Man kan GODT teste falsk positiv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.486 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. august 2010

LouiseNielsen

Som nogen ved testede jeg i sidste uge positiv.....

Var bestemt ikke et ønske og beslutningen om abort var taget... Igår begyndte jeg så at føle mig svimmel og generalt utilpas! Tog derfor til vagtlægen.....

Den alm graviditetstest han laver er meget meget svar positiv, så han vælger at tage en blodprøve... Den er NEGATIV! Han spørger så om jeg havde blødt for nylig, og ja det gjorde jeg da for ca 14 dage siden.... Godt nok lidt mere end jeg plejer, men ikke noget jeg tænkte vider over... Selvom jeg er på p-piller er min mens stadig ik helt regelmæssig efter Mathias fødsel, så tænkte heller ikke over den kom mens jeg tog p-piller.

Vagtlægen er dog helt sikker på at det ikke var min mens jeg havde der, men at jeg mistede barnet.....

Grundet graviditetstestene var positive er at mit det der tal stadig ikke er faldet efter arborten, så jo man kan godt teste "falsk posotiv"

I morgen skal jeg dog til egen læge, fordi mit blodtryk er en hel del for højt og det skal der tjekkes op på....

Kram.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

smokin

Undskyld men det er altså gået forbi min næse?

Anmeld

22. august 2010

LouiseNielsen

Zette skriver:

Undskyld men det er altså gået forbi min næse?

Er jeg da ked af, søde....

Anmeld

22. august 2010

GryHSB

Det er jo ikke en falsk positiv, i den forstand, at du jo faktisk har været gravid. Naturen gjorde så bare det for jer, i selv havde i tankerne. Men mærkeligt, du kunne blive gravid på p-piller. Eller er der noget jeg har misforstået?

Anmeld

22. august 2010

aarhusmor

Man kan teste både falsk positiv og falsk negativ.

Men ja enig med Gry, i at du jo havde en positiv test fordi du havde et befrugtet æg - sådan lyder det også for mig.

og det er jeg ked af at høre. Det er aldrig sjovt.

Anmeld

22. august 2010

foto på lærred

Jeg tænker at det jo ikke er en falsk positiv. Du HAR jo været gravid. At den stadigvæk er svag positiv er jo fordi der stadigvæk er målbart hcg i blodet. Havde det været falsk positiv havde du jo slet ikke været gravid. Jeg har aldrig oplevet nogle der havde en falst positiv. Nogle når jo bare at få mens lige efter så de fleste opdager jo slet ikke at man har været gravid.

Anmeld

22. august 2010

foto på lærred

aarhusmor skriver:

Man kan teste både falsk positiv og falsk negativ.

Men ja enig med Gry, i at du jo havde en positiv test fordi du havde et befrugtet æg - sådan lyder det også for mig.

og det er jeg ked af at høre. Det er aldrig sjovt.

Men hvordan kan man teste falsk positiv? Den er vel kun positiv når der er hcg i blodet? Kan det være medicin eller andet der stiller ind?

Anmeld

22. august 2010

LouiseNielsen

GryHSB skriver:

Det er jo ikke en falsk positiv, i den forstand, at du jo faktisk har været gravid. Naturen gjorde så bare det for jer, i selv havde i tankerne. Men mærkeligt, du kunne blive gravid på p-piller. Eller er der noget jeg har misforstået?

Blev jeg også med min første søn, så lige ved mig er de ikke vild sikre.....

Anmeld

22. august 2010

smokin

LouiseNielsen skriver:

Er jeg da ked af, søde....

Hvor har du skrevet om det?

Det er jeg da VILDT ked af at høre. Du har godt nok meget om ørene for tiden

Anmeld

22. august 2010

aarhusmor

ja- medicin kan gøre det - men også ens naturlige hcg. Normalt har voksne kvinder et hcg på under 5. Men det er jo bare den gennemsnitlige kvinde. Der er også nogen der har mere end 5.
og hvis man kommer i overgangsalderen (den kan jo komme tidligt) så har man gns. 9.

De alm. tests på markedet "lover" svar fra ca. 20 miu/l - men de kan godt måle ved lavere værdier. Firmaerne vil bare ikke love noget, fra de lave værdier.

Det sidste er at når testen kommer til at ligge for længe, så fremhæves den streg der i forvejen er der til hcg.
Hvornår er for længe... De fleste siger jo at den skal aflæses før 10 min. Valmed er gået helt ned til 5 min nu.

og jeg tror man skal vurdere at den streg den kommer med det samme, hvis man er gravid. Nu kan man jo være langsom til at danne hcg. Men generelt, så ser man en tydelig streg inden 5 min hvis man er gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.