Tøj stil til pige på 8 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.120 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. august 2010

Tro på dig selv.

Hej

Jeg er mor til en pige på 8 år, som bliver 9 år til marts næste år.

Jeg synes, jeg er havnet lidt i en situation, hvor jeg synes, det er rigtigt svært, om jeg skal give love eller ikke.

Hvad tøj passer til en pige på 8 år uden det bliver for piget, hun vil ikke have tøj der er for piget, sådan noget med katte på og hunde, og ja alt sådan hallo kitty, og den slags. Det for barnligt siger hun.

Jeg har ofte lagt mærke til de andre piger i hendes klasse, hun er begyndt i første klasse, og er et år ældre end de andre, da hun har gået børnehaveklassen om 2 gange.

De ligner sådan nogle små modler i min verden, og det svært, at forholde sig til som "Ung mor". Jeg er selv 28 år, og jeg klær mig meget blandet alt efter, hvad jeg skal. Men min mand på 27 år siger, at hun vil ligne de lidt større piger, og han mener bare, det handler om, at finde en hård fin grænse, men hvor ligger den så lige????

Han mener også, at hun ser op til hendes mor, som altid er så smart siger hun til mig. Mor du altid så smart og flot, jeg vil ligne dig mor. Jeg er en lille kvinde 47 kg, og kan derfor bære det meste, men jeg rander ikke runft og ligner en på 17 år, men jeg klær mig heller ikke kedeligt, men smart, og er nogle lidt wovet med farver,  ind imellem men ja vi jo forskellige, og man prøver sig frem. men jeg går da op i moden, og følger med uden det bliver dyrt og for meget af det gode.

Men jeg vil bare gerne, om nogle her inden, har sammen problem, eller ligende, og hvad går jeres piger i på den aldre.

Jeg vil bare ikke hun skal ligne en på 15 år, når hun kun er 8 år, men jeg vil også gerne min datter følger sig godt tilpas.

Susanne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

serinasmor

hmmm .. den er svær .. og der er heldigvis længe til jeg selv står i situationen...

mit bedste råd vil være... prøv om du kan finde noget tøj uden dyr på ... altså t-shirts og trøjer og bukser uden print ... det ser mere "voksent" ud .. du render jo nok heller ikke selv rundt med minnie mouse på maven og så synes jeg at korte nederdele med leggins under ser sødt ud til piger i den str ... og jeans (igen uden print)

jeg ville nok prøve om jeg ikke kunne "kopiere" de sæt som mor går med .. altså har du jeans på så jeans og en t-shirt i samme farve

Anmeld

23. august 2010

JulieE

Susanne27 skriver:

Hej

Jeg er mor til en pige på 8 år, som bliver 9 år til marts næste år.

Jeg synes, jeg er havnet lidt i en situation, hvor jeg synes, det er rigtigt svært, om jeg skal give love eller ikke.

Hvad tøj passer til en pige på 8 år uden det bliver for piget, hun vil ikke have tøj der er for piget, sådan noget med katte på og hunde, og ja alt sådan hallo kitty, og den slags. Det for barnligt siger hun.

Jeg har ofte lagt mærke til de andre piger i hendes klasse, hun er begyndt i første klasse, og er et år ældre end de andre, da hun har gået børnehaveklassen om 2 gange.

De ligner sådan nogle små modler i min verden, og det svært, at forholde sig til som "Ung mor". Jeg er selv 28 år, og jeg klær mig meget blandet alt efter, hvad jeg skal. Men min mand på 27 år siger, at hun vil ligne de lidt større piger, og han mener bare, det handler om, at finde en hård fin grænse, men hvor ligger den så lige????

Han mener også, at hun ser op til hendes mor, som altid er så smart siger hun til mig. Mor du altid så smart og flot, jeg vil ligne dig mor. Jeg er en lille kvinde 47 kg, og kan derfor bære det meste, men jeg rander ikke runft og ligner en på 17 år, men jeg klær mig heller ikke kedeligt, men smart, og er nogle lidt wovet med farver,  ind imellem men ja vi jo forskellige, og man prøver sig frem. men jeg går da op i moden, og følger med uden det bliver dyrt og for meget af det gode.

Men jeg vil bare gerne, om nogle her inden, har sammen problem, eller ligende, og hvad går jeres piger i på den aldre.

