Anna-jonas skriver:
Helene..............det er jo en fuldstændig uholdbar situation i står i som familie, og det er IKKE rimeligt at i som børn og samlever bare bliver overladt til jer selv. Altså.............først ville jeg bede om et møde på den afdeling din mor er tilknyttet, hvor i gør det klart at også en visitator fra kommunen kommer med. Med din mors historie, som du fortæller den....................tja, så kan jeg ikke se hvorfor man ikke har lavet en terminalerklæring på hende. Din mor er berrettiget til at få hjælp i hjemmet døgnet rundt, når hun ikke selv kan klare sig......................ellers skal de finde et alternativ.
Men husk, at få din mor med i alt dette...............hun skal jo give tilladelse til at i kommer med til møde o.s.v. Men få facts på bordet........................for jeg er af den overvevisning, at din mor godt kan have nogle knoglemetastaser i hoften, og at det er derfor hun pludselig har så vanvittig ondt. Når kræft breder sig til knoglerne, er patienterne utroligt svære at smertedække, og der skal et specielt team på (smerteteamet), jeg mener at de har sådan et team på Herlev sygehus.
Bare spørg, Helene..................og hvis jeg kunne ville jeg sgu' selv tage turen over til jer, for at få alt dette "rod" redet ud, så din mor kan få en værdig afslutning, og Jørgen ikke helt mister sig selv i alt dette.
Men altså, du skal gøre følgende.
1. Din mor skal IKKE udskrives før der er aftalt pasning i hjemmet ved hjælp af hjemmeplejen. De kommer også om natten, hvis din mor får en kalder.
2. Bede om et møde, hvor din mor, kontaktlægen, kontaktsygeplejersken, vivitatoren fra kommunen, Jørgen og du deltager.
3. Spørg om grunden til at din mor ikke har fået lavet en terminalerklæring. Og spørg i samme seance om hun har fået scannet den hofte, som smerter, og om hun er tilknyttet et smerteteam. For det er IKKE rimeligt at hun har så store smerter.
Knus Mette
Du er bare skøn Mette.
Jeg har lige snakket med Jørgen om det du skrev. Han er nemlig hos min mor på Bispebjerg sygehus lige nu. Hun havde nemlig vejrtærkningsproblemr i morges hanvde blå læber. Hun har slim i kroppen som hun iikk kan hoste op, hun fik noget "bikanyl" noget til at hjælpe lungerne ssom kun kan fås i spray, hvis det siger dig noget.
Hun har et smerteteam på Rigshospitalet, der hvor hun får kemo, fordi hun er i en 8 uger pause, kommer hun på Bispebjerg i stedet. Hendes smerte må ligge på nr. 3 ud af den der 10 skala
D. 6 sep skal hun til Amager sygehus for at få taget røgten da rigshospitalet ikk har tid og d.13sep skal hun såmpå Rigshospitalet til svar på røgtenbillederne.
Lige nu vil der ikk ske noget før senest mandag, men hvis hun har det sådan kommer hun ikk hjem, da Jørgen ikk kan give hende det til lungerne, mangler et bestemt apparat. De havde snakket med nogen på sygehuset om det med en kunne komme hjem og tjekke til hende. Men han havde ikk tid til at snakke mere, da sygeplejske kom. Min mor vil nemlig ikk give slip på Jørgens hånd, da hun er bange