Hvad for noget vintertøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

742 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. august 2010

Koen.

Hej piger

Lille pigen er jo nu 4 1/2 mdr, og vejret melder sig snart til noget varmere overtøj, men hvad har jeg brug for til hende? Indtil videre har jeg købt en hummel vinterjakke, men hvad med flyver dragt ovs? Hun ligger for det meste i sin voksi i barnevognen

Tanja og Lærke Sofia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

tumle81

Hun kan jo ikke have for meget på nede i voksien...

En fleecedregt er super lækker til bilen og lign. Måske en flyverdragt bliver for meget, når nu hun ikke er ældre og har en voksi i barnevognen!!

Knus Kathrina

Anmeld

25. august 2010

MariaJ

Det kommer nok an på hvor meget hun er ude og hvordan. Hvis hun så godt som altid er I barnevognen, når I er udenfor tror jeg godt du kan vente et stykke tid med noget varmere. Køb evt. en varmere hue hun kan have på i voksien, hvor hovedet jo er det eneste der ligger lidt frit.

Vi bor på Svalbard, hvor sommertemperaturene er lidt som i Danmark om efteråret/tidlig vinter, og vi har endnu ikke rigtig haft brug for andet til Johanna end en fleecedragt til bilen eller i voksien på kolde dage og en trøje til ellers. Hun har en tynd hue i silke/uldblanding, som hun normalt sover med og en tykkere hue i uld, hun får på hvis det er koldt. Vi har også en tykkere uldheldragt (lidt ala flyverdragt), men indtil videre har hun kun haft den på en tre-fire gange i alt, og kun når hun har skullet være ude i luften i længere tid (fx i slyngen).

Det er en god ide, at købe dragter (fleece/uld/flyverdragt) med fødder. Jeg har fortrudt at vi har købt uden fødder, for hvis det er så koldt, at hun skal have dragten på, er det alt for koldt med strømpefødder, og hun sparker nemt "sko" eller sokker af. Hvis du køber en rigtig varm dragt til en sjælden gang imellem er det måske en god ide, at købe den i et par numre for stor, så I har den hele vinteren. Taget i betragtning hvor lidt vi har brugt ulddragten er jeg i hvert fald glad for at den ved en fejl blev købt i størrelse 68, så den holder lidt endnu.

Anmeld

25. august 2010

Koen.

Tak for svar piger Synes det er møgsvært at finde ud af hvad hun skal have på!
Men må finde en lækker fleecedragt til hende! Er den os varm nok hvis hun er ude i bæreselen?

Anmeld

25. august 2010

millesofie

du har hvad du skal bruge

jeg brugte ikke mere end det du har nu og jeg havde også voksi

hvis hun begynder at sidde så skal du ud og have en flyverdragt eller regnbukser så hun engang imellem kan sidde uden for (og futter)

Anmeld

25. august 2010

Koen.

Fisenberg skriver:

du har hvad du skal bruge

jeg brugte ikke mere end det du har nu og jeg havde også voksi

hvis hun begynder at sidde så skal du ud og have en flyverdragt eller regnbukser så hun engang imellem kan sidde uden for (og futter)

Okay, hvad så når hun er i bæreselen? Skal det os være flyverdragt, eller er fleece nok? Hun får jo os min kropsvarme og hun er i forvejen et MEGET varmt barn

Anmeld

25. august 2010

Halbschön

lillespurv19 skriver:

Okay, hvad så når hun er i bæreselen? Skal det os være flyverdragt, eller er fleece nok? Hun får jo os min kropsvarme og hun er i forvejen et MEGET varmt barn

I vinters hvor det jo var hunde koldt og sne, der havde vi en fleecedragt til Nicolai, når han var med ude i autostolen, bæresele eller bare på armen... I barnevognen havde han jo sin dyne, så der havde han bare en fleecejakke på.. Og så selvfølgelig hue og luffer..

Anmeld

25. august 2010

Koen.

Renée88 skriver:

I vinters hvor det jo var hunde koldt og sne, der havde vi en fleecedragt til Nicolai, når han var med ude i autostolen, bæresele eller bare på armen... I barnevognen havde han jo sin dyne, så der havde han bare en fleecejakke på.. Og så selvfølgelig hue og luffer..

Så bliver det en fleecedragt, tak for svaret!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.