hvornår er det de små pus må sidde i højstol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.733 visninger
9 svar
1 synes godt om
20. august 2010

melek2303

Hej tøser.

hvornår kan man begynde at bruge højstol? er det når de kan sidde selv eller når de kan nogenlunde sidde selv med støtte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2010

SHERO

melek2303 skriver:

Hej tøser.

hvornår kan man begynde at bruge højstol? er det når de kan sidde selv eller når de kan nogenlunde sidde selv med støtte?

iflg min SP, når de kan sidde selv. Men SP'erne i min mødregruppe siger go for når de får lidt støtte... så længe de ikke sidder og bukker sammen, og har en god holdning...

Anmeld

20. august 2010

melek2303

Ok det er bare lidt nemmere at give grød i en højstol end i en skråstol på spisebordet he he. Jeg giver hende lige 14 dage endnu, så kan hun øve lidt inden vi køber en højstol:-)

Hun sidder nogenlunde men vælter til siderne hvis hun ikke bliver støttet, men falder ikke sammen.

Anmeld

20. august 2010

henh01

Min datter sad i sin da hun var et halvt år. Startede med at sætte en dyne om hende så hun ikke faldt sammen

Anmeld

20. august 2010

lion

melek2303 skriver:

Hej tøser.

Det er meget forskelligt.

de kloge siger at de skaal være 6 mdr.

Men min datter og søn sad begge i en højj stol ca 4½-5mdr gammel. For ja dte er lettere at give mad sdådan.

Hvis de ikk sidder der så længe tager de ikk skade, du skal bare sørge for at der er støtte i ryggen og at barnet ikk falder forover.

Jeg har triptrap højstol og den er guld værd til små str. med pude på.

Anmeld

20. august 2010

melek2303

Ja det var også sådan en jeg vil have... De kan jo bruges i en evighed, så det er pengene værd:-)

Jeg må have en stol he he:-)

Anmeld

20. august 2010

Mira0911

Når de kan sidde selv, uden at vælte til siderne...

eller en dyne omkring dem, når de ikke kan sidde selv, er det ikke sundt for dem at sidde i højstolen.. Kun i kort tid... :)

Anmeld

20. august 2010

Moma

SP'erne i vores område siger, de først må sidde i højstol, når de kan sidde helt selv helt UDEN støtte. Andet kan deres rygge ikke holde til. Men kan godt forstå du synes, det vil være nemmere at fodre i en højstol.

Anmeld

21. august 2010

melek2303

er det ikke samme princip som med skråstol og autostol?

Anmeld

21. august 2010

Eliza/lykke

Mit første barn sad med ved spisebordet i højstol + en dyne tæt omkring, da han var 4½ mrd.. Han holdte jo hovedet selv, og var mere stiv i ryggen, så ingen problemer idet. Jeg har billeder af det, og det ser bare SÅ hyggeligt ud - en rigtig lille familie.

Det glæder jeg mig til, at Elizabeth skal om 1½ mrd tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.