Er det mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

531 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. juli 2008

Lullaby

Min svigerinde x er lige blevet gravid en måned efter en gastric bypas. På Hamlet hvor hun er blevet opereret anbefaler de at man venter et år med at blive gravid efter sådan en operation da kroppen skal kunne tabe sig og at det ikke er så godt for den lille inde i maven når man det første år skal spise masser af proteiner og ikke så meget andet. Dvs babyen vil få mange proteiner men ikke så meget andet. Min svigerinde ved ikke om hun har været gravid inden operationen da hun ikke ville tage prævention da hun var over et år sidste gang om at blive gravid. Dvs at babyen måske har været udsat for narkose osv. Men i hvert fald hun vil ikke have en abort da hun ikke mener at det er et problem. Igår ringer så en overlæge og fortæller hende, at han absolut ikke vil anbefale at hun gennemfører graviditeten da barnet højst sansynligt vil sulte inde i maven med div komplikationer til følge. Godt så. Er det bare mig eller er det ikke egositisk af hende at gennemføre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2008

Kvindemin

Puha, den er svær. Jeg er en af dem der er imod abort, men okay - for barnets skyld. Tror ikke jeg syntes hun er egoistisk. Hun mener nok bare at hun kan klarer det, der nu evt. skulle 'følge med' det lille barn.

Anmeld

12. juli 2008

finkedinke

Det er et rigtigt svært dilemma. Måske forventer hun at de kan se noget til en scannig og vil derefter afgøre fostrets fremtid.
Jeg kan naturligvis ikke tale på din svigerindes vegne. Men jeg har selv været meget længe om at få vores andet barn. Jeg vil tro det tog 1½ år og jeg mistede to graviditeter undervejs. Det har gjort noget ved mig at skulle vente så længe på graviditeten.
Havde jeg været i din svigerindes sko ville jeg have brugt prævention for ikke at skade et evt. foster men omvendt tror jeg også det må være så svært at fravælge en graviditet man har ventet længe på uanset hvor ubelejligt den kommer. Selv ville jeg nok afvente en scanning.

Berith

Anmeld

12. juli 2008

Loggidut

Anja Nørreslet skriver:

Min svigerinde x er lige blevet gravid en måned efter en gastric bypas. På Hamlet hvor hun er blevet opereret anbefaler de at man venter et år med at blive gravid efter sådan en operation da kroppen skal kunne tabe sig og at det ikke er så godt for den lille inde i maven når man det første år skal spise masser af proteiner og ikke så meget andet. Dvs babyen vil få mange proteiner men ikke så meget andet. Min svigerinde ved ikke om hun har været gravid inden operationen da hun ikke ville tage prævention da hun var over et år sidste gang om at blive gravid. Dvs at babyen måske har været udsat for narkose osv. Men i hvert fald hun vil ikke have en abort da hun ikke mener at det er et problem. Igår ringer så en overlæge og fortæller hende, at han absolut ikke vil anbefale at hun gennemfører graviditeten da barnet højst sansynligt vil sulte inde i maven med div komplikationer til følge. Godt så. Er det bare mig eller er det ikke egositisk af hende at gennemføre?

JA!

min veninde har lige fået lavet den bypass i Vejle, det fik hun her i januar, og jeg kan se hvad den gør ved hende...

så klart ja...det er meget dumt og risikabelt efter min mening!

hun kan jo slet ikke spise det hun plejer, og kan slet ikke rumme det mælk og andre sager hun burde kunne under sådan en graviditet...

jeg havde ikke turdet, for for det første lever hendes krop i forvejen af total skrapet vitaminer, og babyen ville tage alt den næring den har behov for og som den kan komme til...jeg vil da gætte på at både hende og barn bliver smadder sygt.

jeg er ikke doktor, men kan se med det blåtte øje hvad der sker med min veninde!

pyh jeg håber hun ombestemmer sig...for det lyder slet ikke til hun er forberedt på det liv hun skal til at leve nu!

jeg mener endda lægerne sagde til min veninde at de fremover ville råde hende til ikke at få flere børn?

men det kan være mig der har hørt galt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.