Nogle råd??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. august 2010

BechHannibal

Jeg har i en længere periode haft problemer med min ene hofte (gennem 3 år ca.) og det er bare blevet værre og værre

- Jeg kan ikke side med benene over kors mere

- jeg kan ikke side på en stol eller i en sofa i længere tid ad gangen

- jeg kan ikke dyrke sport som løb og dans, da jeg ikke kan gå i 4 dage

- og sidst men ikke mindst, jeg kan ikke sove om natten, for der går det p..... ondt!!

( Min kæreste er rykket ned på gulvet på et ligge underlag, for ikke at blive forstyret af mig )

Da jeg fandt ud af jeg var gravid, giv jeg endelig til min læge. For kan kun forestille mig det ville gøre smerten endnu værre når man tager 10 kg på

Han kunne ikke gøre noget, da man ikke må få taget røgten billeder som gravid! - Han sendte mig derfor til en fys, for at se om det kunne hjælpe.

Hun er efter 3 uger ved at blive utålmodig, fordi jeg ikke mærke NOGET forskel. .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

wamse

Jeg har det på samme måde, hvor de dog tror at jeg har slidgigt i begge mine hofter. Jeg var nede og få taget røntgen for 2 dage siden. Jeg har så døjet med det i mange år, og min overvægt har bestemt gjort det værre. Jeg får nu en masse smertestillende døgnet rundt. Mine graviditeter har bestemt ikke hjulpen på det.

Da jeg var gravid, måtte jeg så bare leve med de smerter og fandt forskellige måde at aflaste hofterne, fx ved at have en sækkestol under benene når jeg lagde i sengen.

Anmeld

27. august 2010

BechHannibal

wamse skriver:

Jeg har det på samme måde, hvor de dog tror at jeg har slidgigt i begge mine hofter. Jeg var nede og få taget røntgen for 2 dage siden. Jeg har så døjet med det i mange år, og min overvægt har bestemt gjort det værre. Jeg får nu en masse smertestillende døgnet rundt. Mine graviditeter har bestemt ikke hjulpen på det.

Da jeg var gravid, måtte jeg så bare leve med de smerter og fandt forskellige måde at aflaste hofterne, fx ved at have en sækkestol under benene når jeg lagde i sengen.

Men slidgigt? Er det ikke lidt tidlig for dig? ja og ikke mindst for mig.

Så du venter på svar nu? - Min læge sagde det kunne være en splint som sidder derinde i hofte kuglen og driller..

Jeg har prøvet med puder mellem benene, det hjælper ikke

Men en sækkestol er selvf. også lidt større, så måske en god ide.

Da du var gravid vidste du heller ikke hvor smerten kom fra? Hvordan kan det være du ikke undersægte det den gang?

Anmeld

27. august 2010

wamse

BechHannibal skriver:

Så du venter på svar nu? - Min læge sagde det kunne være en splint som sidder derinde i hofte kuglen og driller..

Da du var gravid vidste du heller ikke hvor smerten kom fra? Hvordan kan det være du ikke undersægte det den gang?

Jeg har lidt af slidgigt i mine knæ, siden jeg var 16, så er vant til det. Jeg har været ved flere læger der gennem tiden bare har slået det hen, men at der intet var at se ved mine hofter, selvom jeg havde store smerter. Derfor er der aldrig kommet nogen resultat eller løsning på det.

Jeg var ved min nye læge i tirsdags, der med det samme sendte mig til røntgen Så dejligt at blive taget seriøst nu.

Anmeld

27. august 2010

Ni-ko-li-ne

BechHannibal skriver:

jeg er 27 og har slidgigt i lænden.... så det er vidst aldrig for tidligt...

stråler smerterne ud i benet? eller holder de sig i hoften?

man kan altid være bagklog, men det havde nok været smart om du havde kontaktet lægen inden du blev gravid. Jeg vil være ærlig og jeg er næsten 100% sikker på at det vil blive værre her i graviditeten hvor hormonerne blødgør ledbåndene og man som regel øger vægten...

få alt den hjælp du kan af den fys....og så tal med fyssen omkring sådan et lændestøtte bælte... ligesom man kan bruge når man har bækkenløsning...

alt mulig held og lykke til dig

knus

Anmeld

27. august 2010

BechHannibal

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg er 27 og har slidgigt i lænden.... så det er vidst aldrig for tidligt...

stråler smerterne ud i benet? eller holder de sig i hoften?

man kan altid være bagklog, men det havde nok været smart om du havde kontaktet lægen inden du blev gravid. Jeg vil være ærlig og jeg er næsten 100% sikker på at det vil blive værre her i graviditeten hvor hormonerne blødgør ledbåndene og man som regel øger vægten...

få alt den hjælp du kan af den fys....og så tal med fyssen omkring sådan et lændestøtte bælte... ligesom man kan bruge når man har bækkenløsning...

alt mulig held og lykke til dig

knus

Det er kun i hoften, inde i hofte kuglen.

Selvfølgelig havde det været bedst jeg var gået til lægen inden, ønsker jeg også nu

Både min fys og læge mener at det vil blive værre netop pga. homonerne blødgør + vægten.

Min fys siger at efter to gange mere og det ikke har hjulpet, så er der ikke noget at gøre??

Mht. til det lændestøttbælte, jeg tror faktisk det bare vil forvære det, da jeg for ondt i hofte hvis bukser sidder for langt nede og trygger

Anmeld

27. august 2010

Ni-ko-li-ne

BechHannibal skriver:

Det er kun i hoften, inde i hofte kuglen.

Selvfølgelig havde det været bedst jeg var gået til lægen inden, ønsker jeg også nu

Både min fys og læge mener at det vil blive værre netop pga. homonerne blødgør + vægten.

Min fys siger at efter to gange mere og det ikke har hjulpet, så er der ikke noget at gøre??

Mht. til det lændestøttbælte, jeg tror faktisk det bare vil forvære det, da jeg for ondt i hofte hvis bukser sidder for langt nede og trygger

man kan også få sådan et elastik bælte der støtter maven.... det kan du prøve i de forskellige babyudstyrsforretninger....

det er træls, men du må nok vænne dig til at have ondt, i alt fald til baby er ude i jeres arme....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.