Min bedste veninde er belevet junkie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

962 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. august 2010

nannanadja

ja som overskriften lyder så er min aller bedste veninde blevet junkie-misbruger-narkoman eller hvad folk vil kalde det.. med det er samme..

Det er simpelhen så forfærdeligt at det er sket og endt sådan her.

Vi har gået i klasse sammen siden 8kl og været sammen nat og dag 24/7 indtil jeg blev gravid så kunne jeg ikke feste hver weekend-ferier osv...  vi levede lidt det vilde liv med godt gang i festerne og gav den max gas.. vi røg da også lida hash og fik flsker på bordene.

Hun har altid været lesbisk og hendes kæreste siden skolen har altid røget hash-taget streger også blev det vildere og vildere med hende så vi var aldrig til de samme fester.. så min veninde festede alene med hende og hendes fuck up venner fra parken.

Af eller anden grund har hun altid set op til hendes kæreste som er misbruger... så da jeg ikke kunne feste på livet løs mere gik hun mere og mere sammen med hende og til sidst hver wekend.

Nu er det sådan at hun er blevet narkoman, det er simpelhen så sørgeligt.. hun begyndte at tage amf og cola også ryge cola også , men det sidste stykke har det ikke været nok så nu fikser hun kun... sælger sig selv i kbh -er sammen med en fat mand på 73 tæt på hende by.. den anden dag blev jeg ringet op af hendes  familie, hun var blevet indlagt med en overdosis og lå i resperator, hun var gået i kramper og froder ud af munden.. hendes lille krop kunne ikke klare de rene vare i odense så ambulancen kom..  hun blev genoplivet og stak af 2 gange den nat far sygehuset.. kan slet ikke få ind i mit hoved hvordan hun tænker... politiet jkom først og førte hende tilbage og om morgen i vagtskift rendt hun igen.. det er nu to dage siden og idag er hun tilbage på gaden i kbh.

man kan ikke tvangsindligge en narkoman hvis de ikke selv vil, sådan siger de alle steder.. hun har været på forskellige afvænning steder men stikker af gang på gang.

jeg vil ønske jeg kunne hjælpe hende men man kan groft sagt kun se på... hendes familie råber og banker i bordet alle steder-kommunen-misbrugscenter men intet at gøre når hun ikke selv vil hjælpes..

puha der fik jeg lige lidt ludt, tak fordi i læste med hertil..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

VIPpigen

Puuu... Kan slet ikke forestille mig hvordan det er at stå der på sidelinjen og ikke kunne gøre noget.

Kan man ikke være rigtig streng, og tage hende med i et sommerhus, langt væk fra alting, og give hende en kold tyrker?? Jeg tror jeg ville gå helt i stykker ved at se på det.

Jeg håber at Hendes familie, og du klare jer igennem denne strenge tid det kan give.

Anmeld

23. august 2010

klmf

Puha - det er Så svært at være pårørende til misbrugere Stakkels hendes familie, det er så tragisk at se sit barn junke sig ihjel og ikke kunne gøre en dyt - hvis ikke de selv har lysten og motivatioenen tror jeg desværre også at trangen er for stærk og styrer dem for hårdt

Anmeld

23. august 2010

klmf

VIPpigen skriver:

Puuu... Kan slet ikke forestille mig hvordan det er at stå der på sidelinjen og ikke kunne gøre noget.

Kan man ikke være rigtig streng, og tage hende med i et sommerhus, langt væk fra alting, og give hende en kold tyrker?? Jeg tror jeg ville gå helt i stykker ved at se på det.

Jeg håber at Hendes familie, og du klare jer igennem denne strenge tid det kan give.

Uh, det tror jeg så man skla passe på med, medmindre man har abstinensbehandling med - hvilket ikke lige kan fåes i håndkøb. Kroppen kan stå helt af, hvis man bare giver den en kold tyrker og hun kan dø af det. Så ikke anbefalelsesværdigt.

