Ang salg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2010

Shibby

Okay.. Den husker jeg lige..Troede ikk det galt brugte ting

Så dem som syer og sælger,bager flotte kager til veninders dåb osv..de skal simpelthen betale skat.. Så lærte jeg da noget i dag.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

ekzunz

Fisenberg skriver:

det er ikke hvad jeg fik afvide nede hos skat (borgerservice)

Det her er sakset fra Skat:

Du skal ikke betale skat eller moms af dine indtægter fra salg af dine private ejendele, så længe du ikke har anskaffet ejendelene for at sælge dem videre.

Hvis du på en online-auktion sælger den motionscykel, du aldrig får brugt, eller bukserne, du ikke længere kan passe, skal du ikke betale skat eller moms af indtægterne.

Har du derimod anskaffet ejendelene for at sælge dem videre med fortjeneste, skal du som udgangspunkt betale skat af overskuddet.

Eksempel 1
Du har købt et større vareparti af ure på et kræmmermarked for 15.000 kr. Urene er købt, fordi du vil videresælge disse og tjene lidt penge. Du får solgt urene for 25.000 kr. på en online auktion.

Indtægten på 25.000 kr. er skattepligtig. Beløbet på 15.000 kr. skal du ikke betale skat af, hvis du kan dokumentere udgiften med et købsbilag/faktura.

Eksempel 2
På grund af pladsmangel vælger du at sælge dit brugte golfudstyr og din brugte barnevogn på en online auktion. Du får solgt det hele for 10.000 kr.

Indtægten på de 10.000 kr. er skattefri

Og her er linket:  http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=74185

Anmeld

24. august 2010

JulieE

Fisenberg skriver:

det er ikke hvad jeg fik afvide nede hos skat (borgerservice)

Salg af private aktiver er som udgangspunkt skattefrit. Du betaler jo heller ikke skat, at de penge du får ud af et bilsalg. Så du må gerne sælge din brugte barnevogn, klapvogn osv uden at betale skat af det.

Anmeld

24. august 2010

ekzunz

Shibby skriver:

Okay.. Den husker jeg lige..Troede ikk det galt brugte ting

Så dem som syer og sælger,bager flotte kager til veninders dåb osv..de skal simpelthen betale skat.. Så lærte jeg da noget i dag.. 

Det gælder IKKE brugte ting!!! Du må gerne sælge din barnevogn - tjek det link jeg har lagt ind i mit svar til Fisenberg.

Anmeld

24. august 2010

Shibby

mange tak ^^

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.