forudvendt autostol 0-13 kg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. august 2010

Anonym trådstarter

Nu bliver jeg altså lige nød til at høre jer.... Har haft flere diskutioner med min kammerat og hans kæreste der har en lille pige. Her hjemme bruger vi en bagudvendt autostol fra römer. Men iflg ham er reglerne lavet om, så man nu også siger de må side forudvendt selv som helt små.

De har en billig autostol (ikke at det er af betydning-kender ikke mærket) og den er forudvendt. Synes bare det lyder underligt at helt små babyer der stadig ikke kan sidde selv må sidde forudvendt...

Har jeg bare ikke holdt øje med de nyeste anbefalinger eller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2010

bagger26

Det har jeg aldrig hørt om, de skal vende bagud så langtid som overhovedet muligt, og meget gerne når de når op i den større autostol... Det er ikke pga af selve stolen den skal vende bagud, men på baggrund af nakken og de ryk og stød de små kroppe bliver udsat for i et sammenstød, mener jeg da.... Har i hvert fald ikke hørt at de må vende fremad... Har heller aldrig set en stol der er lavet til det i den 0-13kg størrelsen, har dog heller ikke ledt efter en...

Anmeld

20. august 2010

Laulund87

Du kan hilse og sige til din kammerat at det må man i hvert fald ikke! 

Var i Ønskebørn den anden dag for at se på en ny autostol og min datter måtte ikke vende forudvendt endnu og hun er altså 8 måneder gammel. Hun er ikke stærk nok i ryggen endnu.

Anmeld

20. august 2010

Anonym trådstarter

aarh det er jeg glad for i siger... Får helt ondt i maven når jeg ser det... :-S synes generalt ikke den ser særlig sikker ud, hverken i sele, eller når den er spændt fast...

Tror altså lige jeg beder dem snakke med en forhandler....

Anmeld

20. august 2010

millesofie

Anonym skriver:

Nu bliver jeg altså lige nød til at høre jer.... Har haft flere diskutioner med min kammerat og hans kæreste der har en lille pige. Her hjemme bruger vi en bagudvendt autostol fra römer. Men iflg ham er reglerne lavet om, så man nu også siger de må side forudvendt selv som helt små.

De har en billig autostol (ikke at det er af betydning-kender ikke mærket) og den er forudvendt. Synes bare det lyder underligt at helt små babyer der stadig ikke kan sidde selv må sidde forudvendt...

Har jeg bare ikke holdt øje med de nyeste anbefalinger eller??

tjek politiets hjemmeside men mener helt bestemt den skal være bagud vendt

faktisk så er det best at den er bagud vendt helt til barnet er tre år, før der har barnet ikke muskler nok i nakke og ryg til det skub/stød det giver i kroppen at blive kastet i autostolen ved sammemstød

Anmeld

20. august 2010

Laulund87

Anonym skriver:

aarh det er jeg glad for i siger... Får helt ondt i maven når jeg ser det... :-S synes generalt ikke den ser særlig sikker ud, hverken i sele, eller når den er spændt fast...

Tror altså lige jeg beder dem snakke med en forhandler....

Jeg synes endelig du skal sige noget til ham. Det er jo ikke fordi han er ond, det er uvidenhed. 

Barnets sikkerhed er jo virkelig vigtigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.