Smide bleen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. august 2010

Hansen97

Hej Piger

Min pige der bliver 3 år 11. november er nu uden ble.

Hun har dog ble på når hun sover men hun hverken tisser eller laver stort i bleen.

Hun går fint på toilettet og tisser.. men men men .. når hun skal lave stort så laver hun det i bukserne og går ud på toilettet bagefter og siger hun skal lave adder og så har hun det i bukserne...

Skal man/kan man gøre noget.??

Eller går det bare over på et tidspunkt??

Nogen der ved noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

aarhusmor

Du kan lave et ur, hvor du tager hende med på toilet hver 2. time.
Sig til hende at det er for at se om hun kan lave "adder"

Nogle børn kan være bange for at lave "adder" i toilettet, prøv at finde ud af om hun er det.

Det kan også være at hun simpelthen ikke mærker når det kommer.

Jeg har set nogle børn i vores børnehave der gjorde det samme, og med tiden er de helt naturligt holdt op med det.

Anmeld

24. august 2010

Hansen97

aarhusmor skriver:

Du kan lave et ur, hvor du tager hende med på toilet hver 2. time.
Sig til hende at det er for at se om hun kan lave "adder"

Nogle børn kan være bange for at lave "adder" i toilettet, prøv at finde ud af om hun er det.

Det kan også være at hun simpelthen ikke mærker når det kommer.

Jeg har set nogle børn i vores børnehave der gjorde det samme, og med tiden er de helt naturligt holdt op med det.

Hun er på toilet hver 2. time.. hun har lavet på toilettet 2 gange hvor jeg har været der.. .men ja det kommer nok... hun kan godt mærke det for normal vis da hun havde ble på gik hun væk fra os andre...

Anmeld

24. august 2010

Sommerfuglelarven

Min datter blev også renlig lige før hun blev 3 år, og hun helt renlig (med meget få uheld) det første år, men lige før hun blev 4 år, begyndte hun også at lave stort i bukserne. I starten troede jeg at det var for at "provokere" os, for vi havde hende på toilettet lige inden, næsten hver gang - og så gik hun ud og gjorde det i bukserne lige efter!

Jeg prøvede alle mulige og umulige ting, men intet hjalp... Lige indtil at vi indførte "smileysystem", vi lavede et skema med hver ugedag, og for hvert toiletbesøg fik hun en glad smiley, og for hvert uheld fik hun en trist smiley. Om søndagen talte vi smileyerne op, og var der flest glade på en uge, så fik hun 50 kr i lommepenge. Dét gav virkelig pote, for nu har hun ikke uheld mere, kun lige en enkelt dråbe eller to, hvis hun er lidt for sent ude.

Og så synes jeg at I skal tage natbleen af hende, når hun ikke laver noget i den om natten alligevel - det kan godt være svært at være stor pige og baby stadigvæk på samme tid. Det vil give hende mere selvtillid hvis I tager den helt væk, og så tager uheldene med, hvis der kommer nogen

Anmeld

24. august 2010

Hansen97

Sommerfuglelarven skriver:

Min datter blev også renlig lige før hun blev 3 år, og hun helt renlig (med meget få uheld) det første år, men lige før hun blev 4 år, begyndte hun også at lave stort i bukserne. I starten troede jeg at det var for at "provokere" os, for vi havde hende på toilettet lige inden, næsten hver gang - og så gik hun ud og gjorde det i bukserne lige efter!

Jeg prøvede alle mulige og umulige ting, men intet hjalp... Lige indtil at vi indførte "smileysystem", vi lavede et skema med hver ugedag, og for hvert toiletbesøg fik hun en glad smiley, og for hvert uheld fik hun en trist smiley. Om søndagen talte vi smileyerne op, og var der flest glade på en uge, så fik hun 50 kr i lommepenge. Dét gav virkelig pote, for nu har hun ikke uheld mere, kun lige en enkelt dråbe eller to, hvis hun er lidt for sent ude.

Og så synes jeg at I skal tage natbleen af hende, når hun ikke laver noget i den om natten alligevel - det kan godt være svært at være stor pige og baby stadigvæk på samme tid. Det vil give hende mere selvtillid hvis I tager den helt væk, og så tager uheldene med, hvis der kommer nogen

Ja det kan godt være du har ret i det med natbleen... hmm... må vi vist heller få gjort...

Ved ikke rigtig om jeg tror hun fanger den med smileyerne... tror jeg lige lader 1 uge eller 2 mere gå.. det er kun 2. uge hun er blefri...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.