Hg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

979 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. august 2010

Sabrina2014

Hej alle.

Jeg skriver da jeg er igang med grundforløbet som bager, og jo længere jeg tænker over det, bliver det sådan at jeg måske holder mig til grundforløbet, og ikke tager videre som lærling, pga alle de ting jeg har hørt med hvordan bagerierne er, hvordan det hele er ja?

Jeg har leget med tanken om en HG i lang tid, da jeg ved at jeg selv er for skoletræt til andet, og så senere enten bliver kontorelev eller blomsterbinder..

Det jeg vil høre noget om, er om nogle kan komme med nogle meninger, både til bager faget, men så sandelig også til HG?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

Sabrina2014

Og jeg bliver simpelthen nødt til at spørge, jeg VED allerede at en 3 årig HHX er for lang tid mig, det er simpelthen ikke noget jeg har lyst til, så derfor er jeg lidt ligeglad med alle dem der siger alt muligt om HG.. Er besluttet på min HG, men er det rigtigt, at jeg simpelthen INGEN elevplads kan få efter, fordi jeg ikke har en HHX :s ?

Anmeld

26. august 2010

1977

Profilbillede for 1977

Nu er det mange år siden jeg tog min hg og der varede den kun et år Men min veninde er i gang med HGV og er rigtig glad for det

Anmeld

26. august 2010

B&J

Min hg tog 2 år  og det er det bedste jeg har gjord  ja lektierne var håre og tog meget af sin tid men men skal bare lige igang og man lære en masse

Anmeld

26. august 2010

MaleneG

Jeg har lige afsluttet min 2 årige HG, og er simpelthen så glad for jeg valgte den vej.

Både og er det rigtigt at det kan svært lige i øjeblikket at få praktik pladser nogen steder, men det er jo tildels pga krisen, så det burde jo gerne gå op af igen om nogle år.

Men på trods af krisen og meget andet har jeg alligevel formået at finde mig en praktik plads lige præcis indenfor det område jeg gerne vil, påtrods af at jeg har barn, og er ung. Men hvis du giver den en skalle, og køre på med nogle fine karaktere, så er alt muligt

Anmeld

26. august 2010

Sabrina2014

MaleneG skriver:

Jeg har lige afsluttet min 2 årige HG, og er simpelthen så glad for jeg valgte den vej.

Både og er det rigtigt at det kan svært lige i øjeblikket at få praktik pladser nogen steder, men det er jo tildels pga krisen, så det burde jo gerne gå op af igen om nogle år.

Men på trods af krisen og meget andet har jeg alligevel formået at finde mig en praktik plads lige præcis indenfor det område jeg gerne vil, påtrods af at jeg har barn, og er ung. Men hvis du giver den en skalle, og køre på med nogle fine karaktere, så er alt muligt

Altså, nu har jeg nogle problemer med min handelsskole, men HÅBER jeg kan komme ind til Januar efter mit grundforløb .... Ellers må jeg vente til august, da jeg har været en ret stor lort mod min handelsskole (lang historie), men har dog tænkt mig at undskylde for de ting der nu er sket, og håber at de kan se at jeg er nu et ret sødt menneske....

Må jeg spørge hvad du har fået elevplads som? Og jeg har tænkt mig at køre rigtigt hårdt på, og oppe alle de fag jeg nu kan, osv... Så jeg kan vise at jeg vil noget!

Anmeld

26. august 2010

Nadia&Daniel

Jeg har taget en HG (dog i Århus) - og jeg har aldrig været i tvivl om at den var den vej jeg skulle i livet. Er rigtig glad for at jeg tog denne uddannelse.

Har godt hørt problemer med elevpladserne - men det gælder om at søge og søge, og vise virkesomhederne hvem man er. Og så selvfølgelig gør dit bedste på skolen..

Anmeld

26. august 2010

Sabrina2014

Altså, nu går der jo så 2½ - måske 3 år før jeg så er færdig. Men jeg håber da at elevpladserne er lidt nemmere der :b

Men jeg afleverer en ansøgning og en undskyldning til min Handelsskole på tirsdag, og håber at de lader mig komme ind, trods tidligere dumme fejl.

Anmeld

26. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

SabrinaL skriver:

Altså, nu går der jo så 2½ - måske 3 år før jeg så er færdig. Men jeg håber da at elevpladserne er lidt nemmere der :b

Men jeg afleverer en ansøgning og en undskyldning til min Handelsskole på tirsdag, og håber at de lader mig komme ind, trods tidligere dumme fejl.

Jeg tog en HG for et par år tilbage. Tog det som en HGV - altså på 1 år. Den gælder for det samme. Man kan sagtens klare sig igennem den på et år, uden de store problemer.

Der står sikkert på nettet, at man skal være over 25, men ved de vurderer den enkelte. Jeg gik sammen med nogen på 17 og 18 (få - de fleste var ældre) Det var så også nogle modne piger.

Jeg har ikke fortrudt min HG, men har valgt en anden vej i dag.

Anmeld

26. august 2010

Sabrina2014

Alexis skriver:

Jeg tog en HG for et par år tilbage. Tog det som en HGV - altså på 1 år. Den gælder for det samme. Man kan sagtens klare sig igennem den på et år, uden de store problemer.

Der står sikkert på nettet, at man skal være over 25, men ved de vurderer den enkelte. Jeg gik sammen med nogen på 17 og 18 (få - de fleste var ældre) Det var så også nogle modne piger.

Jeg har ikke fortrudt min HG, men har valgt en anden vej i dag.

Hvordan kan det være at du har valgt at gå en anden vej i dag? Og som hvad hvis man må spørge? (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.