Tælleteknik ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

998 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. august 2010

thilde-tusindfryd

Hvordan er det nu lige det er, det der med 1+2 osv.

Hvornår fra starter man med at tælle uger ? Er den første uge efter menstruationen uge 0 eller uge 1 ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

Gustavsmor

Man starter ved sin sidste menstruations første dag....

Anmeld

26. august 2010

thilde-tusindfryd

Ja, det ved jeg.....men kalder man første uge for uge 0 eller uge 1, altså det jeg mener er, at når man fx er tre dage efter sin seneste menses første dag, er man så i uge 0 eller uge 1 ? Altså tæller man uge 1 ved starten af den første uge eller når den første uge er slut ?

forstås hvad jeg mener ?

Anmeld

26. august 2010

Muffinmus

de fleste er 4+0 når de finder ud af det, +- nogle dage.Men det er fordi det tæller fra mens første dag af..dvs man i virkeligheden kun er 2 uger henne, men man læller 4 uger i stedet for, fordi de ikke vd hvornår ens ÆL ligger præcist er det nemmere for dem at regne fra mens første dag i stedet for:-)

Så når man er helt nygravid er man som regl 4+ et eller andet:-)

Og derfor en graviditet siger 40 uger i stedet for 38:-)

Anmeld

26. august 2010

sus82

Hvis du bruger terminsberegneren her på siden står der hvor langt du er, så har du et sted at starte.

Anmeld

26. august 2010

oo

du siger uge 1 er gået når første uge er gået...jeg tror det var det dit spørgsmål lød på

Anmeld

30. august 2010

thilde-tusindfryd

Tjuhl skriver:

du siger uge 1 er gået når første uge er gået...jeg tror det var det dit spørgsmål lød på

Jeps ! Tak for et præcist svar

Det var lidt svært at forklare, så ......

Men altså dvs sige, at når man er fx på 8. dagen fra ens sidste menses første dag, så er man i uge 1+1 ikk ? eller er det 1+0 ??

Anmeld

30. august 2010

Mka

thilde-tusindfryd skriver:

Men altså dvs sige, at når man er fx på 8. dagen fra ens sidste menses første dag, så er man i uge 1+1 ikk ? eller er det 1+0 ??

mens første dag 0+0 0+1 0+2 0+3 0+4 0+5 0+6 1+0..  Så jeg ville sige 1+0. Men her burde du slet ikke vide du var gravid, da du stadig har mens de første par dag og ikke haft ægløsning endnu.

Det ikke let

Anmeld

30. august 2010

oo

thilde-tusindfryd skriver:

det tal der kommer efter + er bare ugetallet. dvs du starter tælningen på 1+0 og dagen efter er du 1+1 og så 1+2 frem til du er 1+6 og så skifter det dagen efter det til 2+1...er det til at forstå?? når du er på 8. dagen for din mens, så vil du være 2+0...hvis jeg lige regner rigtigt. din mens 1. dag er 1+0 og hvis der så går 8 dage så hedder det (1+0,1+1,1+2,1+3,1+4,1+5,1+6,2+0) 2+0 jep!

men man tæller jo som regel ikke før man får en positiv test og det får man allertidligst i 3+? og der er det nemmeste faktisk at indtaste sine data i en af de terminsudregnere der findes på nettet og så regner den det hele + termin ud for een

Anmeld

30. august 2010

thilde-tusindfryd

Hmmm......

Folk er åbenbart ikke enige.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.