Kager til børnehavens sommerfest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.500 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. august 2010

Sommerfuglelarven

Jeg har påtaget mig opgaven at bage ekstra kager til sommerfesten i min datters børnehave, da der ikke er så mange der har tilmeldt sig kagelisten.

Jeg havde så følgende i tankerne, men bliver det for meget sukker/chokolade?

12 x muffins med blåbær og hvid chokoladecreme, 12 x muffins med Smarties i, 12 x muffins med mørk og lys chokoladestykker i, og så vil jeg prøve at lave en gulerodskage med osteglassur (har aldrig bagt sådan en før).

Har I andre ideer til hvilke kager jeg kan bage, hvis dette er for meget sukker/chokolade?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Sommerfuglelarven skriver:

Jeg har påtaget mig opgaven at bage ekstra kager til sommerfesten i min datters børnehave, da der ikke er så mange der har tilmeldt sig kagelisten.

Jeg havde så følgende i tankerne, men bliver det for meget sukker/chokolade?

12 x muffins med blåbær og hvid chokoladecreme, 12 x muffins med Smarties i, 12 x muffins med mørk og lys chokoladestykker i, og så vil jeg prøve at lave en gulerodskage med osteglassur (har aldrig bagt sådan en før).

Har I andre ideer til hvilke kager jeg kan bage, hvis dette er for meget sukker/chokolade?

Jeg skal også bage kage til sommerfesten i børnenes institution på fredag. Dog bliver den aflyst, hvis det tisser ned hele dagen, da vi skal være udenfor.

Jeg havde tænkt mig, at bage en stor bradepande "den du ved nok" (chokoladekage).

Er lige med på en lytter, hvis der kommer et andet godt foreslag

Anmeld

24. august 2010

Sommerfuglelarven

Ikke flere der vil give et svar?

Anmeld

24. august 2010

Fru.Mäes <3

.. Jeg arbejder selv i børnehave, og alle mine unger nede i børnehaven - de vil aller helst have chokoladekage - også især med en eller anden fed farve glasur og SNOLLER på

Vi har nogen gange prøvede at bage lidt andet til dem, gulerodskage - græskkarkage osv. MEN der er ikke så meget svind i den, som chokoladekagen

Baret et forslag herfra

Anmeld

24. august 2010

Maalene

Kan huske en af favoritterne da jeg var barn var banankagen- MUMS

Anmeld

24. august 2010

Sommerfuglelarven

FrøkenHedegaard skriver:

.. Jeg arbejder selv i børnehave, og alle mine unger nede i børnehaven - de vil aller helst have chokoladekage - også især med en eller anden fed farve glasur og SNOLLER på

Vi har nogen gange prøvede at bage lidt andet til dem, gulerodskage - græskkarkage osv. MEN der er ikke så meget svind i den, som chokoladekagen

Baret et forslag herfra

Ud fra min egen datters smag, så er det også chokoladekage der hitter mest, men hun er også chokoladesyg, og kunne leve af det hvis hun fik lov! Jeg tænker bare mere på om det er for meget chokolade/sukker på én aften, da festen er fra kl 17-20 og børnene jo skal hjem og sove bagefter... Men igen, det er jo fredag, og de fleste børn får jo en eller anden form for fredagshygge, som de jo så ikke gør på fredag. Så jeg tror bare jeg holder fast i chokoladekagerne, det er også opskrifter hvor der er mindre sukker i, end normalt, så det går jo nok

De bliver skam også pyntet med diverse farverigt glassur, og tænker lidt på at lave larver og sommerfugle i fondant til nogen af dem, da stuerne er Sommerfuglene og Larverne.

Anmeld

24. august 2010

Fru.Mäes <3

Sommerfuglelarven skriver:

Ud fra min egen datters smag, så er det også chokoladekage der hitter mest, men hun er også chokoladesyg, og kunne leve af det hvis hun fik lov! Jeg tænker bare mere på om det er for meget chokolade/sukker på én aften, da festen er fra kl 17-20 og børnene jo skal hjem og sove bagefter... Men igen, det er jo fredag, og de fleste børn får jo en eller anden form for fredagshygge, som de jo så ikke gør på fredag. Så jeg tror bare jeg holder fast i chokoladekagerne, det er også opskrifter hvor der er mindre sukker i, end normalt, så det går jo nok

De bliver skam også pyntet med diverse farverigt glassur, og tænker lidt på at lave larver og sommerfugle i fondant til nogen af dem, da stuerne er Sommerfuglene og Larverne.

Som du selv siger - det er fredag, og de fleste plejer nok at få fredags-snoller til disney.. SÅ tror ikke det bliver for meget for dem

Og SUPER ide, med at pynte den med sommerfugle og larver. Lig ENDELIG billeder ind, vil meget gerne se det færdige resultat

EJJ, sidder og bliver helt sulten efter chokoladekage - måske man skulle bage en lille kage i dag...

Fortsat god dag til dig

Anmeld

24. august 2010

Sara.

Min piges vug blir 25 år på fredag.... skl pgså ha kage med... overvejer lidt kanel snegle da det er nemt at rende rundt med for børnene....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.