Det kommer nok an på hvor meget hun er ude og hvordan. Hvis hun så godt som altid er I barnevognen, når I er udenfor tror jeg godt du kan vente et stykke tid med noget varmere. Køb evt. en varmere hue hun kan have på i voksien, hvor hovedet jo er det eneste der ligger lidt frit.
Vi bor på Svalbard, hvor sommertemperaturene er lidt som i Danmark om efteråret/tidlig vinter, og vi har endnu ikke rigtig haft brug for andet til Johanna end en fleecedragt til bilen eller i voksien på kolde dage og en trøje til ellers. Hun har en tynd hue i silke/uldblanding, som hun normalt sover med og en tykkere hue i uld, hun får på hvis det er koldt. Vi har også en tykkere uldheldragt (lidt ala flyverdragt), men indtil videre har hun kun haft den på en tre-fire gange i alt, og kun når hun har skullet være ude i luften i længere tid (fx i slyngen).
Det er en god ide, at købe dragter (fleece/uld/flyverdragt) med fødder. Jeg har fortrudt at vi har købt uden fødder, for hvis det er så koldt, at hun skal have dragten på, er det alt for koldt med strømpefødder, og hun sparker nemt "sko" eller sokker af. Hvis du køber en rigtig varm dragt til en sjælden gang imellem er det måske en god ide, at købe den i et par numre for stor, så I har den hele vinteren. Taget i betragtning hvor lidt vi har brugt ulddragten er jeg i hvert fald glad for at den ved en fejl blev købt i størrelse 68, så den holder lidt endnu.
Anmeld