Store problemer ang Barnedåb :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2010

babymusen

vi gjorde det på en resturan, da vi kun var omkring 40 mennesker..

jeg gad ik stå for alt maden og det.. så var det nemmere at sige det til kokken og sådan..

det blir mange gange billigere os fordi det er frokost priser.

vi havde en fast aftale om hva vi sku give for mad og drikke .. og folk tog det de ville ha..

jeg fik tid og overskud til alt muligt andet.. og fik borddækning som jeg ville ha det...

men maj er nok ik lige det bedste tid at holde fest på.. der er jo konfirmation..

hvorfor kan du ik holde senere el tidligere???

hva der galt med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

Kløver

Eva. skriver:

Jeg ville aldrig holde en fest af nogen slags som jeg ikke havde råd til...hvis der "kun" er råd til smørrebrød eller kaffe og kage så er det det...det bliver dagen ikke hverken værre eller bedre af og barnet er jo ret ligeglad med det hele...så jeg ville til hver en tid holde noget der blev holdt helt og som jeg havde råd til..

Vi har desværre det problem, vi er nød til at holde det ude, fordi vi bliver 34 med allernærmeste familie, og har vi ikke plads til derhjemme Og problemet er jo netop hvis vi ikke kan finde lokale, og derfor er nød til at ty til feks en af de 2 nærmeste kroer

Anmeld

25. august 2010

Svei

Maja84 skriver:

Vi har desværre det problem, vi er nød til at holde det ude, fordi vi bliver 34 med allernærmeste familie, og har vi ikke plads til derhjemme Og problemet er jo netop hvis vi ikke kan finde lokale, og derfor er nød til at ty til feks en af de 2 nærmeste kroer

Så havde jeg ventet og lånt en have eller skåret ned på antallet...men jeg kunne heller ikek drømme om at bruge mere end jeg havde og slet ikke på noget som i min verden er ikke så vigtigt, som en dåb..men det er jo bare min mening.

Anmeld

25. august 2010

Kløver

babymusen skriver:

vi gjorde det på en resturan, da vi kun var omkring 40 mennesker..

jeg gad ik stå for alt maden og det.. så var det nemmere at sige det til kokken og sådan..

det blir mange gange billigere os fordi det er frokost priser.

vi havde en fast aftale om hva vi sku give for mad og drikke .. og folk tog det de ville ha..

jeg fik tid og overskud til alt muligt andet.. og fik borddækning som jeg ville ha det...

men maj er nok ik lige det bedste tid at holde fest på.. der er jo konfirmation..

hvorfor kan du ik holde senere el tidligere???

hva der galt med det?

Vi kan ikke holde det tidligere da jeg først har termin 3 marts, og derfor også skal regne med en margin på de +/- 2 uger, kommer vi længere hen, vil barnet blive for stort til vores familiedåbskjole, og vi løber derudover ind i en masse store fødselsdage vi er nød til at tage hensyn til. men har kigget på 5 Juni, og håber det kan give en anelse held, men er også fordi forsamlingshusene genelt først giver nøglerne samme dag kl 10, og der er man jo i kirken, og skal man have begge dage, hvilket er dobbelt så dyrt, bliver det jo netop pga konfirmation også sværere

Anmeld

25. august 2010

Kløver

Eva. skriver:

Så havde jeg ventet og lånt en have eller skåret ned på antallet...men jeg kunne heller ikek drømme om at bruge mere end jeg havde og slet ikke på noget som i min verden er ikke så vigtigt, som en dåb..men det er jo bare min mening.

Det er også helt fint, vi kan bare ikke gå længere ned i antal af gæster, og det er ikke fordi vi ikke kunne finde råd, synes bar det er rigtig mange penge at skulle give på dåb... så er lidt rådvild lige pt

Anmeld

25. august 2010

klmf

Maja84 skriver:

Hej, tak for svar, ville dælme også gerne holde det i forsamlingshus, men hvis det ikke bliver en mulighed, tænkte jeg om man godt kunne tillade sig, at sige folk fik en øl/vand til maden, og ville de have mere måtte de selv betale.

Ja står dælme i dilemma, og er nu kun glad for jeg kiggede det ud, men gjorde det netop da en jeg kender selv skulle holde det på samme tidspunkt, sidste år, havde været ude noget senre og havde problemer, tænkte jeg, at vi ville være på forkant, men åbenbart ikke nok

Bum bum... Kan godt se det er træls, I ikke kan få forsamlingshus.

Jeg ville prøve at høre kroen ad, om I kunne forhandle jer frem til at I selv må have drikkelse med. Det har jeg hørt flere steder, at de gør for at det kan blive lidt billigere...

