Pude til spædbarn????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.647 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. august 2010

Bas

Hej alle

Jeg er førstegangs gravid, derfor mangler erfaringer med nogle ting. Da jeg var ude for at købe dyne til den lille, købte jeg ikke en pude med, da jeg flere steder har læst at man ikke skal bruge pude til spædbørn. Men nu er det med fladt baghoved og skævt hoved meget i fokus og derfor har jeg læst et par steder at man skal bruge pude til spædbørn. Nogen der har erfaring med dette? Må man bruge pude til nyfødt baby eller skal man vente lidt?

Bas 33+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

Bare mig..

Godt spørgsmål... Jeg opper den lige.. Jeg har godt nok en lille pige på 3 mdr, men jeg har som dig også hørt, at en pude ikke er godt for et spædbarn, men ved da egentlig ikke hvorfor og hvornår de må få en pude?

Anmeld

24. august 2010

Millesmammi

jeg aner ikke hvorfor de ikke må, men der må da nok være en grund (:

mille begyndte at bruge en pude da hun var imellem 4 - 5 måneder

Anmeld

24. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Man fraråder, at bruge pude til de helt små børn. Man skal for, at undgå skævt hoved vende deres hoved fra side til side når de sover - sæt evt. bamse i den side de sidst har lægget til, så kan man altid huske det.

Lina er 1 år og 5 mdr. og er først fået en babyhovedpude nu. Hun vil dog ikke bruge den og flytter den selv.

Luka på 2 år og 10 mdr. vil gerne bruge sin juniorhovedpude.

Kh. Katja

Anmeld

24. august 2010

Mi

Bas skriver:

Hej alle

Jeg er førstegangs gravid, derfor mangler erfaringer med nogle ting. Da jeg var ude for at købe dyne til den lille, købte jeg ikke en pude med, da jeg flere steder har læst at man ikke skal bruge pude til spædbørn. Men nu er det med fladt baghoved og skævt hoved meget i fokus og derfor har jeg læst et par steder at man skal bruge pude til spædbørn. Nogen der har erfaring med dette? Må man bruge pude til nyfødt baby eller skal man vente lidt?

Bas 33+1

Vi har tre piger og de har ikke haft pude. Dit barn får ikke et fladt baghovede af at ligge uden pude, med mindre det altid ligger til den samme side, og det sørger du jo for at det ikke gør. Jeg har ikke været tryg ved en pude, hvis de skulle få hovedet ned i den og ikke kunne flytte det. Omvendt kender jeg flere som har brugt pude og deres børn er da spræl-levende

Du kunne jo spørger din sundhedsplejerske.

Mvh Marianne

Anmeld

24. august 2010

L.J.L

Bas skriver:

Hej alle

Bas 33+1

Puden er ikke god at bruge når barnet er helt lille, det forøger risikoen for vuggedød. Når barnet begynder at kunne vende sig selv kan du begynde at bruge pude

Anmeld

24. august 2010

Tone

hejsa syntes lige du skulle have en positiv vinkel på pude også min datter er 4 mdr nu og har brugt pude fra hun begyndte at sove i sin egen seng (ca1½mdr gammel) jeg har været super glad for den. Jeg syntes den giver lidt tryghed for hende i den store seng.

Jeg har også haft stor glæde af den i barnevognen, da den holder hovedet lidt "fast" når det bumper. før jeg begyndte at bruge den i barnevognen vågnede hun hver gang man kørte over lidt ujævnt vej

Håber det kan bruges

Anmeld

24. august 2010

lion

Bas skriver:

Hej alle

Bas 33+1

Fladt baghovedet har intet med en pude at gøre.

Men det er lidt op til dig om du vil bruge en babypude eller ej. De anbefalder man ikk bruger en.

Jeg brugte en til min datter og der var ingen problemer. Jeg har ikk købt en til min søn, da jeg ikk helt kunne se grunden med den, efter jeg så hvordan min datter ikk rigtig brugte sin.

Min datter er nu 2 år og nu bruger hun en voksen pude til hovedet og en junior pude til at putte med

Anmeld

24. august 2010

sweetypie

Ja der kan være fare for kvælning hvis dit barn får vendt sig og ikke kan rulle tilbage når det sover. Derfor siger man at et barn først må få en pude når barnet er over 1 år.

Som kompensation kan du bruge en stofble, hvis du tænker savl og gylp...det har virket så fint her

Anmeld

24. august 2010

Bas

Tusind tak for jeres svar, det gav en del klarhed.

Tror jeg springer hovedpuden over, også må jeg sørge for at vende hendes hoved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.