Sygemeldt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

509 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. august 2010

Jakob'sMor

Hej piger...

Er der nogle af jer som er sygemeldt? Hvis ja, pga på hvilke gener?

Jeg er post til daglig og har allerede nu ondt i ryggen og ned i lænd og den ene balde, jeg er blvet henvis til en fysioterpeut og har fået en masse øvelse, men jeg syntes ikke rigtig de virker, gå også til noget svømning for gravide, føler det bliver værre og værre for hver dag, for løfter jo tunge ting og bevæger mig i nogle ikke så altid så hensigtmæssige stillinger.. Jeg har en tid hos lægen torsdag formiddag - men kan man sige man vil sygemeldes eller? Skal jeg mere vente på hvad hun siger udfra at jeg fortæller hvordan jeg har det på arbejdet? Håber i har nogle inputs... :-)

Kram Betina 19+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej Bettina!

Sådan som du beskriver dine smerter lyder det som du har bækkenløsning.Når bækkenet bliver løst under graviditeten,forskubbes det nogen gange, og giver ryg og balde problemer. Mon fysioterapeuten har undersøgt dig for det?

Hvis nej, så bed lægen om at gøre det.

Bækkenet kan manipuleres(skubbes) på plads, og der findes et bælte som kan støtte og holde det fast. det hedder et Trochanterbælte.

Bækkenløsning er ikke farligt for dig eller barnet,men  det er smertefuldt. Du kan læse om det på nettet og måske se om du har de symptomer der angives.og havd du selv kan gøre for at afhjælpe gener.

Rigtig god bedring og fortsat held og lykke i graviditeten

Anmeld

24. august 2010

klmf

Hej

Jeg var sygemeldt fra uge 19 af min graviditet pga plukveer. Der var ikke så meget at rafle om, jm sagde jeg jeg skulle være sygemeldt så længe jeg havde det sådan og det rettede lægen sig efter. Kunne ikke så godt stå og tage mig af syge mennesker når jeg selv havde så ondt hele tiden...

Anmeld

24. august 2010

mortilnoahogmelina

Heej Betina . 

Jeg blev sygemeldt da jeg var i uge 20 pga. bækkenløsning .

I første omgang så er det i 3 uger , da jeg er under uddannelse , jeg er elev i en butik , så jeg kender alt for godt til de tunge løft . 

Grundet det kun er 3 uger er at jeg skal på skole efter de 3 uger i 2 uger . efter det skal jeg igen til læge og regner ikk med at komme tilbage på job før efter endt barsel. 

Jeg er ligesom du startet hos en fys , han har os givet mig nogen øvelser og så har jeg fået et "bælte" hvis jeg går med det så har jeg ikk de sammen smerter , men vil lige sige det hjælper ikk på mig på arbejdet .

Jeg synes du skal fortælle din læge om det og så er jeg sikker på hun automatisk vil enten deltid eller hel sygemelde dig , for du skal jo passe på dig selv , det er meget vigtigt , der lever jo et lille væsen i dig . 

Anmeld

24. august 2010

XXSS

Hey, jeg synes også det kunne lyde som om at din ischiasnerve sidder fast.. Det går nemlig i lænd og ryg, og ned i balden, jeg har haft det under begge graviditeter og der anbefales man at få henvisning til fys.

Jeg blev sygemeldt 4 uger før jeg skulle gå af - det vil sige 3 måneder før - da jeg er ansat ved det offentlige, men det var grundet for mange plukveer og stress på arbejde - for mange arbejdstimer og for få hænder.. Så jeg kunne knap gå til bussen med alle de plukveer jeg havde. Derfor blev jeg sygemeldt, da en deltidssygemelding ikke kunne bruges i min situation - så ville jeg bare blive mere stresset.

Jeg fortalte min læge hvordan jeg havde det - og hun forslog først en deltidssygmelding så man kan se om det hjælper.. Så hvis du higer efter en fuldtidssygemelding så er det nok det du skal sige til din læge - og så må du jo afvente om denne finder det relevant..

Håber du bliver lidt klogere efter dit lægebesøg

Anmeld

24. august 2010

Jakob'sMor

Hvor betyder det meget at jeg ikke er alene, eller det viste jeg jo godt at jeg ikke er, men at læse andre også er i det eller noget ligende.. jeg håber også jeg bliver klogere efter læge besøget.. tak for de søde og beroligende ord..

Anmeld

26. august 2010

Jakob'sMor

Så var jeg ved lægen og jeg skal i samarbejde med min chef finde ud af at komme ned i tid - så fra på mandag er jeg på halv tid, en kæmpe sten fra mit hjerte... Dejligt Dejligt at jeg får mulighed for at vente med at gå på barsel... :-)

Kram en total lettede Betina som glæder sig til MD scanning på mandag... Er det mon en prins eller prinsesse... :-) Uhhhh..

Go eftermiddag og aften til alle!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.