Ellers synes jeg - og det er jo bare min holdning - at det er lidt fladt at gæsterne selv skal betale drikkels, udover den første. Det er immervæk ofte en hel eftermiddag, man sidder der og det er jo ikke et sted den ekelte gæst selv har valgt, det er et valg I har truffet for dem. I kan ikke skære lidt ned i gæstelisten og så holde det ved jer selv eller en af jeres forældre??

Anmeld

25. august 2010

AnneP

Maja84 skriver:

Øv øv øv, sidder her og er skide træt af situationen lige pt...

Regnede frem til at vi kommer til at holde barnedåb midt i maj måned næste år, og ja tænkte jeg måtte ringe rundt allerede nu hvis vi skulle have en chance, og stort set alt er optaget

ja har kun meget få muligheder tilbage, at være heldig på det forsamlingshus, vi endun ikke har kunne få fat i, eller at vi skal holde det på den nærliggende kro, og så komme op og give en formue

vi havde regnet ud at vi kunne regne med en 6-7000 kr til udgifter til barnedåb, og skal vi holde det på kro bliver det min deroppe omkring da det koster omkring 200-250 pr kuvert.... dog skal vi jo så ikke selv sørge for noget men vi skal jo så også betale drikke ved siden af.

kan man evt godt tillade sig at sige folk kan få dne første sodavand/øl/glas vin, og skal de have mere at drikke må de selv betale

men er så skide træt at det, da jeg heller ikke kan få fat på kirken, og frygter at vi evt ikke kan få barnedåb, hvor de så er en ledig tid, hvor vi kan holde det

øv hvor er bare trels, og har søgt alle forsamlingshuse og steder det kan holdes inden for en rimelig god radius, op til ca 35 km væk

hvad ville i gøre, evt holde det i forsamlingshuset hvis det er ledigt eller give måske give et par tusind mere og så ikke skulle tænke på tænke ud over at lave en fed dåbskage (ingen borddækning osv)

fandt så også ud af mange forsamlingshuse udlejes fra kl 10 om formiddagen og til næste morgen, hvilket jo ikke kan bruges til ret meget hvis man skal i kirken kl 10 og så er man nødsaget til at leje 2 hele dage, så prisen pludselig er fordoblet på lejen. Øv hvor er det frustrerende

nogle gode råd, vi har snakket 2 datoer 15 og 22 maj ( har ikke rigtig muligheder før eller senere)

undskyld det blev lidt langt

Hej!

Vad at det i nogle kommuner er muligt at leje lokaler i skoler el. lig.

Måske skulle du hører om det evt var muligt!

Anmeld

25. august 2010

Kløver

Bum bum... Kan godt se det er træls, I ikke kan få forsamlingshus.

Jeg ville prøve at høre kroen ad, om I kunne forhandle jer frem til at I selv må have drikkelse med. Det har jeg hørt flere steder, at de gør for at det kan blive lidt billigere...

Ellers synes jeg - og det er jo bare min holdning - at det er lidt fladt at gæsterne selv skal betale drikkels, udover den første. Det er immervæk ofte en hel eftermiddag, man sidder der og det er jo ikke et sted den ekelte gæst selv har valgt, det er et valg I har truffet for dem. I kan ikke skære lidt ned i gæstelisten og så holde det ved jer selv eller en af jeres forældre??

kan godt forstå man kan synes det er lidt fladt, vi kan ikke skære mere ned i gæstelisten.

Fik snakket med et forsamlingshus men prisen for at holde det der alt inkl blev kun 300 kr billigere end på den ene kro, så vil nu se om vi kan få den ledige tid på kroen, til at passe med kirken, da vi så hvis det lykkedes, har fået plads på den billige af kroerne, så kan vi bedre gå med til fuldt at gi drikkelse, men har undersøgt lidt videre, og fundet ud af det er meget normalt man sætter et antal begrænsninger på, som 1 eller 2 da folk ellers nemt vil bruge det som "fri bar"

Vi må ikke selv have drikkelse med, men vi har dog fået lov til selv at tage dåbskagen med

Anmeld

25. august 2010

Kløver

AnneP skriver:

Hej!

Vad at det i nogle kommuner er muligt at leje lokaler i skoler el. lig.

Måske skulle du hører om det evt var muligt!

Tror ikke det er muligt her i kommunen, men vi fandt en ledig dag på den billige af kroerne, og det ville kun blive 300 kr dyrere end det forsamlingshus vi fandt ( hvor vi så også skulle rykke det hele alt for langt hen) så hvis kirken har ledig tid, så håber vi at problemet, efter en hel dags telefonopringninger, har løst sig ellers står vi lidt med håret i postkassen igen

Anmeld

25. august 2010

B&J

når det nu skal være i maj hvad med af leje et telt også lave tag selv bord... så spare i da en hel del.. og vi brugte 5000kr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.