Uddannelsesstilling som SOSU-hjælpe, erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.425 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. august 2010

Silvermist

Nu er min barsel slut. Jeg har fået en uddannelsesstilling som SOSU-hjælper og glæder mig rigtig meget til at starte.

Er der mon nogen af jer der har haft sådan en uddannelsestilling og eventuelt kan fortælle mig lidt om sådan et forløb.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

slettet_7530

Hvad vil du vide mere specifikt

Anmeld

24. august 2010

Silvermist

albertesmor skriver:

Hvad vil du vide mere specifikt

Jeg kunne egentlig bare godt tænke mig at høre nogle gode (og dårlige) erfaringer, hvordan I oplevede jeres tid i en uddannelsesstilling og noget i den stil. Gik I direkte videre på Social- og sundhedsskolen, var det hårdt et hårdt forløb, var det nemt?

Af ren nysgerrighed...

Anmeld

24. august 2010

Mira0911

Silvermist skriver:

Jeg kunne egentlig bare godt tænke mig at høre nogle gode (og dårlige) erfaringer, hvordan I oplevede jeres tid i en uddannelsesstilling og noget i den stil. Gik I direkte videre på Social- og sundhedsskolen, var det hårdt et hårdt forløb, var det nemt?

Af ren nysgerrighed...

Hvordan har du fået den stilling? Er nysgerrig... :O)

Anmeld

24. august 2010

slettet_7530

Silvermist skriver:

Af ren nysgerrighed...

Okay det er grunforløbet du skal på kan jeg forstå, det har jeg ikke været på jeg har taget social og sundhedshjælperen den kan jeg fortælle jeg dig om

Anmeld

24. august 2010

Silvermist

MoarJ skriver:

Hvordan har du fået den stilling? Er nysgerrig... :O)

Jeg så nogle annoncer ang. uddannelsesstillinger inde på jobnet.dk og sendte en jobansøgning til 3 lokalcentre.

Senere blev jeg indkaldt til to jobsamtaler og fik tilbudt stillingen til den første jobsamtale jeg var til.

Anmeld

24. august 2010

Silvermist

albertesmor skriver:

Okay det er grunforløbet du skal på kan jeg forstå, det har jeg ikke været på jeg har taget social og sundhedshjælperen den kan jeg fortælle jeg dig om

Det må du meget gerne

Anmeld

24. august 2010

Mira0911

Silvermist skriver:

Jeg så nogle annoncer ang. uddannelsesstillinger inde på jobnet.dk og sendte en jobansøgning til 3 lokalcentre.

Senere blev jeg indkaldt til to jobsamtaler og fik tilbudt stillingen til den første jobsamtale jeg var til.

Hedder det bare uddannelsesstilling?

Skal man have noget erfaring eller hvordan?

Er selv på Jobnet.dk hver dag.. Har ikke set sådan noget under Silkeborg...

Anmeld

24. august 2010

Silvermist

MoarJ skriver:

Hedder det bare uddannelsesstilling?

Skal man have noget erfaring eller hvordan?

Er selv på Jobnet.dk hver dag.. Har ikke set sådan noget under Silkeborg...

Du kan eventuelt kontakte nogle lokalcentre i Silkeborg for at høre om der er nogle ledige uddannelsestillinger hos dem.

Jeg bor i Århus. Du kan se et eksempel på en annonce her:

http://www.ofir.dk/Plejejobbet/Resultat/uddannelsesstilling-som-sosu-hjaelper-aarhus-kommune-329315409.aspx?list=SearchResultsJobsIds&viewedfrom=7&jobId=329315409

Anmeld

24. august 2010

slettet_7530

Jamen altså selve uddannelsen er praktisk og terori.

Nu ved jeg ikke hvilken baggrund du har men for mig var det en uddannelse som var forholdsvis let, forstået på den måde at det meste er logisk og så skal man tænke etisk, samt have bunker af empati.

Jeg selv klarede den med ret høje karaktere og var også mentor.

Tog den egentligt med henblik på at gå vidre som assisten og defra til sygeplejerske og så jm til sidst, men jeg ville nå at blive pensioneret inden jeg havde læst færdigt så stoppede med hjælperen.

Jeg er ikke indenfor faget den dag idag vil jeg så lige sige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.