:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

629 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. august 2010

betiinsen

Har prøvet en månedstid hver dag efter p-pille stop, at tage min temperatur, samt også taget ægløsningsteste. Min tem. er forskellig, går fra 36,3 til 36,9.

Mine teste har i perioder vist at teststregen er næsten lige så rød som den anden streg. Men stadig ikke 100% så rød. Men nu her hvor min ægløsningsperiode begynder at ligge i denne uge, er stregerne mindre røde

Er bange for jeg slet ikke får min ægløsning, selvom jeg nogle gange har udflåd og ondt.

kan lægen hjælpe en med problemet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

Daisy

Nu ved jeg ikke om jeg har forstået det rigtigt? Du har prøvet i 1 måned??? Hvis der er tilfældet og du lige har droppet p-pillerne, kan det være fordi at din krop er ved at 'finde sig selv' efter brugen af p-piller. For nogle kommer æggeløsningen uregelmessigt de første måneder. Tror ikke der er noget lægen kan gøre ved det. I må bare være aktive under dynerne, og se om i kan ramme den rigtige dag

Anmeld

26. august 2010

pussepige

Jeg er blevet gravid alle 4 gange uden at have styr på ÆL ikke noget jeg går sådan op i hvornår det er...  De sidste 2 er lavet i første førsøg.. Jeg her nok en af dem så blir gravid bare manden kigger på mig Hehe

Anmeld

26. august 2010

FrkT

Lægen kan hjælpe jer med behandling, men der skal I have prøvet i minimum et år uden det er lykkedes - mange steder endda to år.

Men som en anden sagde, så skal din krop nok lige finde sig selv efter p-pillestop, og det kan altså godt tage nogle måneder. Så giv det tid. Og så springer de fleste kvinder minimum én ÆL over om året, dvs. at man mindst har én cyklus hvor man ikke har ÆL i... så selvom det ikke kommer lige med det samme betyder det ikke nødvendigvis at det slet ikke kommer.

Anmeld

26. august 2010

betiinsen

Okay tak for svar alle 3. Bliver bare så bange for det, Men det er rigtigt at jeg er stoppet med piller for en lille måned siden.

Må bare være tålmodig og krydse fingre

Anmeld

26. august 2010

businesstigger

Jeg tissede i sin tid på ÆL tests i ca 60 dage uden at få en positiv test, så jeg blev også bekymret for at jeg slet ikke fik ÆL. Men det havde jeg altså haft tiltrods for manglende positiv test - jeg har da en dreng på knap 3 år i dag

Det er forskelligt hvor meget hormon man udskiller i urinen så det er ikke alle der kan bruge de der tests.

Men hvis det er din første måned efter p-pille stop er det nok også et spørgsmål om at din krop er ved at vende sig til at være sig selv igen så at sige.

Held og lykke med det!

Anmeld

26. august 2010

Kløver

betiinsen skriver:

Har prøvet en månedstid hver dag efter p-pille stop, at tage min temperatur, samt også taget ægløsningsteste. Min tem. er forskellig, går fra 36,3 til 36,9.

Mine teste har i perioder vist at teststregen er næsten lige så rød som den anden streg. Men stadig ikke 100% så rød. Men nu her hvor min ægløsningsperiode begynder at ligge i denne uge, er stregerne mindre røde

Er bange for jeg slet ikke får min ægløsning, selvom jeg nogle gange har udflåd og ondt.

kan lægen hjælpe en med problemet?

Hvis det er første måned efter p-piller kan det sagtens være fordi hormonerne er i kroppen, det kan sagtens tage 3 mdr før de er ude og kroppen selv har fundet sin normale cyklus igen, lægen kan ikke gøre så meget, ikke når det er så tæt på p-pillerne er smidt. Kan nok bedst anbefale en masse kærlighed under dynerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.