hjem til svigermor og kom selv senere på natten. Dagen efter ringede Oves bror, som havde overnattet hos deres far..og sagde vi skulle komme ind, for lægen ville snakke med Ove... (han havde snakket med ham).

Hans nyrer var sat ud, og det betød at han havde blodforgiftning. De ville så fortælle, hvad vi kunne forvente, hvis de gjorde alt hvad de kunne for at redde ham.  Dvs. plejehjem, dialyse 3 gange om ugen og en kamp for at overleve, da alle hans organer var påvirket af forgiftning.

De valgte det som deres far ville have ønsket.. og Ove, hans bror og jeg sad hos ham til det sidste. Det tog 4-5 timer fra de omjusterede på respiratoren og til han gav slip. Det var så frygtelig hårdt, og vi græd og græd, talte til ham, bad for ham osv.

Emma var hjemme hos farmor.

Da det var ovre spurgte Oves bror om jeg ville bede en bøn for deres far, og det ville jeg selvfølgelig gerne. Men vi er så kede af det herhjemme. Vi mangler at kunne besøge farfar nu. Heldigvis havde både han og vi en fantastisk dejlig weekend hos ham 14 dage før. Emma syntes det var hyleskægt hos ham der, og har siden kaldt på farfar mange gange...og nu skal hun ikke se ham mere... og det skal vi heller ikke...  Jo forhåbentlig skal vi alle ses engang om lang tid.

Så lige nu sørger vi herhjemme og har ikke overskud til det helt store....

Håber I alle har det godt... Har ikke fulgt så meget med den sidste uge....

sender dig mange varme knus!!

det er simpelthen SÅ hårdt!

Anmeld

27. august 2010

TbCp

Århh nej

Det gør mig ondt!

Anmeld

27. august 2010

anna-jonas

Sender dig et stort kram......................for det har du brug for, i denne svære periode. Livet er sgu' nogle gange så uretfærdigt.............det gør mig virkelig ondt på jeres vegne.

Knus Mette

Anmeld

27. august 2010

Klumpe-dumpe

Sender dig og hele familien, min dybeste medfølelse og varmeste tanker i den svære tid.

R.I.P

Anmeld

27. august 2010

JustAnotherName

Det gør mig ondt at læse om Jeres tab. Sikke en hurtig og uventet drejning det tog. Det er altid meget meget trist, sådan noget...

Stort trøstende kram herfra....

Anmeld

28. august 2010

ooo

Hvor er jeg ked af at høre at du har mistet din svigerfar.

Du får et stort kram fra mig, det tror jeg at du har brug for.

Anmeld

28. august 2010

Jules

Åh søde...

Det gør mig ondt...

Tusinde kram og tanker herfra...

Anmeld

28. august 2010

Bondepigen

Tusind tak for alle jeres knus og kram, det varmer... men tror jeg giver dem videre til Ove. Han er ved at gå helt ind i sig selv, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for jeg forstår ham jo godt, men han skal jo leve videre.

Jeg vil så gerne have, at han kommer ud, men jeg KAN ikke tvinge ham.

Ove er i øvrigt lige startet op på sertralin for en måned siden, da han er deprimeret, så jeg er jo bange for at han går helt i stå. Ud over det er han lige startet på uddannelse... hvor han har nået at være i en uge, før det her skete.

Jeg savner svigerfar, og bliver ked af det, når jeg tænker på at vi ikke længere kan besøge ham, men jeg bliver nødt til at være den stærke og støtte Ove alt det jeg kan... Men hvad skal jeg gøre? Skal jeg lade ham ligge under dynen og sørgei al den tid han trænger eller skal jeg kæmpe for at få ham ud. Det behøver jo ikke være noget stort han skal, når han skal ud... bare komme ud og få noget lys og luft, så han bedre kan sove om natten og være vågen om dagen.

Han ligger og sover nu, han gik først i seng kl 5.00. Jeg ville bare så gerne at han var vågen sammen med os, og sov om natten. Det må være så ensomt for ham at være alene om natten med hans tanker og sorg.

Jeg vil jo heller ikke presse ham til noget som jeg tror han har brug for...

Håber bare ikke han går helt ned på det her.

P.S. Jeg har fået en tid hos lægen til ham så de ved det og kan tage lidt hånd om ham (sammen med mig), men hun havde først tid d. 7. sep.

Anmeld

28. august 2010

Barbamama

åh nej hvor er det forfærdeligt.... Det gør mig virkelig ondt..... Ja der er nok ikke så meget at gøre end lige at lade Ove reagere på sin egen måde et stykke tid endnu. Det er jo meget nyt og vi reagerer alle forskelligt. Han må gøre hvad han har brug for. Men så igen er det jo også kun DIG der kender ham og ved hvornår det måske tager overhånd. Så det er godt du er obs og hjælper ham. Men jeg ville lade ham trække sig lidt det næste stykke tid. Det er der mange der har brug for i sådan en situation og nok især mænd som har sværere ved at sætte ord på end os kvinder. Knus til dig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.