Hjælp adgangskrav?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.868 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. august 2010

Anonym trådstarter

"For at blive optaget på bacheloruddannelsen i Dansk skal du have en adgangsgivende eksamen, og følgende fag skal være betået:

Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, yderligere et fremmedsprog (begyndersprog A / fortsættersprog B) samt enten historie B, idehistorie B eller samtidshistorie B. Alle fag skal være bestået."

- Hvordan skal det forstås ? Jeg har fået 10/10 i årskarakter , men til min skiftlige eksamen fik jeg kun 00 :/ Har ikke været op til mundlig dansk. Kan jeg så godt søge ind eller skal jeg gå til en ny eksamen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

L-Mortil3

Anonym skriver:

"For at blive optaget på bacheloruddannelsen i Dansk skal du have en adgangsgivende eksamen, og følgende fag skal være betået:

Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, yderligere et fremmedsprog (begyndersprog A / fortsættersprog B) samt enten historie B, idehistorie B eller samtidshistorie B. Alle fag skal være bestået."

- Hvordan skal det forstås ? Jeg har fået 10/10 i årskarakter , men til min skiftlige eksamen fik jeg kun 00 :/ Har ikke været op til mundlig dansk. Kan jeg så godt søge ind eller skal jeg gå til en ny eksamen? 

Men karakteren 00 har du dumpet, og kan derfor ikke opfylde kravene til at kunne starte på uddannelsen, det er bestemt sådan jeg læser det.

Anmeld

27. august 2010

Anonym trådstarter

Line&Liam skriver:

Men karakteren 00 har du dumpet, og kan derfor ikke opfylde kravene til at kunne starte på uddannelsen, det er bestemt sådan jeg læser det.

Men har jo ikke været oppe i mundlig dansk? Synes det er lidt forvirrende. Ellers må jeg jo bare søge kvote 2.

Anmeld

27. august 2010

L-Mortil3

Anonym skriver:

Men har jo ikke været oppe i mundlig dansk? Synes det er lidt forvirrende. Ellers må jeg jo bare søge kvote 2.

Men for at bestå Dansk A, skal du vel bestå både skriftlig og mundtlig, med mindre at uddannelsen specifikt, kun ønsker en af delene bestået?

Anmeld

27. august 2010

Anonym trådstarter

Line&Liam skriver:

Men for at bestå Dansk A, skal du vel bestå både skriftlig og mundtlig, med mindre at uddannelsen specifikt, kun ønsker en af delene bestået?

Ja det jo lige det jeg ikke kan finde ud af

Anmeld

27. august 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg ville ringe til det pågældende universitets studiekontor, der kan de svare dig.

Men læser det desværre også som om at du i både mundtlig og skriftlig dansk skal have minimum 2 - i mundtlig dansk erstatter årskarakteren eksamenskarakteren, mens den i skriftlig "bortfalder", således at det er 00 der gælder, og derved opfylder du ikke kravet. Har der ikke været mulighed for reeksamen her i august?

Anmeld

27. august 2010

Mette.

Anonym skriver:

Jeg er ret overbevidst om at du skal have bestået gennemsnittet ad dansk, og eftersom dansk årskarakter og eksamenskarakter begge indgår i beregningen er gennemsnit, tror jeg altså du har det du skal..

Det er jo ikke altid man er til eksamen hverken skriftligt eller mundtligt.. Men prøv at ringe til en studievejleder på det gældende sted du gerne vil søge ind på.. De ved det helt sikkert - Ellers kan du kontakte studievalg.dk

Anmeld

27. august 2010

Anonym trådstarter

Mette. skriver:

Jeg er ret overbevidst om at du skal have bestået gennemsnittet ad dansk, og eftersom dansk årskarakter og eksamenskarakter begge indgår i beregningen er gennemsnit, tror jeg altså du har det du skal..

Det er jo ikke altid man er til eksamen hverken skriftligt eller mundtligt.. Men prøv at ringe til en studievejleder på det gældende sted du gerne vil søge ind på.. De ved det helt sikkert - Ellers kan du kontakte studievalg.dk

uhh det håber jeg. må prøve at ringe ind.tak 

Anmeld

27. august 2010

Maja88

er lidt forvirret.. har du en gymnasiel uddannelse eller hvordan og hvorledes?

Anmeld

27. august 2010

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

er lidt forvirret.. har du en gymnasiel uddannelse eller hvordan og hvorledes?

Jeps .. Hvorfor?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.