Jeg kan ikke finde ud af det.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

347 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. august 2010

Eliza/lykke

Elizabeth er jo 3½ mrd., og har fået lidt hirsegrød de sidste par dage. Ikke meget, kun 2 skeer.

Igår fik hun ca. 5-6 skeer, og hun ville gerne have mere, men jeg holder igen pga. maven. Hun har fin prut, og kommer af det uden problemer.

MEN - her på det sidste har hun krummet sig sammen, når hun skal sove. Hun kan også vågne midt i det hele og krumme sig sammen. Tror I, at det er grøden, som er for hård ved maven? Også selvom det er så små mængder.

Hun vil heller ikke rigtig tage flasken, hverken bagefter eller 3 timer senere.......... eller er det "bare" en periode ligesom alle de andre perioder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

SpunkenJo

Måske er det lidt hårdt for hendes mave allerede.

Man anefaler jo at starte/tilbyde i små mængder mellem 4-6 måneder.

Måske du sku vente en måneds tid endnu med at tilbyde "fast føde".

Hva med vælling istedetfor? Det er jo stadiet før grød hvis du syns hun ikke blir ordentlig mæt til natten??

Knus Jo

Anmeld

25. august 2010

Eliza/lykke

SpunkenJo skriver:

Måske er det lidt hårdt for hendes mave allerede.

Man anefaler jo at starte/tilbyde i små mængder mellem 4-6 måneder.

Måske du sku vente en måneds tid endnu med at tilbyde "fast føde".

Hva med vælling istedetfor? Det er jo stadiet før grød hvis du syns hun ikke blir ordentlig mæt til natten??

Knus Jo

Hej igen

SP og lægen har sagt OK, fordi hun ikke vil spise af flasken. Sådan har hun været siden 2 mrd., og hun går til vægtkontrol. Vælling må hun ikke få, før hun er 6 mrd.

Så vi fik afvide, at hirsegrød i små mængder, ville være ok. Så det er vi så småt begyndt på. Hun spiser det ret hurtigt, og er god til det. I dag har hun spist endnu flere skeer - og hun åbner munden hele tiden. Da jeg ville give hende flasken som trøst, så spyttede hun den ud....

Men mon det kan være maven, som skal vende sig til det??

Anmeld

25. august 2010

SpunkenJo

Eliza/lykke skriver:

Hej igen

SP og lægen har sagt OK, fordi hun ikke vil spise af flasken. Sådan har hun været siden 2 mrd., og hun går til vægtkontrol. Vælling må hun ikke få, før hun er 6 mrd.

Så vi fik afvide, at hirsegrød i små mængder, ville være ok. Så det er vi så småt begyndt på. Hun spiser det ret hurtigt, og er god til det. I dag har hun spist endnu flere skeer - og hun åbner munden hele tiden. Da jeg ville give hende flasken som trøst, så spyttede hun den ud....

Men mon det kan være maven, som skal vende sig til det??

Har ingen faglig selde om det kan være grøden der er årsagen til maveknebene, men det ku tyde på det.

Vælling er jo bare tynd grød?!?! Så derfor giver det igen mening i min verden, at hun gerne nå få grød, men ikke vælling...?

Tilgengæld er vælling jo ikke interessant at diskutere alligevel, idet hun jo ikke vil tage flasken alligevel.

Jeg har ingen gode forslag til hvordan du kan løse det...? Måske prøve en anden flaske med et andet suttehovede. Her virkede Pigeons flasker med suttehul Y.

Håber du kan få SP på banen igen, for det er da ikke holdbart for jer det her.

Knus Jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.