Hej
Jeg er mor til en pige på 8 år, som bliver 9 år til marts næste år.
Jeg synes, jeg er havnet lidt i en situation, hvor jeg synes, det er rigtigt svært, om jeg skal give love eller ikke.
Hvad tøj passer til en pige på 8 år uden det bliver for piget, hun vil ikke have tøj der er for piget, sådan noget med katte på og hunde, og ja alt sådan hallo kitty, og den slags. Det for barnligt siger hun.
Jeg har ofte lagt mærke til de andre piger i hendes klasse, hun er begyndt i første klasse, og er et år ældre end de andre, da hun har gået børnehaveklassen om 2 gange.
De ligner sådan nogle små modler i min verden, og det svært, at forholde sig til som "Ung mor". Jeg er selv 28 år, og jeg klær mig meget blandet alt efter, hvad jeg skal. Men min mand på 27 år siger, at hun vil ligne de lidt større piger, og han mener bare, det handler om, at finde en hård fin grænse, men hvor ligger den så lige????
Han mener også, at hun ser op til hendes mor, som altid er så smart siger hun til mig. Mor du altid så smart og flot, jeg vil ligne dig mor. Jeg er en lille kvinde 47 kg, og kan derfor bære det meste, men jeg rander ikke runft og ligner en på 17 år, men jeg klær mig heller ikke kedeligt, men smart, og er nogle lidt wovet med farver, ind imellem men ja vi jo forskellige, og man prøver sig frem. men jeg går da op i moden, og følger med uden det bliver dyrt og for meget af det gode.
Men jeg vil bare gerne, om nogle her inden, har sammen problem, eller ligende, og hvad går jeres piger i på den aldre.
Jeg vil bare ikke hun skal ligne en på 15 år, når hun kun er 8 år, men jeg vil også gerne min datter følger sig godt tilpas.
Susanne.