Godt råd - min søn vågner maaange gange om natten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

386 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. august 2010

Louisevt

Hej! Min søn er 5 måneder. Han har ellers været god til kun at vågne en enkelt gang eller to for at spise om natten, men i de seneste uger har han gerne rumsteret kl. 1, 2, 5, 6 og 7 !! Så jeg er ved at være træt Han spiser kun lidt hver gang og så sover han videre! Han kommer i seng kl. 8 og sover fint indtil der over midnat!

Han har fået to små tænder der stikker op af gummerne. mon det er det der er skyld i det? Det er det jeg selv tænker men vil lige høre om I har nogle gode ideer/råd?

Jeg har forsøgt med vælling, men det hjælper ikke! Grød har han ikke helt set fidusen i endnu

mvh louise og samuel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

patella

Louisevt skriver:

Hej! Min søn er 5 måneder. Han har ellers været god til kun at vågne en enkelt gang eller to for at spise om natten, men i de seneste uger har han gerne rumsteret kl. 1, 2, 5, 6 og 7 !! Så jeg er ved at være træt Han spiser kun lidt hver gang og så sover han videre! Han kommer i seng kl. 8 og sover fint indtil der over midnat!

Han har fået to små tænder der stikker op af gummerne. mon det er det der er skyld i det? Det er det jeg selv tænker men vil lige høre om I har nogle gode ideer/råd?

Jeg har forsøgt med vælling, men det hjælper ikke! Grød har han ikke helt set fidusen i endnu

mvh louise og samuel

Det ku umiddelbart godt lyde til at han er ved at blive mere sulten. Det med vælling er der mange forskellige meninger om - mange siger, at det bare gør at de vågner endnu oftere, så det er nok ikke lige det du har brug for  Han er nok nærmere klar til for alvor at gå i gang med grød og mos. De første mange gange skal man altså være glad, hvis der kommer en eller to teskefulde ned, men det er bare med at blive ved og prøve og pludselig er den der bare... De skal vænne sig til smagen og fornemmelsen ned igennem halsen - det kan godt gi brækfornemmelser, men bare prøv igen næste dag. Han skal nok lære det 

Anmeld

25. august 2010

Louisevt

Godt så bliver jeg ved med at lave grød til ham Jeg har godt tænkt på om det var umagen værd når nu han egentlig ikke vil have andet end et par skefulde... Det lunne jo være det var fordi han ikke var klar men dejligt at hører at det bare er sådan de starter

Anmeld

26. august 2010

patella

Louisevt skriver:

Godt så bliver jeg ved med at lave grød til ham Jeg har godt tænkt på om det var umagen værd når nu han egentlig ikke vil have andet end et par skefulde... Det lunne jo være det var fordi han ikke var klar men dejligt at hører at det bare er sådan de starter

Tro mig, jeg var også i tvivl om det skulle være sådan og jeg tænkte at vi lærer det ALDRIG. Men nu spiser han bare alt og i store portioner, og det er bare gået helt af sig selv, så bare prøv til 

Anmeld

26. august 2010

Tynen

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til ørelægen (Og ikke den alm. læge    )

Min søn vågnede faktisk på samme tidspunkter og spiste egentlig ikke ret meget, så jeg troede også at det måske var tænder nu når han ikke virkede sulten.

Men da der ikke kom tænder efter et par uger, tog jeg til min egen læge da han var 5 og 7 mdr. for at få ørerne tjekket, men de så fine ud.
Da jeg ikke havde fået sammenhængende søvn da han var 7½ mdr. blev jeg så desperat at jeg kontaktede en øreklinik og fik ham ind til tjek og ja: Mellemørebetændelse og en tid til dræn en halv måned senere.

Og vupti: For første gang i hans liv prøvede vi alle at sove igennem dagen efter at drænene var lagt.

Det er et forsøg værd, hvis alt andet fejler

Krydser fingre for at du snart får din nattesøvn igen!

Anmeld

26. august 2010

Tulle28

Louisevt skriver:

mvh louise og samuel

Vi har lige været igennem helt det samme - vores datter er også 5 mdr. Hun plejer at sove fra 19.00/20.00 til 05.00, spiser lidt og sover videre til kl. 07.00. Men som sagt, har hun altså også lige haft en periode hvor hun vågnede og lå vågen og/eller ville spise maaaaaaange gange hver nat

Jeg vil ikke give hende grød før hun er 6 mdr. og det holder jeg fast i. Men der er jo et appetitspring og udviklingsspring nu her, så måske er det det? Min datter har iøvrigt også lige fået to tænder (vi har haft ja, jeg tror efterhånden det er 5 uger med gråd, surmuleri, dårlig søvn... You name it:-() Så jeg tror det har været en kombination af det hele. Nu er vi tilbage igen til 19.99/20.00-05.00.

Knus Tulle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.