Hej Tulle
Jeg skrev vist også til Caroline om rytme - med vores første søn krev jeg alt ned, fordi jeg ville have en brugsanvisning, hvis jeg nogen sinde fik flere børn.. ha ha ha - den er faktisk en god retningslinie.
Da han var 5 mrd. stod han op kl. 8.00 og fik MME, legede til kl. 10.30, hvor han så sov 10.30-11.30 og fik grød.
Så igen fra kl. 13.30-15-30 ca., hele tiden i barnevognen uden for. Men den stod stille. Han vågnede også, hvis jeg gik en tur.
Efterhånden gik det op for mig, at jeg måtte lade ham tilpasse sig mig lidt mere.
Så jeg begyndte at tage ud meget - når han havde fået grød til frokost, legede vi lidt, så ud i bilen og en tur på Fisketorvet KBH. Så sad han i klapvognen og kiggede. Træt, så lagde jeg sædet ned og han sov lidt. Vågnede, jeg gav ham en tår MME, og så kørte vi hjem igen i bilen, hvor han sov igen.
Så dagene blev mere og mere til at vi ikke havde faste sovetider om dagen. Nogle gange blev han skide sur sen eftermiddag, andre gange ikke - jeg prøvede ikke at tænke så meget over hvorfor han blev sur. Men bare sagde til mig selv "når du er vist træt.... ".
Ingen rytme om dagen, kun med måltiderne - morgenmad, frokost og eftermiddagsmælk lå fast kl 8.00 / 11.30 og 15.30 samt aftensmad kl. 17.30 og godnatmælk kl. 19.30. Hvornår han sov, kom an på, hvad vi skulle. ALTID hjemme om aftenen, fordi vi havde en ritual (det har vi også med Elizabeth).

Anmeld