Jeg kan simpelthen ikke gøre for det... jeg stresser bare over alt! virkelig alt!
Igår skulle vi til lægen, jeg glemmer tiden og opdager det så 20 min. inden vi skal være der...og stresser helt vildt rundt, får vrisset af både Liva og Carsten fordi de bare tager det heeeelt roligt. Selvfølgelig nåede vi det til tiden...
Jeg stressede over at nå at lave frugtspyd til tiden, jeg stressede over at nå i børnehaven til tiden...
Det endte jo så faktisk med at da Liva var kommet i seng der havde jeg en gevaldig nedsmeltning hvor jeg bare vrælede og syntes det havde været den værste fødselsdag nogensinde... selvom jeg udemærket godt ved at Liva hyggede sig helt gevaldigt....
Sådan er det altid... jeg sætter ekstremt høje forventninger og alt skal være perfekt.
Jeg ved det bliver det samme på lørdag når familien kommer til fødselsdag og jeg kan bare slet ikke gøre noget ved det.
Jeg forsøger, f.eks at tilberede de ting jeg kan dagen før... sørger for så lidt som muligt på selve dagen... alligevel føler jeg aldrig at jeg får siddet ned og slappet af.
Jeg tror faktisk lidt at det skyldes at jeg er barn af en alkoholiker... jeg gør virkelig alt for at andre mennesker skal kunne lide mig, skal rose mig (og alligevel er jeg vildt dårlig til at tage imod ros) og alt sådan noget.... det var jeg nødt til med min far, for at få hans anerkendelse og jeg tror det stadig hænger i mig.
Men hvordan søren slipper man af med det?
Hvordan lærer jeg at nyde at familien er samlet... bare hygge mig med dem og være ligeglad med at der måske er et par boller der er lidt mørke, at tallerknerne ikke er ens, at kaffen ikke løber hurtigt nok igennem osv.osv???
Hmm... der er måske ikke noget at sige til at mit blodtryk er alt for højt 
Anmeld