plukveer der gør ondt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.041 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. august 2010

koldingpigen21

Hej piger.

Jeg har læst at plukveer ikke må gøre ondt.

Jeg er kun 20 uger henne, og mine plukveer kan mærkes, og kan mærke de bliver kraftigere.

Problemet er, når jeg sidder ned og ikke lige har opdaget en plukve. Hvis jeg rejser mig op mens jeg har en plukve, så gør det altså ondt. Så skal jeg altså lige stoppe op, eller sætte mig ned igen.

Har i prøvet noget lignende?

Det er sikkert meget normalt, og det bliver da garanteret meget værre, men ville nu alligevel lige høre ad :-P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

Muzs

Jeg har prøve noget ligende. Jeg har også ofte plukveer som kan mærkes, og nogle gange på grænsen til at gøre ondt.

Især også når jeg rejser mig har jeg det på sammen måde at jeg må slappe af og sætte mig igen. Det er så især her på et sidste at plukveerne rigtig kan mærkes. (jeg er 28+4)

Så helt alene er du ikke

Anmeld

24. august 2010

ML

Jeg havde rigtig mange plukveer der gjorde ondt fra omkring uge 22-25 her i min anden graviditet. Jeg blev ofte nødt til at lægge mig ned og slappe helt af i minimum en halv time før det gik over (Lidt svært med en 2 årig i huset

Men heldigivis betød det ikke for tidlig fødsel, jeg endte med at gå 9 lange dage over terminen, så det var mest bare irriterende og skabte bekymring . Bare husk at tage det alvorligt og få slappet helt af flere gange i løbet af dagen!

Anmeld

24. august 2010

SpunkenJo

De må godt gøre lidt ondt, men ikke føles som smerte (gav det mening?)

du må ikke have flere end 6 på een time af gangen...

-jeg fødte 8 uger før tid, og havde selv problemer med plukveerne.

Ring til JM og få en snak om hva I ska gøre i netop din situation.

Knus Jo

Anmeld

24. august 2010

Miaka

Jeg har en del plukveer. Især når jeg laver fysisk arbejde. 15 min på cykel til arbejde kan jeg snildt nå at have 5 plukveer. De må helst ikke være voldsomt smertefulde. Men der er stor forskel på om de er decideret smertefulde eller bare meget meget ubehagelige. Jeg har ofte nogle der er ubehagelige. Ofte tager mig til maven, eller må stoppe op. Men det er sjældent jeg får tåre i øjnene og må sige av meget højt. Det er sket 2 gange indtil videre, også ved jeg, at så er det tid til en slapper.

Er i uge 27 nu, og de kommer ofte og oftere og lettere og lettere. Ved ikke om man kan sige at man må have et hvis antal om dagen/timen. En anden debat jeg har haft var der flere svar på, at de bare ikke måtte være voldsomt smertefulde, varer meget lang tid (10 sekunder er meget normalt), og de måtte ikke komme regelmæssigt mange efter hinanden, såsom flere indenfor 5 min. Men straks over en time, er det meget normalt at have en del. Hvis jeg skulle tælle dem, kunne jeg snildt komme op på en 10-15 stk på en time.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.