Er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.022 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. august 2010

Anonym trådstarter

Jeg besøgte min veninde igår, som har 3 undulater i et stort bur i stuen.

Det er 2 hanner og 1 hun, jeg lade mærke til at de 2 hanner var meget sammen, de nusser og mader hinanden, men hunnen bare sidder for sig selv, de her 2 hanner jager rundt med den amme hun, hvis venstre ben hænger ud til siden og støtter ikke på det.

Jeg spurgte til hvad der var sket med hunnen, hvor jeg fik at vide at den havde hun lige fået, da den anden ikke ville have den mere, så havde min veninde fået den og sat den ind til de 2 hanner, men de er godt nok slemme ved hende, hun må ikke spise noget før hun bliver jaget væk, hun kan ikke sidde længe på en pind før den bliver smidt ned i bunden af buret, den kan ikke pusse sig, da hun har svært ved at sidde på et ben. I bunden er der bare lagt en avis, som er godt nappet i.

De har ellers masser af mad, og vand og legetøj, så de er ikke vanrøget, de 2 hanner hopper meget rundt og snakker, drikker, spiser og ser ud til at trives, men hunnen den har det ikke godt.

Jeg spurgte om den ikke havde bedst af at komme i et bur for sig selv, men der sagde min veninde, at den lige var kommet i buret med de 2 hanner og at de lige skulle se hinanden an og finde deres plads i forhold til hinanden.

Jeg ved ikke så meget om fugle, men mener det er noget galt og synes det er synd for den hun.

Hvad mener I?

Kram fra dyrelskeren, som har både hest, hund og kat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

aarhusmor

Det er jo normalt nok i dyreverdenen. Men derfor bliver man da ked af det alligevel, når man vurderer det på basis af menneske-følelser. Og måske bliver fuglen også stresset og dør af det.

Men hun bliver jo også nød til at prøve, men ikke for længe.

Anmeld

22. august 2010

pusling30

I min barndom havde jeg undulater, har haft ca 10. Har 2 undulater gået sammen i lang tid og der så kommer en 3 part ind, så kan de 2 godt gøre så meget skade ved den nye at den dør af stress. jeg har desværre oplevet det. fik den smukkeste hvide undulat, men mine 2 hanner var så lede ved hende og 14 dage efter jeg havde sat dem sammen lå hun død i bunden af buret.

Din veninde skal hurtigst muligt sætte hunnen i et tilvænningsbur (et lille et) som så skal stå så tæt på hannerne at de kan se hinanden an, og snakke sammen, i naturen ville hun jo kunne flygte!

mvh Anja

Anmeld

22. august 2010

Barbamama

hvis der er flere undulater sammen og den ene er syg vil de andre være efter den og mishandle den lige indtil den dør. Jeg ved ikke hvorfor, men det gør de, så hvis hunnen skal overleve skal hun sætte den i eget bur. Det fatter jeg så slet ikke hun ikke bare har gjort når hun har set hvor onde hannerne er ved den. Det er da skide synd for fuglen.... Ved godt det ikke er trådstarter der kan gøre for det. Jeg blev bare lige gal... Hader når dyr lider!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.