Anmeld

23. august 2010

michella88

Øv ked af at høre søde-

Jeg vidste slet ikke alt det om hende, jo godt at hun røg og tog lidt streger den gang, men slet ikke at det var så galt :/

Øv, sender dig mine lyse tanker herfra

Anmeld

23. august 2010

VIPpigen

lotchen skriver:

Uh, det tror jeg så man skla passe på med, medmindre man har abstinensbehandling med - hvilket ikke lige kan fåes i håndkøb. Kroppen kan stå helt af, hvis man bare giver den en kold tyrker og hun kan dø af det. Så ikke anbefalelsesværdigt.

Det kan godt være, ved at nogen i min familie har gjort det med min grankusine, men hvordan og hvorledes ved jeg ikke...

Anmeld

23. august 2010

klmf

VIPpigen skriver:

Det kan godt være, ved at nogen i min familie har gjort det med min grankusine, men hvordan og hvorledes ved jeg ikke...

Jeg ville bare ikke turde det uden at have den store lægetaske med - vi giver dem abstinensbehandling når de er indlagt ved os, netop for at kroppen kan klare det. Når hun er så langt ude at hun fixer, så er det jo stærke sager.... Men kan godt være det kan lykkedes uden, jeg ville bare ikke turde være ansvarlig. Man kan jo selvfølgelig nå til et punkt, hvor man er desperat

Anmeld

23. august 2010

Isabella_mor

jeg føler virkelig med dig.. min søster har også været narkoman dog ikke fixet, men alt det andet.. og det var rigtig hårdt at se på og være en del af.. og stå og ikke at kunne hjælpe på nogen måde.. nu har min søster dog været clean i snart 3 år og hun har det rigtig godt den dag idag.. men hun valgte også selv at komme i behandling da hun begyndte at få det rigtig skidt med hendes liv og gik til en psykiater som hjalp hende...

man kan ikke tvinge en narkoman i behandling. det SKAL kun være noget de selv har lyst til.. men du kan være der 100% for hende.. men ikke hjælpe hende på nogen måde økonomisk eller noget..  for man bliver udnyttet så ekstremt meget.. så du kan faktisk kun stå på sidelinjen og se din veninde ødelægge sit liv hvilket er meget MEGET hårdt fordi at du holder rigtig meget af hende... men man vælger selv sit liv og hun har valgt at leve hendes på den mpde.. en misbruger er egoist og vil faktisk skide på alle andre rundt omkring sig.. dem der er gode nok er dem der skaffer til misbruget.. alt andet kan være ligemeget og spild af tid for en misbruger..  

men jeg håber for din venninde at hun vågner op og får sig smidt i behandling. det hjælper 1/3.. 

de siger 1/3 del dør. 1/3 får tilbagefald og 1/3 forbliver clean...

og når man som misbruger vil være clean skal man have folk omkring sig som kender personen som kan hjælpe en med at bearbejde alle de ting i ens liv som er gået galt og minde om gode tider...  

men jeg føler rigtig meget med dig.. det er absolut ikke særlig sjovt at stå og se på sin venninde smadre sit liv fuldstendigt.. og du har jo også dit eget liv og dine unger at tænke på.. og det skal hvertfald ikke gå ud over dem at din venninde opfører sig totalt åndssvagt.. 

Anmeld

23. august 2010

VIPpigen

lotchen skriver:

Jeg ville bare ikke turde det uden at have den store lægetaske med - vi giver dem abstinensbehandling når de er indlagt ved os, netop for at kroppen kan klare det. Når hun er så langt ude at hun fixer, så er det jo stærke sager.... Men kan godt være det kan lykkedes uden, jeg ville bare ikke turde være ansvarlig. Man kan jo selvfølgelig nå til et punkt, hvor man er desperat

Ja, for mener den side af familien havde prøvet ALT også, og så tog min mors fætter bare den beslutning at nu var det slut, men ved som sagt ikke om de har haft en læge i baghånden eller hvordan, ved bare at de blev spærret inde i et sommerhus, indtil hun var clean. Men kan godt følge alt det du skriver, for tror bestemt heller ikke det er smart.

Anmeld

23. august 2010

TbCp

Hold da helt op..

Det var dog forfærdeligt

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, men ville ikke bare gå forbi dit indlæg uden lige at skrive lidt....

Stort kram til dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.