steph0804 skriver:
Har nogle set det denne uge?
Lisa Lents servere hjemmelavede forårsruller og de så helt vildt lækre ud, er der nogle der ved hvordan man laver sådan nogle og hvad det er for noget "brød" de lavede rullerne af?
Efter at have rullet forårsrullerne blev de ikke tilberedt igen og sådan en opskrift hvor de ikke er stegt kan jeg ikke google mig til, så HJÆLP!!
YES....det ved jeg :-) Jeg har nemlig boet sammen med en vietnameser.
Du skal i en af de der kineserbutikker, hvor de kun sælger kineserråvarer. Ved du hvad jeg taler om??
* Rispandekager (fåes i aflange runde plastik dåser, som man også så hende stå med i programmet)
* Frisk korianter (fåes også i kinabutikkerne)
* Mynteblade (fåes også i kinabutikker)
* Bønnespirer
* Store tigerreger (helst friske, som du selv steger)
* Evt. oksekød (mørbrad i tynde skiver, så du kan lave to slags pande kager)
* Salatblade i tynde skiver
*Gulerødder og agurker i tynde skiver
*glasnudler (de skal stå og tørre lidt -ellers bliver de klistrede)
Så skal du bruge et vandbad, som du lægger rispapir/pandekagen - kun lige et øjeblik indtil den er slap. Såtages den op og lægges på en tom tør tallerken. Så efter 30 sek kan du begynde at lægge salat, glasnudler, korianter, mynte, bønnespirer og rejer eller oksekød på. Så lægges enderne ind til siden og du ruller den rundt til en pølse.
Til forårsrullen bruger du fiskesovs med chili og masser af sukker. Det lyder måske ulækkert, men det hører til og smager himmelsk ;-)
Her er en opskrift, som måske er bedre beskrevet end min ;-) Og ellers søg på "vietnamesisk forårsruller friske" på nettet.
http://www.divxit.dk/birthes-madopskrifter/visbrugeropskrift.php?id=1124
Held og lykke,,.