Anja Nørreslet skriver:
Min svigerinde x er lige blevet gravid en måned efter en gastric bypas. På Hamlet hvor hun er blevet opereret anbefaler de at man venter et år med at blive gravid efter sådan en operation da kroppen skal kunne tabe sig og at det ikke er så godt for den lille inde i maven når man det første år skal spise masser af proteiner og ikke så meget andet. Dvs babyen vil få mange proteiner men ikke så meget andet. Min svigerinde ved ikke om hun har været gravid inden operationen da hun ikke ville tage prævention da hun var over et år sidste gang om at blive gravid. Dvs at babyen måske har været udsat for narkose osv. Men i hvert fald hun vil ikke have en abort da hun ikke mener at det er et problem. Igår ringer så en overlæge og fortæller hende, at han absolut ikke vil anbefale at hun gennemfører graviditeten da barnet højst sansynligt vil sulte inde i maven med div komplikationer til følge. Godt så. Er det bare mig eller er det ikke egositisk af hende at gennemføre?
JA!
min veninde har lige fået lavet den bypass i Vejle, det fik hun her i januar, og jeg kan se hvad den gør ved hende...
så klart ja...det er meget dumt og risikabelt efter min mening!
hun kan jo slet ikke spise det hun plejer, og kan slet ikke rumme det mælk og andre sager hun burde kunne under sådan en graviditet...
jeg havde ikke turdet, for for det første lever hendes krop i forvejen af total skrapet vitaminer, og babyen ville tage alt den næring den har behov for og som den kan komme til...jeg vil da gætte på at både hende og barn bliver smadder sygt.
jeg er ikke doktor, men kan se med det blåtte øje hvad der sker med min veninde!
pyh jeg håber hun ombestemmer sig...for det lyder slet ikke til hun er forberedt på det liv hun skal til at leve nu!
jeg mener endda lægerne sagde til min veninde at de fremover ville råde hende til ikke at få flere børn?
men det kan være mig der har hørt galt
Anmeld