Giv mig et godt råd...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. august 2010

Kb

Min søn på 3 1/2 slår

Vi prøver virkelig at snakke med ham om det på alle mulige måder, men alligevel sker det igen og igen. Bliver rigtig ked af det, for føler os som totale fiaskoer som forældre. 

Har I nogle råd til mig, bare en enkelt eller to...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

<3

fortsæt med at gøre som i gør sig "jeg vil ikke have du slår (mig)" og så vid at alle børn slår ind imellem. det er som oftest når de oplever at de ikke sprogligt slår til. det er helt normalt og det har ikke nødvendigvis noget med jer at gøre

Anmeld

24. august 2010

Svane83

Kan han evt. have problemer med ørerne.

Har en veninde der havde en søn der slog, det var så stort et problem en overgang at han fik støttepædegog i børnehaven.

Ved et tilfælde fandt de ud af at han fejlede noget med ørerne, kan ikke huske hvad og efter det problem er blevet reddet ud så er han bare sådan en sød og dejlig dreng.

Anmeld

24. august 2010

Sommerfuglelarven

Lad være med at bruge "NEJ!!!" når han slår, men sig istedet med stille og rolig stemme "Jeg vil ikke have at du slår, for det gør rigtig ondt og så bliver jeg ked af det". Det er ikke fordi at han er ondt at han slår, det er som regel når børnene ikke kan forstå deres egne følelser, og det kan være glæde, sorg, kærlighed, vrede osv.

Hvis han slår andre børn, så sæt dig ned i hans øjenhøjde og sig f.eks. "Hvorfor slår du "Frede"? Det gør ondt når man slår, og så bliver "Frede" ked af det, så man skal ikke slå andre." - tit bryder børnene ud i gråd og prøver at sætte ord på deres følelser i den situation, og så er det vigtigt at snakke med barnet om de følelser der kommer frem.

Anmeld

24. august 2010

Anja

Tror det er en fase de fleste børn er igennem. Jeg tror også meget på, at det handler om manglende sprog og dermed frustrationen over ikke at kunne udtrykke sig forståeligt.

Bliv ved at gøre det I gør. Stop ham i det, fortæl at det ikke er rart og at I ikke vil have at han gør det.

Anmeld

24. august 2010

aarhusmor

Herhjemme er det også sket, han er knap 4 år.

Jeg tager hans hænder væk og siger. Man må ikke slå på andre. Du må ikke slå på mig og jeg må heller ikke slå på dig.

Tænk hvis jeg slog tilbage siger jeg så. Det ville jo være forfærdeligt. Jeg er jo meget stærkere end du er.

Så kan du godt forstå at du ikke må slå på mig, og jeg heller ikke må slå på dig.

Af en eller anden grund så hjælper det når jeg siger det sådan.

Måske fordi jeg tidligere har fortalt ham om et øje for et øje- som et led i at de slog på hinanden i børnehaven. Jeg sagde at det var klogest at være den der stoppede så det ikke fortsatte. Så legede vi legen hvor han daskede mig over fingrene, så daskede jeg ham, så daskede han mig, så daskede jeg ham - og på et eller andet tidspunkt så fattede han godt at det kunne fortsætte i det uendelige.

Anmeld

24. august 2010

Kb

Dejligt med nogle gode svar, tak skal I ha`....

Det gør ondt inden i mig, når jeg får at vide at han har slået en nede i børnehaven. Jeg ved at han er en go dreng, det er bare ligesom om han ikke helt ved hvordan han skal reagere i visse situationer.... Og ja, det er jo så her jeg kommer ind i billedet og skal vise ham alternativer til det at slå....

Det er bare lidt hårdt nogen gange, vil bare så gerne at andre også kan se at han ikke er en rod, som slår, men en sød og omsorgsfuld dreng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.