Hjælp til terminsudregning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. august 2010

Chewy

Hej allesammen,

Jeg har et spørgsmål omkring terminsudregning. Håber I vil give et bud.

Jeg har pco og har ikke haft mens siden 10 juni 2010. Jeg fandt ud af den 16. august, at jeg er gravid. Til en skanning og blodprøve d. 17. august fik jeg af vide, at jeg var tidligere end uge 6.

Nu går jeg jo så og spekulerer over, hvor langt jeg mon er henne?

Er der nogen af jer, der ved hvor tidligt man kan teste positivt? Er det i uge 3-4 stykker? Jeg prøver at finde en udelukkelsesmetode, hvis der er en grænse for, hvornår man kan teste positivt for så kan jeg jo ihvertfald starte dér.

Ved godt terminsdatoen jo er ligegyldig, men tænker bare meget over det i forhold til risikoen for en spontan abort osv. Lidt ærgerligt jeg har det sådan, men føler lidt, at denne første tid bare skal overstås

Har en tid til skanning fredag den 3. sep. Så håber jeg man kan se bare lidt

Knus til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

puslepigen

Hej

jeg har ikke så meget foratand på det, men jeg ville tro at når du skal scannes får du sikkert afvide hvor langt du er henne.

håber det hjælper

Anmeld

26. august 2010

Chewy

Ja, det håber jeg så meget. Er simpelthen ved at blive en smule tosset i hovedet over det  Men gad vide, om de kan se det sådan mere præcist så tidligt??

Andre der har et bud. Ved godt det er s... svært at sige for jer

Siger man ikke normalt at man er 4+0, når mens udebliver og man er gravid? Men kan man teste positiv inden da, tænker jeg bare??

Anmeld

26. august 2010

Mus84

Jeg tænker du er længere henne end hvad du tror, jeg har lige fundet ud af i lørdags jeg var gravid jeg er i uge 5+0, og havde sidste mens i juli ca. d. 20. Jeg vil tro du er i 7+0 eller 8+0 og ca. har termin i starten af april..

Tillykke med graviteten ellers..  Jeg synes os bare denne tid her i starten bare godt må gå over, ihvert fald gerne nærme sig 12 uge så det usikre er overstået..

Anmeld

27. august 2010

Chewy

Tak, og også tillykke til dig

Hmm, måske har du ret. De sagde jo bare i sidste uge, at jeg var tidligere end uge 6, men det kan jo selvfølgelig også være uge 5 og at jeg så er i uge 6 nu.

Jeg ved bare, at jeg havde enormt ømme brystvorter lige i starten af august og så begyndte muren i underlivet en uge senere. Hvad det er tegn på, kan jeg kun gisne om, men glæder mig ihvertfald helt vildt til skanningen på fredag. Håber de kan sige bare lidt om terminen

Jeg har det også sådan med de første 12 uger. Men prøver alligevel at sige til mig selv, at jeg skal huske at nyde dem, for de kommer jo ikke igen

Held og lykke til dig

Anmeld

27. august 2010

Frk. Himmelblå

Ved det sørme ikke, men vil bare tilføje, at jeg blev terminsscannet, da jeg var 7 plus 6, og den præcise termin har holdt to scanninger siden da, så den er jo nok korrekt!

Så mon ikke, du får en "rigtig" dato at forholde dig til her d. 3.?

Anmeld

27. august 2010

Frk. Himmelblå

Chewy skriver:

Tak, og også tillykke til dig

Hmm, måske har du ret. De sagde jo bare i sidste uge, at jeg var tidligere end uge 6, men det kan jo selvfølgelig også være uge 5 og at jeg så er i uge 6 nu.

Jeg ved bare, at jeg havde enormt ømme brystvorter lige i starten af august og så begyndte muren i underlivet en uge senere. Hvad det er tegn på, kan jeg kun gisne om, men glæder mig ihvertfald helt vildt til skanningen på fredag. Håber de kan sige bare lidt om terminen

Jeg har det også sådan med de første 12 uger. Men prøver alligevel at sige til mig selv, at jeg skal huske at nyde dem, for de kommer jo ikke igen

Held og lykke til dig

Mine bryster blev ømme knap en uge efter undfangelsen. - Måske du kan bruge det til noget? (Dvs. da jeg var ca. tre uger henne).

Anmeld

27. august 2010

Frk. Himmelblå

Chewy skriver:

Hej allesammen,

Jeg har et spørgsmål omkring terminsudregning. Håber I vil give et bud.

Jeg har pco og har ikke haft mens siden 10 juni 2010. Jeg fandt ud af den 16. august, at jeg er gravid. Til en skanning og blodprøve d. 17. august fik jeg af vide, at jeg var tidligere end uge 6.

Nu går jeg jo så og spekulerer over, hvor langt jeg mon er henne?

Er der nogen af jer, der ved hvor tidligt man kan teste positivt? Er det i uge 3-4 stykker? Jeg prøver at finde en udelukkelsesmetode, hvis der er en grænse for, hvornår man kan teste positivt for så kan jeg jo ihvertfald starte dér.

Ved godt terminsdatoen jo er ligegyldig, men tænker bare meget over det i forhold til risikoen for en spontan abort osv. Lidt ærgerligt jeg har det sådan, men føler lidt, at denne første tid bare skal overstås

Har en tid til skanning fredag den 3. sep. Så håber jeg man kan se bare lidt

Knus til jer alle

PS: Jeg gætter på, du har termin d. 23. april :-) Og at du altså er 6 + 0 i morgen :-) 

Anmeld

27. august 2010

Chewy

Uha, det kunne være dejligt, hvis det er rigtigt Kunne da være dejligt med en april baby. Håber de kan sige lidt mere på fredag, for er da godt nok ved at blive lidt småskør af at gå og gætte mig frem Men faktisk så tror jeg du har ret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.