åhh hvad sker der...hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

374 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. august 2010

Leonora

Hej tøser

Har sku brug for lidt hjælp...jeg har en datter på 2 år.

Vi har aldrig haft problemer med at få hende til at sove. Hun har altid selv kunne falde i søvn i sin egen seng...med lukket dør og lyset slukket.

MEN...for 5 dage siden fandt hun ud af at komme op af sin tremme seng...det har nu resulteret i at hun nu for 5 aften i træk er over 2 timer om at give op...Hun står op lige så hurtigt man har lagt hende og hyler og skriger...Jeg har prøvet ALT føler jeg...Sagt sødt "nej" og "Godnat" og lagt hende tilbage. Har førsøgt med den hårde tone samt slet ikke at sige noget og bare lægge hende i seng igen...Men intet hjælper...Først når hun er så udmattet og kl ca er 22 giver hun op...tror ik jeg lyver hvis jeg siger at jeg har båret hende op i seng over 50 gange pr aften....Åhh man bliver helt slidt..

Føler sig som en sur og ond mor der slutter dagen af med hårde ord og surhed....

Er der nogen de kender til dette og som har et gyldent råd bliver det taget i mod med kys hånd...

Knus og frustrerede tanker

Louise, Leonoras mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

Leonora

Øv øv slet ingen svar...sidder netop nu med samme problem..

Anmeld

27. august 2010

Maria.

Hej igen..

Min søn var på samme måde.. Jeg tror det var fordi han fandt ud af at komme op, så følte han dig "fanget" når vi lagde ham ned..
Vi købte en junior seng til ham, og så var vi ude over det problem!

Knus Maria

Anmeld

27. august 2010

tinasmor

Vi har haft nogle perioder.

Da hun begyndte at springe over trammesengen (lige fyldt to) og var meget ked af sengen, så købte vi en juniorseng, var bange for, hun så overhoved ikke ville sove og ville rende rundt. men det skete aldrig. Hun sov meget bedre. 

Næste periode (ca 4 måneder efter) hvor hun pludselig ikke ville sove igen. Så brugte vi vores papapappa natlampe (selv om hun altid har sovet fint i mørke) nu vil hun slet ikke sove uden, for hun har et par gange været vågen om natten og været været bange om natten.Kan det være derfor din datter ikke vil sove?

Anmeld

27. august 2010

Leonora

tinasmor skriver:

Vi har haft nogle perioder.

Da hun begyndte at springe over trammesengen (lige fyldt to) og var meget ked af sengen, så købte vi en juniorseng, var bange for, hun så overhoved ikke ville sove og ville rende rundt. men det skete aldrig. Hun sov meget bedre. 

Næste periode (ca 4 måneder efter) hvor hun pludselig ikke ville sove igen. Så brugte vi vores papapappa natlampe (selv om hun altid har sovet fint i mørke) nu vil hun slet ikke sove uden, for hun har et par gange været vågen om natten og været været bange om natten.Kan det være derfor din datter ikke vil sove?

Åhh tak for dit svar......Har netop i dag sat en rigtig seng op...og det er da ikke lige så slemt...Har førsøgt nu i ca 45 min...lægger hende pænt tilbage i seng hver gang....men føj det er hårdt naå man slet ikke er vandt til at være så bestemt når det handler om putning...hmm

Men måske jeg sku prøve dit lampe held...lige nu er døren åben og hun kan se lyset i stuen...

Men tak igen for dit svar

Hilsen Louise

Anmeld

27. august 2010

tinasmor

Ja min mand måtte være den hårde. Der gik kun en eller to dage så var det overstået (indtil kapitel to med lyset men der gik flere måneder) Nogle gange tror jeg bare, at de er inde i en periode hvor der sker en masse. Og jeg tror desværre også ( i forhold til vores i hvertfald) at det kommer i perioder. det er som regel aldrig bare en dag. Det er som om det bliver en vane for hende, og så gør hun det (hvor hun er svær at ligge f.eks) i flere uger. Eller at hun f.eks vågner om natten i flere dage i træk. Og når de er så små så er det jo svært at tale rigtig med dem.

kan godt forstå det er hård for dig. Vi har haft hende sådan siden hun var en baby. Altid sovet dårlig og har altid haft de problemer, så desværre er det ikke nyt for os. Men 7-9-13 så siden "stor-pige sengen" og nattelampen har der ikke været noget...

Anmeld

27. august 2010

tinasmor

Ja min mand måtte være den hårde. Der gik kun en eller to dage så var det overstået (indtil kapitel to med lyset men der gik flere måneder) Nogle gange tror jeg bare, at de er inde i en periode hvor der sker en masse. Og jeg tror desværre også ( i forhold til vores i hvertfald) at det kommer i perioder. det er som regel aldrig bare en dag. Det er som om det bliver en vane for hende, og så gør hun det (hvor hun er svær at ligge f.eks) i flere uger. Eller at hun f.eks vågner om natten i flere dage i træk. Og når de er så små så er det jo svært at tale rigtig med dem.

kan godt forstå det er hård for dig. Vi har haft hende sådan siden hun var en baby. Altid sovet dårlig og har altid haft de problemer, så desværre er det ikke nyt for os. Men 7-9-13 så siden "stor-pige sengen" og nattelampen har der ikke været noget...

Anmeld

27. august 2010

*Sofie*

Åh, jeg føler så meget med dig. Vi er slet ikk nået til lige netop det problem du beskriver....men jeg har haft så mange sovekampe med Malou ! Det er hårdt og opslidende.
Jeg tror (lissom de to andre) at det ville være en rigtig god idé at skifte tremmesengen ud med en juniorseng i jeres tilfælde

Anmeld

27. august 2010

Leonora

ihh det er altså bare rart med lidt forståelse...og juhuuu jeg tror sku hun sover nu....efter præsis en time...det er 1 1/2 time hurtigere end igår...og færre tårer både fra hende og mig...

Så i har nok ret...det tager bare et par dage og så er vi ovre den pukkel og tilbage til tiden hvor putning var hyggelig, kærlig og uden tårer.

Tak for jeres svar

Knus Louise med et lige nu stille hjem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.