Hvordan ville I lave disse kager/dessert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.412 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. august 2010

aarhusmor

Jeg vil gerne lave en dessert til min fødselsdag, som ligner sushi. Men den må ikke være for tung i smagen.

Evt. kan jeg lave en chokoladekage der er aflang med to lange fødder under, så den ligner et sushi bræt.

Må så er der selve sushi rullerne. Jeg har ikke prøvet at lave sukkerfigurer. Hvad bruger man til at lave dem?

Hvis man nu vælger en kage som aflange hvide sushier, og vender det i kokos, så det ligner ris. Men hvordan får jeg det til at hænge fast?

Jeg kan også bruge sugarpaste som tang? med kokos i? - men hvad ville I komme ind i ? Skal det være vingummi eller marcipan? Det skal helst kunne holde sig i køleskabet i nogle dage og se pænt ud.

Har I forslag?

Jeg tænkte på chokoladesovs istedet for soya og grøn pistacie is istedet for det der stærke grønne der er med (Ingefær er det vist)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

eirene

aarhusmor skriver:

Jeg vil gerne lave en dessert til min fødselsdag, som ligner sushi. Men den må ikke være for tung i smagen.

Evt. kan jeg lave en chokoladekage der er aflang med to lange fødder under, så den ligner et sushi bræt.

Må så er der selve sushi rullerne. Jeg har ikke prøvet at lave sukkerfigurer. Hvad bruger man til at lave dem?

Hvis man nu vælger en kage som aflange hvide sushier, og vender det i kokos, så det ligner ris. Men hvordan får jeg det til at hænge fast?

Jeg kan også bruge sugarpaste som tang? med kokos i? - men hvad ville I komme ind i ? Skal det være vingummi eller marcipan? Det skal helst kunne holde sig i køleskabet i nogle dage og se pænt ud.

Har I forslag?

Jeg tænkte på chokoladesovs istedet for soya og grøn pistacie is istedet for det der stærke grønne der er med (Ingefær er det vist)

Du har jo en masse ideer selv. Men køb noget fondant og noget farve og så går du bare i gang med at være kreativ.  Det opfører sig som modellervoks, så det er ikke så svært.

Anmeld

23. august 2010

Ace

23. august 2010

serinasmor

Natte88 skriver:

Undskyld jeg lige forstyrre jeres indlæg.. men jeg ville lige hører om der er nogen der kan hjælpe mig.. unskyld min dumhed men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man opretter en tråd ?

mvh natte

det er meget simpelt

du går ind under det emne din tråd omhandler og trykker på den grønne knap med teksten "opret nyt emne"

og så skriver du ellers bare løs ... god forøjelse

Anmeld

23. august 2010

Ace

serinasmor skriver:

det er meget simpelt

du går ind under det emne din tråd omhandler og trykker på den grønne knap med teksten "opret nyt emne"

og så skriver du ellers bare løs ... god forøjelse

tak skal du have så kan jeg prøve det

Anmeld

23. august 2010

Baby2010/2013

Det kan være denne video kan hjælpe lidt. God fornøjelse

http://www.youtube.com/watch?v=e6YQ8--aD7I

Anmeld

23. august 2010

Baby2010/2013

BabyHope<3 skriver:

Det kan være denne video kan hjælpe lidt. God fornøjelse

http://www.youtube.com/watch?v=e6YQ8--aD7I

Hovsa, kopir hellere adresse og sæt ind i nyt vindue

Anmeld

23. august 2010

aarhusmor

Super, tak for linket. Jeg havde slet ikke tænkt på youtube. Det hjalp
Jeg har kun prøvet sugarpaste en gang og det skulle rulles ud, men det gik bare i vasken for mig.
Men jeg må prøve at øve mig igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.