Jeg vil bare ikke hun skal ligne en på 15 år, når hun kun er 8 år, men jeg vil også gerne min datter følger sig godt tilpas.

Susanne.

Hejsa!

Min svigerinde har lidt samme ballade med min niece , som bliver 9 lige om lidt  Alt var lige pludselig for barnligt og det måtte på ingen måde være lyserødt... Og for at gøre dte rigtig besværligt er min skønne niece en meget høj og tynd pige.

Vi gav hende et sæt pompdelux tøj i julegave og det faldt i damens smag  Smarte posebukser i grå med blomster og en lækre t-shirt dertil. Så er det er vist blevet til en del tøj fra det mærke siden. Måske var det også noget for din datter

Mange hilsenr

Julie

Anmeld

23. august 2010

Tro på dig selv.

JulieE skriver:

Hejsa!

Min svigerinde har lidt samme ballade med min niece , som bliver 9 lige om lidt  Alt var lige pludselig for barnligt og det måtte på ingen måde være lyserødt... Og for at gøre dte rigtig besværligt er min skønne niece en meget høj og tynd pige.

Vi gav hende et sæt pompdelux tøj i julegave og det faldt i damens smag  Smarte posebukser i grå med blomster og en lækre t-shirt dertil. Så er det er vist blevet til en del tøj fra det mærke siden. Måske var det også noget for din datter

Mange hilsenr

Julie

Har det mærke en hjemmesiden på nette eller hvor kan det købes, kender det nemlig ikke.

Anmeld

23. august 2010

ekzunz

Min niece på 9 bruger fx. et par cowboyshorts med ensfarvede leggings, matchende ensfarvet t-shirt og så et tørklæde i en kontrastfarve til, hun bruger også ofte en kort vest i cowboy eller quilt udover en ensfarvet t-shirt og så jeans eller en nederdel til.

Haremsbukser i alle afskygninger er også vældigt populære...

Anmeld

23. august 2010

JulieE

Susanne27 skriver:

Har det mærke en hjemmesiden på nette eller hvor kan det købes, kender det nemlig ikke.

Det er et mærke der kun sælges via homeparties og fra hjemmesiden www.pompdelux.dk og så kan du finde en del af det på trendsales også

Anmeld

23. august 2010

Pia.

Hvad siger din datter selv - hvis hun helt selv får lov at vælge når I tager ud og køber tøj ? Min datter vælger alt sit tøj selv - det er ikke alt vi er enige om og heller ikke alt jeg syntes er okay, men vi plejer gerne at finde en gylden middelvej inden vi går fra butikken...

Min datter går i 2 klasse og bliver 8 år nu her om 2 mdr.

Jeg kan da lige sætte et par billeder på af min datter, så kan du se hvad hun vælger af tøj - bare en smule af det - hun er meget blandet, den ene dag vil hun gerne være rigtig tøset med kjole og fint hår andre dage er hun bare MILLE med det der lige passer hende den dag ...

Knus Pia - som er spændt på fremtiden med min lille selvstændige datter...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. august 2010

Mumto3

Jeg har været ude og købe tøj sammen med en veninde. Hendes datter er også 8 år (bliver 9 i løbet af efteråret) og her var det moren der hele tiden sagde: Nej, det er for piget. Så ingen lyserøde bluser m.m. Men vendinde købte kjole i jeans-stof, gul sommerkjole, lysegrønne bukser. Men intet tute-nut møster og slet slet ikke noget med en hund/kat på.

Der var ikke noget 'voksen-tøj' i mellem, det hele var børnetøj, men altså ikke 'små-piget'. Rigtig meget af tøjet var fra Katvig.

Anmeld

23. august 2010

Sommerfuglelarven

Nu kender jeg ikke sååå mange 8-9 årige piger, men lidt kender jeg da, og de går f.eks. i:

- PompdeLux www.pompdelux.dk, det er mest bukserne, trøjerne og tunikaerne.

- Jeansleggings med forskellige t-shirts, bluser og tunikaer til. Det kan du bla. købe i H&M.

- Spraglede haremsbukser med en ensfarvet basisbluse til, f.eks. www.ayanaya.dk de har noget fedt tøj.

- Mini Numph www.mininumph.dk har også nogle fede spraglede ting, som går godt til jeansleggings.

Og ellers så brug noget afdæmpet tøj, og så pift det op med farverige tørklæder, en fed poncho/cardigan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.