Hvordan beregner man sin ægløsning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.744 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. august 2010

Anonym trådstarter

Hej Girls ;-)

Håber i kan hjælpe mig med et (måske lidt dumt??) spørgsmål:

Hvordan beregner man sin ægløsning??

Er det bedst at bruge de der ægløsningstest?? Eller er der andre måder??

Håber i kan hjælpe mig med et svar :-)

God dag til alle ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

aarhusmor

Du kan ikke beregne din ægløsning. Du kan forvente at den, hos gennemsnitskvinden kommer ca. hver 14. dag efter mens.

men det er som sagt gennemsnittet. Hos mig kommer den mellem dag 20 og 22.

Der er nogen tegn på at den kommer. F.eks. at man får ægløsningsslim. Men det starter hos mig en uge før ægløsning kommer.

Det klogeste du kan gøre er at bruge lidt penge på billige ægløsningstests på nettet og så prøve at teste hver eneste dag i en måned. (gerne om morgenen, selvom de skriver det ikke er så godt) men her mere for at se om der nogle dage kommer en kraftigere streg.

Næste måned kan du så nøjes med tests omkring det tidspunkt hvor den var kraftigst.

Dem der ikke gider ægløsningstests, har de bedste erfaringer med at have sex hver 2. dag.

held og lykke

Anmeld

22. august 2010

betiinsen

altså du kan tage din tempratur og skrive den ned hver dag. Den burde så være ca. en halv grad eller mere højere den dag du har ægløsning. Dog viser temomereret ægløsningen lige når den er, hvilket nok er lidt for sent, men så ved du det ift. næste måned.

ellers kan du tage ægløsningstest, en 7 dag efter din mens, og frem. Da det kan være svingene hvornår man har ægløsning.

derudover skal du være opmærksom på hvor lang en cyklus du har. dvs. hvor langt imellem der er mellem din mens.

du kan også søge på nettet under ægløsningsskemaer, så kan du prøve at finde ud af det der.

Håber det hjalp lidt.

Anmeld

22. august 2010

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar begge to ;-) Jeg vil prøve alle de ting i har foreslået ;-)

Anmeld

22. august 2010

Frk.Munk

Heeej

Ved ikke om du kender www.trendsales.dk , der er nogle der sælger meget billige æggeløsnings-tests inde, tror nok det er 3-4 kr pr. styk og så ca. 10 kr i porto lige meget hvor mange man så køber. og det er strips, altså testene...

Håber du kan bruge det til noget - held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.