Om en uge (1 september) starter jeg på sosu-hjælper uddannelsen.
Så ser man lige mig med taske, bøger og spidset blyant igen 
Jeg har jo længe vidst, at jeg skulle starte. Men der var så længe til. Så nu overrasker det mig lige pludseligt lidt alligevel, at det jo er LIGE OM LIDT 
Så kommer der mere "fast hverdag" i tingene, mht. at aflevere og hente pigerne. For førhen har jeg jo arbejdet meget skiftende med enten 7-15 eller 15-23 vagter. Nu hedder det tidligt op hver dag og aflevere unger, inden skole klokken 8:30 HVER dag!
Men det bliver forhåbentligt godt....!!
Og om blot 5 uger, så starter Bianca i børnehave.
Og vi har idag fået besked om, hvilken stue hun kommer til at gå på.
Allerede om en uge, skal hun til at have madpakke med hver dag, så hun kan blive sluset lidt sammen med sin kommende stue og spise madpakker sammen med dem.
Det eneste der er lidt ærgeligt er, at Bianca som den ENESTE skal rykke fra vuggestue til børnehave. Og stuen som hun skal gå på er med 22 børn, hvoraf 20 af dem er 4-6 år. Der er altså kun TO børn på 3½ år. Så Bianca er den eneste helt lille bettefis på stuen, indtil de største børn engang skal udskiftes...
De næste kommende børnehavebørn skal starte 2 sammen og gå på en anden stue.
Og det eneste barn, som Bianca har vist interesse for fra børnehaven, og ind imellem leget med, når vi har hentet hende, går også på en anden stue.
Ikke at det er vigtigt i det store perspektiv, da de jo alle leger på kryds og tværs allesammen med hinanden... Men alligevel - det KUNNE da have været rart, hvis der havde været andre mere alderssvarende børn på Bianca's stue, som hun kunne "være ny" sammen med.
Men sådan er dét.
Og Bianca er en gæv pige, som virker meget klar til dét med børnehave.
Så jeg er sikker på, at det nok skal blive rigtig godt alt sammen uanset hvad!
Der er dog netop en af medhjælperne på hendes stue, som er kommet ind på studie. Lige nøjagtigt på CELINA's vuggestue-stue, og i BIANCA's kommende børnehave-stue, og kun de to steder, er der udskiftning lige nu ....hvor uheldig har man lov at være som forældre altså *griner ironisk*. Men der er 2 kvindelige pædagoger og så kommer der nok en ny hjælper omkring samme tid, som Bianca skal starte. Så de er 3 voksne til 22 børnehave-børn.
Og på Celina's stue dækker en børnehave-pædagog ind, mens deres faste pædagog er langtids-sygemeldt på ubestemt tid (heldigvis er hun fra huset og vant til VS-børn, og bliver der, indtil den gamle pædagog kommer igen) + en pædagog som altid har været der. Og så skal der ansættes 2 nye medhjælpere på stuen omkring samme tid, som Bianca rykker i børnehave.
Jeg tror næsten, at det kan blive en ligeså stor omvæltning for Celina, når Bianca skal flytte fra "Trode ungerne" og ned på "Mummi troldene". For der er stor udskift i personalet lige for tiden OG så bliver hun mere adskilt fra sin elskede storesøster, end hun før har været vant til.
Men det bliver også sundt og godt for dem.
Og samtidig, så ER de jo stadig i det samme hus, og kan søge hinanden hvis/når de behøver det.... For selvom de eleger mest hver for sig, så har de også stor glæde ved at være sammen.
Så sent som idag blev jeg fortalt, at Bianca havde holdt Celina i hånden, og de gik og de gik og de gik legepladsen rundt. Og Bianca havde sagt "Jeg ELSKER bare min lillesøster rigtig meget!"
- Super kært, syntes den stolte mor 
Men ja, det er lige på vippen til at mor skal starte i skole, og Bianca skal starte i børnehave. Og Celina skal knytte sig til en del nye voksne og undvære selskab på stuen af Bianca.
Jeg ville bare lige luge ud i tankerne (selvom jeg allerede i et andet indlæg har belemret Ida med alle mine tanker, hehe), og tak fordi jeg måtte lave endnu et uforskammet langt indlæg om alt og ingenting!