Min datter blev også renlig lige før hun blev 3 år, og hun helt renlig (med meget få uheld) det første år, men lige før hun blev 4 år, begyndte hun også at lave stort i bukserne. I starten troede jeg at det var for at "provokere" os, for vi havde hende på toilettet lige inden, næsten hver gang - og så gik hun ud og gjorde det i bukserne lige efter!
Jeg prøvede alle mulige og umulige ting, men intet hjalp... Lige indtil at vi indførte "smileysystem", vi lavede et skema med hver ugedag, og for hvert toiletbesøg fik hun en glad smiley, og for hvert uheld fik hun en trist smiley. Om søndagen talte vi smileyerne op, og var der flest glade på en uge, så fik hun 50 kr i lommepenge. Dét gav virkelig pote, for nu har hun ikke uheld mere, kun lige en enkelt dråbe eller to, hvis hun er lidt for sent ude.
Og så synes jeg at I skal tage natbleen af hende, når hun ikke laver noget i den om natten alligevel - det kan godt være svært at være stor pige og baby stadigvæk på samme tid. Det vil give hende mere selvtillid hvis I tager den helt væk, og så tager uheldene med, hvis der kommer nogen 
Anmeld