børnehavestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

385 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. august 2010

charlottekri

nu skal jeg lige høre om vi bare er langt bagefter??

min datter går i dp med 2 andre børn der har smidt sutten (de er begge yngre) og min dp bliver ved med at presse mig til om min datter ikke også snart skal smide den, for hun er da for gammel (bliver 3 til januar).

nu er den anden pige (3 mdr yngre) begyndt at smide bleen, så nu presser hun også på der... "for hun kan da ikke begynde i børnehave hvis hun stadig bruger ble og sut"...

jeg er faktisk ved at være lidt træt af det, for jeg mener ikke at ihvertfald med hensyn til bleen, så er det noget de skal være klar til?? sutten er en anden snak...

er det mig der er lidt bagefter eller...??

havde jeres smidt både ble og sut da de begyndte i børnehave??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

bagger26

Altså min søn bliver 3 til december og han har stadig både sut og ble.. Og han skal ikke presses af mig til at smide det endnu... Mig og min DP har snakket om, at sutten i hvert fald venter til efter han er faldt godt til i børnehaven, han bruger den nu også kun når han er træt/sover.. Bleen kommer også på et tidspunkt når han ser de andre ikke bruger ble.. Det tager jeg altså heeeelt roligt, ikke noget stress her, det skal nok komme....

Anmeld

26. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka fylder 3 år til oktober og skal starte i bh den 15 september.

Han bruger både sut og ble, og der er ingen i vs der presse på, at han skal stoppe med dette. Han bliver selvfølgelig trænet i, at sidde på toilettet og vil det rigtig gerne. Men han vil ikke have bleen af. Sutten bruge han kun når han skal sove og det er selvfølgelig et projekt vi snart skal igang med.

Han er dog stoppet med, at sove middagslur i vs og bruger derfor sin sut meget mindre nu. Han spørger heller ikke så meget mere efter den herhjemme.

Selvfølgelig kan hun starte i bh når hun bruger sut og ble. Iøvrigt synes jeg personligt ikke, at det er noget som hun skal blande sig i.

Kh. Katja

Anmeld

26. august 2010

Maise

charlottekri skriver:

nu skal jeg lige høre om vi bare er langt bagefter??

min datter går i dp med 2 andre børn der har smidt sutten (de er begge yngre) og min dp bliver ved med at presse mig til om min datter ikke også snart skal smide den, for hun er da for gammel (bliver 3 til januar).

nu er den anden pige (3 mdr yngre) begyndt at smide bleen, så nu presser hun også på der... "for hun kan da ikke begynde i børnehave hvis hun stadig bruger ble og sut"...

jeg er faktisk ved at være lidt træt af det, for jeg mener ikke at ihvertfald med hensyn til bleen, så er det noget de skal være klar til?? sutten er en anden snak...

er det mig der er lidt bagefter eller...??

havde jeres smidt både ble og sut da de begyndte i børnehave??

min pige er kun 8 mdr. men selv var 3,5 før sutten røg. Uanset hvad så kun enting af gangen og når du fornemmer at han er klar. desuden skal man huske på at drenge bruger ble som oftest længere tid end piger, da de har sværere ved at lære at kontrolere at " holde " sig.  Så har ellers ikke så meget erfaring i det.

Anmeld

26. august 2010

charlottekri

Maise skriver:

min pige er kun 8 mdr. men selv var 3,5 før sutten røg. Uanset hvad så kun enting af gangen og når du fornemmer at han er klar. desuden skal man huske på at drenge bruger ble som oftest længere tid end piger, da de har sværere ved at lære at kontrolere at " holde " sig.  Så har ellers ikke så meget erfaring i det.

min datter er en pige he he  men tak for svaret!!

Anmeld

26. august 2010

tumle81

Jeg ville bede min dp mor om at tie stille og blande sig udenom, det er ikke hendes bord at bestemme hvornår din datter skal af med ble og sut!!!

Både min datter og ældste søn havde smidt både ble og sut inden de blev børnehavebørn, men de var klar til det og derfor forløb det sådan... Nu går de i en integreret institution, så overgangen er mere glidende end fra fx dp til bh!!

Knus Kathrina

Anmeld

26. august 2010

charlottekri

jeg synes heller ikke at hun burde blande sig på den måde, for det er lidt som om hun siger mellem linjerne "prøv at se hvor dygtige de andre børn er" og det sårer fakisk lidt selvom jeg ved at hun aldrig vile kunne finde på at sige det...

Anmeld

26. august 2010

Maise

charlottekri skriver:

min datter er en pige he he  men tak for svaret!!

ha ha sorry, hmm ammehjerne

Anmeld

26. august 2010

charlottekri

Maise skriver:

ha ha sorry, hmm ammehjerne

det er helt i orden he he

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.