At flytte en færdig kage fra arbejdsplads til fad.....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.108 visninger
15 svar
0 synes godt om
25. august 2010

mariamiss6

Hej tøser...

Hvad gør i når i flytter en kage fra der hvor i har lagt den sammen, til det fad i vil servere den fra?

Jeg har fået klippet mig igennem nogle af de tynde spækbrætter, og har derfor et underlag der passer næjagtig med min kage.... MEN når jeg vil flytte den fra arbejdsstedet til det fine fad, så når jeg sætter den fra mig, og vil trække spartelen væk, så trækker spartelen siompelthen både smærcreme og overtræk med sig af, hvilket resulterer i at hele den side på kagen er fuldstædnig ødelagt, og ikke til at redde.....

Hvordan gør i, for at undgå at det hele går i stykker?

Jeg har set når de på you tube flytter kager, men de gør som jeg, og det ser ellers ikke ud til at skade kagen... Det er møg irriterende....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

Nemesis

tjaaa jeg ligger kagen sammen på fadet! 

Har ikke nerver til at det andet og tror heller ikke jeg vil have heldet med mig. :-)

For at det ikke sviner fadet for meget til, ligger jeg strimler af bagepapir ind under kagen og ud over fadet. Når jeg så er færdig fjerner jeg strimlerne og så er fadet fint og pænt.

Er der kommet noget på så får det med en serviet.

Så at flytte kager..puha, men jeg tør så heller ikke regne med at pappet fra en papkasse kan bære en kage.

:-) Sisse so da vil følge med og se efter fif

Anmeld

25. august 2010

eirene

Jeg gør som Sisse. Lægger kagen sammen på fadet. Tør ikke eksperimentere med at flytte den og havde egentlig heller ikke overvejet andet end at lægge den sammen på fadet.

Anmeld

25. august 2010

Dot D

Jeg bruger enten et lidt større stykke guld/sølvkagepap, så stikker der jo lidt pænt udenfor, eller som jeg gør mest, lægger sammen på faddet

Anmeld

25. august 2010

Susan1978

lægger også altid sammen på fadet

Anmeld

25. august 2010

MoarTNoah

Jeg lægger aldrig sammen på fadet.

jeg må åbenbart have rigtigt håndelag, for jeg lægger bare sammen på pappet ovenpå mit drejefad, og når jeg så er færdig flytter jeg den bare - med fingrene, og sætter den hen på fadet den skal serveres fra.. bruger ikke spatel eller noget..

Anmeld

25. august 2010

mariamiss6

KatrineR skriver:

Jeg lægger aldrig sammen på fadet.

jeg må åbenbart have rigtigt håndelag, for jeg lægger bare sammen på pappet ovenpå mit drejefad, og når jeg så er færdig flytter jeg den bare - med fingrene, og sætter den hen på fadet den skal serveres fra.. bruger ikke spatel eller noget..

Problemet var at min kage simpelthen havde suget sig fast til spækbrættet og så var jeg nødt til at løfte den med en spartel, for jeg kunne jo ikke komme til at skubbe til den.....

Men jeg er ret sikker på at selvom jeg havde brugt hænderne så var det stadig gået galt når jeg skulle stille den fra mig igen... Min kage stod i øvrigt ikke på pap, men på et til-klippet tyndt plastik skærebræt....

Anmeld

27. august 2010

MoarTNoah

mariamiss6 skriver:

Problemet var at min kage simpelthen havde suget sig fast til spækbrættet og så var jeg nødt til at løfte den med en spartel, for jeg kunne jo ikke komme til at skubbe til den.....

Men jeg er ret sikker på at selvom jeg havde brugt hænderne så var det stadig gået galt når jeg skulle stille den fra mig igen... Min kage stod i øvrigt ikke på pap, men på et til-klippet tyndt plastik skærebræt....

Måske er det problemet, at det ikke er pap din kage står på.. jeg har altid haft mit til at stå på pap oven på mit drejefad fra ikea og der kan jeg bare skubbe kagen stille og rolig af drejefadet ned på min ene hånd og så stille den stille og roligt på det fad den skal serveres på, og så pynte kanten. 

Det er (7-9-13) aldrig gået galt for mig.. - måske du sku prøve på den måde?

Anmeld

27. august 2010

Dot D

KatrineR skriver:

Måske er det problemet, at det ikke er pap din kage står på.. jeg har altid haft mit til at stå på pap oven på mit drejefad fra ikea og der kan jeg bare skubbe kagen stille og rolig af drejefadet ned på min ene hånd og så stille den stille og roligt på det fad den skal serveres på, og så pynte kanten. 

Det er også den måde jeg gør det på. Jeg har en skumvaskeklud under pappet for at det står helt fast, den giver et lille slip mellem pap og drejeskiven, måske det kunne virke under det tilskårne plastikstykke og spækbrædt?

Anmeld

27. august 2010

mariamiss6

KatrineR skriver:

Hmmmmmmmm..... Jeg må jo prøve mig frem så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.