Tøj til den lille ny

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.472 visninger
17 svar
0 synes godt om
21. august 2010

Kløver

Ja vi venter jo barn til Marts, og er allerede mere end godt med hvad tøj angår

Nå men vi har haft besluttet at vi ville anskaffe tøjet vi skulle brug i str 56 og str 62, har lidt i større størrelser, men vil generelt vente og se tiden an, så vi ikke får for meget og se ang vejret. Jeg er sat til 2 marts, så alt efter hvornår det bliver (14 dage før-14 dage efter) kan der jo være lidt stor forskel på hvad man ellers kommer til at bruge, specielt senere.

Men kommer lige med listen over hvad vi har, og vil høre om nogen har noget at tilføje

Str 50 +50/56

2 Bodyer

1 langærmet bluse

1 par ballonbukser

1 sæt tøj med bindebluse + bukser

Str 56

6 par bukser

1 par smækbukser/overalls

6 bodyer

5 langærmede bluser

heldragter 2 stk (korte ben, korte ærmer)

Heldragter 2 stk (lange ben, lange ærmer)

1 t-shirt med underbukser til

5 par sokker

2 tynde huer

Strømpebukser str 56/62 3 par

Str 62

5 t-shirts

2 langærmede bluser

3 par bukser

1 par bukser med fødder

bobyer: korte ærmer 2 stk

lange ærmer 9 stk

1 heldragt med korte ærmer u ben

4 heldragter med lange ærmer m ben

Sparkedragt: m ærmer 1 stk

u ærmer 1 stk

1 tynd hue

1 tyk jakke (bruges fra start)

9 par sokker (str 62)

4 par sokker (str 62/68)

Kom gerne med kommentarer hvis i feks synes der mangler noget som bare må med på listen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2010

mullesmith2

Jeg syntes det er svært lige at se hvad der mangler, men det er da også tidligt i anskaffter alt tøjet, ved i hvad kønnet er??  Jeg har også købt alt tøjet til mine drenge (twins) men det er mest fordi jeg har hørt det er en god ide at have styr på det hele til de kommer når der er to, fordi man ikke lige kommer så meget ud når de er født. Men hvis jeg var dig ville jeg vente nogle måneder endnu inden jeg anskaffer mig mere, for man render altid over et eller andet og til sidst får man sku for meget. Men det er en rigtig god ide at have styr på hvad man har ved at skrive op, har jeg også gjort.

Anmeld

21. august 2010

Kløver

Jeg syntes det er svært lige at se hvad der mangler, men det er da også tidligt i anskaffter alt tøjet, ved i hvad kønnet er??  Jeg har også købt alt tøjet til mine drenge (twins) men det er mest fordi jeg har hørt det er en god ide at have styr på det hele til de kommer når der er to, fordi man ikke lige kommer så meget ud når de er født. Men hvis jeg var dig ville jeg vente nogle måneder endnu inden jeg anskaffer mig mere, for man render altid over et eller andet og til sidst får man sku for meget. Men det er en rigtig god ide at have styr på hvad man har ved at skrive op, har jeg også gjort.

Grunden til vi allerede har så meget tøj, er vi har haft nogle butikker som har lukket her i byen og derfor kunne få noget godt børnetøj, super billigt, og ja jeg har bla også brugt det lidt som trøst her hvor jeg har haft det så skidt i starten af min graviditet, så jeg havde lidt at glæde mig over.Har også haft hygget mig med at sy noget selv, som jo også er med til at gøre at jeg har noget tøj

Synes netop det er rart at have lidt af det første tøj i ordne, men som jeg også skrev, vil jeg ikke købe videre i de større størrelser da meget jo kan spille ind senere, vejr, hvor hurtigt den lille vokser osv.....

