Til Cypern med min dreng på 3 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.264 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. august 2010

Liljesilas

Hej alle mødre

Jeg skal med min mand, søn og mine svigerforældre til Cypern midt i oktober - hvor min søn vil være 3 1/2 måned. Jeg har hørt fra mange at det er fint at rejse med dem så tideligt og at det kun er nemmer når de er så små. Men jeg håber i vil dele jeres viden og erfaring med mig, så jeg kan planlægge rejsen bedst muligt. Vi får en lejlighed helt nede til poolen, så vi nemt kan komme ud.

Håber i vil skrive alle de gode tips i har, så vi kan få den bedste ferie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2010

Liljesilas

Ingen?

Anmeld

28. august 2010

Chalala85

Jeg har kun hørt godt om at rejse med de små.. problemet er bare hvis de får ondt i ørerne i flyet og med varmen. Jeg tog min søn med til Kreta da han var 15 måneder.. noget ældre end din jo men han tog det super fint

Anmeld

28. august 2010

2721

mayapigen skriver:

Hej alle mødre

Jeg skal med min mand, søn og mine svigerforældre til Cypern midt i oktober - hvor min søn vil være 3 1/2 måned. Jeg har hørt fra mange at det er fint at rejse med dem så tideligt og at det kun er nemmer når de er så små. Men jeg håber i vil dele jeres viden og erfaring med mig, så jeg kan planlægge rejsen bedst muligt. Vi får en lejlighed helt nede til poolen, så vi nemt kan komme ud.

Håber i vil skrive alle de gode tips i har, så vi kan få den bedste ferie

Små børn/spædbørn, kan ikke trykudligne, det vil sige de for meget ondt i ørene, både når flyet letter og lander, jeg ville personligt aldrig rejse med min søn før han er mindst et år. Men det skulle lette hvis man ammede dem samtidig

Anmeld

28. august 2010

Majbriteriksen

Vi var ude og flyve da min store søn var 5 mdr og nu her igen da mindste manden var 10 mdr. Begge gange er det gået rigtig godt. Det er selvfølgelig noget mere bøvlet når man skal igennem sikkerhedshalløjet især da vi havde magnus på 10 mdr og Rasmus på 3 (Læs-meget krudt i r....) Og vi skulle mellemlande dvs. 2 gange op og 2 gange ned x alt det check ind og tjek. Men det vil aldrig stoppe mig for at komme afsted.

Vi planlægger altid alt ned til mindste detalje, håndbagagen er nøje pakket og i den rækkefølge som man skal bruge tingene deri. Vi har altid haft en masse lækkkert til ungerne, nu er jeres ikke så gammel, men hvis hun er gået i gang med grød og er glad for det, så giv det på flyturen, så han er godt tørstig når i lander. Så kan du amme/give flaske der, så slipper i for propperne.

Sørg for at han ikke har for meget tøj på der er for varmt-og helst noget som er nem at tage af og på-Da vi kom i flyet sidst var der så varmt og vi ventede 15 min før vi fik aircon på. Alle var var ved at dø.

Vi har altid pakket noget hjem-ligt med på ferie. Feks legetæppet. Det fyldte en del i kufferten men var besværet værd. Han var så tryg og glad på det.

Til sidst er der kun at sige god tur. Og spørg hvis der er noget specifikt du tænker på.

Anmeld

28. august 2010

Fines mor

Vi havde vores nr. 2 med til Tyrkiet da hun var 5 mdr. gammel, det var ikke noget problem. Hun sov det meste af vejen til Tyrkiet, og vi havde en klapvogn med til hende. Jeg syntes roligt i kan tage afsted, og flypersonalet kan nogle tricks hvis der opstår tryk i ørene;-)

God rejse... ;-) De er så nemme at have med.

Anmeld

28. august 2010

Thalia

Vi rejste rigtigt meget da Sebastian var helt lille. Han var 5 uger gammel da han var med i England første gang, og hele hans første leveår var han gennemsnitligt på en tur/retur flyrejse en gang om måneden. Vi var i England, Sverige, Barcelona og en del andre steder allerede før han blev 6 mdr gammel.

Jeg synes Cypern med et barn på 3½ måned lider super godt. Typisk er man nået så langt at man kender sit barn og dets rytme en lille smule, og barnet er samtidig lille nok til at det er nemt at rejse.

Vores bedste erfaring er at lade være med at medbringe ting som ikke er strengt nødvendige. Nøjes fx med at pakke bleer til rejsen, babyer i udlandet bruger også ble, og man kan få pampers alle steder.

Mine unger har ikke været super vilde med legetæpper da de var 3½ måned gamle, men vi har altid haft lidt legetøj med, og gerne noget der kan hænges op over hovedet på dem - fx på en stol eller sådan noget. Medbring evt lillens egen dyne, den er tryg og lugter rart.

Og så ville jeg aldrig have overlevet de forskellige rejser uden 2-3 slynger. Babybjörn er intet værd på sådan en tur da baby kun må sidde i den i 40 minutter, men slyngerne kan bruges hele dagen, og det er guld værd at kunne tage med ud på ture i løbet af dagen. - Man kan medbringe en klapvogn, men ofte finder man ud af at vi i Danmark er virkeligt priviligerede i forhold til handicap adgang.  I London er det fx håbløst med vogn, medmindre man virkeligt gerne vil bære rundt på både den og baby og pusletaske og alt det andet

Når ungerne er små medbringer jeg altid både strækvikle og ringslynge, og når de bliver ældre erstattes viklen med en Meitai

Anmeld

29. august 2010

Liljesilas

1000 tak for svarene. Jeg har snakket med flere sundhedsplejesker og de siger det ikke er et stort problem med ørene, hvis vi gør som flere af jer skriver. Jeg har fået anbefalet at rejse med ham inden han bliver for meget ældre..

Jeg har lige et spørgsmål - i nævner klapvogn, kan man godt bruge det til en dreng på 3 måneder? 

Min dreng er vild med legetæppet i 20 minutter af gangen, bør jeg tage det med så? Jeg vil jo gerne han har det bedst muligt..

Igen 1000 tak for svarene og rådene, dem vil jeg helt sikkert bruge.. 

Anmeld

29. august 2010

smokin

mayapigen skriver:

1000 tak for svarene. Jeg har snakket med flere sundhedsplejesker og de siger det ikke er et stort problem med ørene, hvis vi gør som flere af jer skriver. Jeg har fået anbefalet at rejse med ham inden han bliver for meget ældre..

Jeg har lige et spørgsmål - i nævner klapvogn, kan man godt bruge det til en dreng på 3 måneder? 

Min dreng er vild med legetæppet i 20 minutter af gangen, bør jeg tage det med så? Jeg vil jo gerne han har det bedst muligt..

Igen 1000 tak for svarene og rådene, dem vil jeg helt sikkert bruge.. 

Min datter er på den nævnte alder og kan IKKE bruge klapvogn.  OVERHOVEDET! Vores combivogn kan heldigvis laves om til klapvogn hvor liften kan stå i.

Vi skal selv til Bali d.6 november hvor Malou vil være 5 måneder.

Anmeld

29. august 2010

AWO

Jeg har desværre ikke noget klogt at tilføje, men jeg vil bare sige, at jeg misunder dig!!!

Vi var på Cypern sidste sommer, det var bare skønt! Befolkningen i turistområderne kan godt være lidt turisttrætte, men inde i landet er de bare så søde. Og selve øen er bare skøn! Ih, hvor kunne jeg godt tænke mig at komme derned igen snart..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.