Römer Britax Baby Safe Plus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

976 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. august 2010

Svane83

Hej Piger.

Vi har i bryllups gave fået denne stol af min søster. Selvom jeg egentlig gerne ville have købt en stol selv og jeg lidt havde set mig varm på en maxi-cosi med iso-fix så ser det ud til at være en lækker stol og det er jo en halv stor post på baby budget.

Den er godt nok købt brugt, men vi kender dem der har haft den og den har ikke været i nogen kollisioner og den er rigtig pæn og velholdt.

Men jeg kender slet ikke stolen og synes ikke jeg kan finde nogen test af den. Derudover er den med sele montering hvilket jeg ikke havde tænkt mig at jeg ville have, men omvendt så er den nem at sætte over i en anden bil hvis nu vi skal kører med nogen, min mor f.eks. men jeg vil da gerne hører jeres erfaringer.

Billederne er ikke af den stol jeg har fået men af en magen til jeg har fundet på DBA, mere så i kunne se den

Så kom gerne med for og imod... og erfaringer med stolen.

Carina

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

netdaddy

Vi har selv den model du har fået og har været meget glade for den.

Til vores første barn brugte vi bare selen til at montere den, men til barn nummer to har vi købt en isofix base til 1449,- kr. hvor vi bare klikker baby autostolen ned på, så vi ikke skal fumle med selen hver gang.

Kan klart anbefale den stol, også selv om den er brugt...

Anmeld

23. august 2010

Svane83

netdaddy skriver:

Vi har selv den model du har fået og har været meget glade for den.

Til vores første barn brugte vi bare selen til at montere den, men til barn nummer to har vi købt en isofix base til 1449,- kr. hvor vi bare klikker baby autostolen ned på, så vi ikke skal fumle med selen hver gang.

Kan klart anbefale den stol, også selv om den er brugt...

Kan man godt bruge en ISO-fix base til den?

Det vidste jeg ikke, for så kunne vi da have basen i vores bil som den jo skal bruges primært til og så kan den jo stadig bruges med selen i min mors eller svigermors bil.... se det giver den jo lige et par plusser i min bog

Hvad er det for en base man kan bruge?

Anmeld

23. august 2010

Svane83

Nå så har min mand så lige oplyst mig efter intensiv søgning på nettet at den ikke er en baby safe plus, men blot en baby safe og derfor ikke kan bruge ISO-fix... men men men sagde han han har så lige opdaget at vores bil slet ikke har beslag til iso-fix så det er jo så nemt....

Anmeld

23. august 2010

netdaddy

Svane83 skriver:

Nå så har min mand så lige oplyst mig efter intensiv søgning på nettet at den ikke er en baby safe plus, men blot en baby safe og derfor ikke kan bruge ISO-fix... men men men sagde han han har så lige opdaget at vores bil slet ikke har beslag til iso-fix så det er jo så nemt....

Det er heller ikke selve autostolen der har isofix-beslag, men basen.

Du kan også købe en base der monteres med sele til ca. 700 kr., hvor du klikker autostolen ned i basen, og det mener jeg at alle Römer BabySafe autostole kan, men du må ikke lige hænge mig op på det.

Tag stolen med i eksempelvis BabySam og spørg efter en base til den, så kan du finde ud af om den kan sættes i basen.

Anmeld

23. august 2010

Svane83

netdaddy skriver:

Det er heller ikke selve autostolen der har isofix-beslag, men basen.

Du kan også købe en base der monteres med sele til ca. 700 kr., hvor du klikker autostolen ned i basen, og det mener jeg at alle Römer BabySafe autostole kan, men du må ikke lige hænge mig op på det.

Tag stolen med i eksempelvis BabySam og spørg efter en base til den, så kan du finde ud af om den kan sættes i basen.

Ja det kan godt være jeg er nødt til det... for det er vidst ikke helt nemt.

Han siger at der mangler de der jernstænger foran og bagpå som skal bruges for at den kan sættes fast i basen, men vi må se, ellers bruger vi den med selen og så må vi købe en til base i den næste størrelse hvis det er.

I første omgang tror jeg at jeg vil prøve at tage den med ud i Babysam og spørge om den kan eller ikke kan bruge base.

Tak for svar og om ikke andet har I jo været glade for den både med og uden, så det er nok en ok stol min søster har købt.

Anmeld

24. august 2010

netdaddy

Svane83 skriver:

Ja det kan godt være jeg er nødt til det... for det er vidst ikke helt nemt.

Han siger at der mangler de der jernstænger foran og bagpå som skal bruges for at den kan sættes fast i basen, men vi må se, ellers bruger vi den med selen og så må vi købe en til base i den næste størrelse hvis det er.

I første omgang tror jeg at jeg vil prøve at tage den med ud i Babysam og spørge om den kan eller ikke kan bruge base.

Tak for svar og om ikke andet har I jo været glade for den både med og uden, så det er nok en ok stol min søster har købt.

Du behøver ikke base til den næste størrelse autostol (9-18 kg.), de kan nemlig købes med indbyggede iso-fix beslag.

Vi har en Römer SafeFix Plus til vores søn (den med ISO-fix) og den kan slet ikke bruges med base.

Men køb den via en tysk hjemmeside som fx. http://www.pingpong-online.de/osc/ eller http://www.babyparadies-shop.de/store/index.php eller http://www.babyonlineshop.de/ for du kan spare mange penge ved det.

Vi gav 2200 (inkl. fragt) for vores stol via en tysk hjemmeside, men skulle have givet 3400 kr. for den samme stol i Danmark.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.