Vi ved ikke hvad k'nnet er, og ønsker ikke at vide det, så meget af tøjet er neutralt/noget man kan bruge til begge køn

Anmeld

24. august 2010

Kløver

Ingen andre med nogle bud, på noget som i feks bare ikke kunne undvære eller lignende

Anmeld

24. august 2010

ChatH

Maja84 skriver:

Ja vi venter jo barn til Marts, og er allerede mere end godt med hvad tøj angår

Nå men vi har haft besluttet at vi ville anskaffe tøjet vi skulle brug i str 56 og str 62, har lidt i større størrelser, men vil generelt vente og se tiden an, så vi ikke får for meget og se ang vejret. Jeg er sat til 2 marts, så alt efter hvornår det bliver (14 dage før-14 dage efter) kan der jo være lidt stor forskel på hvad man ellers kommer til at bruge, specielt senere.

Men kommer lige med listen over hvad vi har, og vil høre om nogen har noget at tilføje

Str 50 +50/56

2 Bodyer

1 langærmet bluse

1 par ballonbukser

1 sæt tøj med bindebluse + bukser

Str 56

6 par bukser

1 par smækbukser/overalls

6 bodyer

5 langærmede bluser

heldragter 2 stk (korte ben, korte ærmer)

Heldragter 2 stk (lange ben, lange ærmer)

1 t-shirt med underbukser til

5 par sokker

2 tynde huer

Strømpebukser str 56/62 3 par

Str 62

5 t-shirts

2 langærmede bluser

3 par bukser

1 par bukser med fødder

bobyer: korte ærmer 2 stk

lange ærmer 9 stk

1 heldragt med korte ærmer u ben

4 heldragter med lange ærmer m ben

Sparkedragt: m ærmer 1 stk

u ærmer 1 stk

1 tynd hue

1 tyk jakke (bruges fra start)

9 par sokker (str 62)

4 par sokker (str 62/68)

Kom gerne med kommentarer hvis i feks synes der mangler noget som bare må med på listen

Jeg ville sige NOGLE flere bodyer

Anmeld

24. august 2010

Kløver

Chatarina skriver:

Jeg ville sige NOGLE flere bodyer

hvad kan du anbefale, både str 56 og 62 og korte eller langærmede ??

tak for svar

Anmeld

24. august 2010

ChatH

Maja84 skriver:

tak for svar

Så Lidt

altså til vores tvillinger som er fra november (piger) brugte vi også de langærmede bodyer under kjoler mm. så vil sige ikke for meget i str. 50. men ellers en ordentlig bunke i str. 56 og 62 og ja jeg ville købe både kort og langærmet, man skal nok få dem brugt

by the way så er min erfaringer at de billigste er mindst ligeså gode som de dyre. man kan ofte få dem til 10 kr i diverse supermarkeder!

Anmeld

24. august 2010

ChatH

Maja84 skriver:

tak for svar

og ellers ville jeg vente med at købe mere til man ved hvad det bliver for så vil man pludselig gerne have farver på Men hvide bodyer eller neutrale kan man sagtens købe allerede nu.

(og det kommer fra en som allerede nu har et helt klædeskab fyldt med tøj til den lille ny som ikke engang er født endnu)

Anmeld

24. august 2010

Kløver

Chatarina skriver:

Så Lidt

altså til vores tvillinger som er fra november (piger) brugte vi også de langærmede bodyer under kjoler mm. så vil sige ikke for meget i str. 50. men ellers en ordentlig bunke i str. 56 og 62 og ja jeg ville købe både kort og langærmet, man skal nok få dem brugt

by the way så er min erfaringer at de billigste er mindst ligeså gode som de dyre. man kan ofte få dem til 10 kr i diverse supermarkeder!

ja har fundet ud af de har gode bodyer i tøj og sko til kun en 10ér stykket, så kan være jeg en dag skal gå et smut derind og skaffe lidt flere

Anmeld

24. august 2010

ChatH

Maja84 skriver:

ja har fundet ud af de har gode bodyer i tøj og sko til kun en 10ér stykket, så kan være jeg en dag skal gå et smut derind og skaffe lidt flere

lige præcis, og så kan man smide dem ud når der er pletter på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.