Min søn var først 7 år da han startede til fodbold, interessen kom sig af, at 80% af drengene i hans klasse går til fodbold samme sted.
Så kort og godt, vil han bare gerne være en del af det fællesskab som de andre fra klassen har omkring fodbold.
Han har nu snart spillet i et lille års tid, og det er bestemt ikke fodbolden der interesserer ham mest... Interessen er kommet lidt, men det første halve år, hvis ikke mere,, hoppede han bare rundt på banen og var slet ikke med i spillet. Han fjollede og for at sige det mildt, tumlede rundt i sit eget lille univers.
Det gør han stadig tildels, men han er nogenlunde begyndt at forstå spillet og dets taktik - men nogen ferm fodboldspiller, bliver han aldrig... Men det er vel heller ikke det der er pointen med at dyrke sport, er det?? 
Min søn hygger sig og nyder, at have et fællesskab med de andre drenge fra klassen og det er derfor han møder op.
Om ikke andet befinder der sig også rigtig mange gode aspekter i sporten (min søn er også enebarn og har været det i 8 år nu!). Sporten er med til, at lære at arbejde sammen, tilgodese hinanden og der er meget i, at lære at tabe kampe mm.
Så så længe han har lyst, så lad ham gå der, uden at du har de store ambitioner på hans vegne, men se det som, at han får en masse godt ud af det 
Anmeld