Tegn på graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

499 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. august 2010

Sitrani

Hej piger

I går havde jeg sent på eftermiddagen og om aftenen nogle mestruations-lignende smerter i underlivet. De var ikke helt så slemme, men det mindede lidt om samme "niv" eller "små-kramper". Kan det være et tegn på, at jeg er gravid?

Jeg har ikke taget p-piller siden min sidste mestruation, som jeg havde 3-4 dage sidst på måneden i juli. Så vi startede altså med at prøve at blive gravide siden d. 1. august. Jeg skal have min menstruation engang i midten af den uge vi kommer ind i nu her, så ved ikke rigtig hvordan jeg skal tolke min livmoders opførsel  Ved ikke rigtig hvordan min krop reagere, nu hvor jeg ikke er på p-piller længere, så er ikke hundrede procent sikker på hvilken dag jeg skal forvente menstruation eller noget, da min mens plejer at komme på præcis samme dag hver måned, da den jo har været styret af p-pillerne.

Håber I kan "hjælpe" lidt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2010

Sitrani

Slet ingen???

Anmeld

21. august 2010

Bavianis

Da jeg var gravid havde jeg meget ømme bryster, men det kom først et par dage inden den forventede menstruation. Men tegnene er forskellige - nogen har ingen.

Du skulle da prøve at tage en graviditetstest!

Anmeld

21. august 2010

Sitrani

Bavianis skriver:

Da jeg var gravid havde jeg meget ømme bryster, men det kom først et par dage inden den forventede menstruation. Men tegnene er forskellige - nogen har ingen.

Du skulle da prøve at tage en graviditetstest!

Ok. Men kan der allerede være en positiv test, når det "kun" er ca. 3 uger siden vi droppede p-pillerne?

Anmeld

21. august 2010

Maria-s

Når du stopper med p piller kan du lige pludselig "mærke" din krop igen. Derfor er det ikke et "sikkert" tegn på at du er gravid, med niv i underlivet desværre... Du vil de første par cykluser kunne få flere tegn der minder om graviditets tegn som ømme bryster, mens smerter, kvalme, hovedpine og lignende. Det er fordi kroppen er ved at venne sig at være uden det daglige tilskud af hormoner.

Jeg har dog hørt at det også kan være i de første måneder efter p pille stop at man har nemmest ved at blive gravid?

JEg ville ikke tage en test før du er henne omkring forventet mens dag, ligesom de anbefaler på pakkerne med G test's.

Men jo det kan da være du er en af de heldige hvor det lykkedes i første forsøg  for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.