Rytme - 5 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.433 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. august 2010

Tulle28

Inspireret af Caroline's tråd om rytme, kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan jeres rytme er - er I meget ude eller følger I babys rytme?

Jeg har indtil for ganske nyligt haft en rigtig nem baby som sov dejligt og uden problemer i barnevognen og som har været med alle steder.

Nu vågner hun bare jeg OVERVEJER at gå en tur, og det påvirker naturligvis hendes rytme. På en god dag sover hun 2-3 lure af 2-3 timer, men hvis jeg er ude sover hun slet ikke i nærheden - og det medfører skrig og skrål i den anden ende, fordi hun bliver så overtræt. Jeg synes det er dejligt at komme lidt ud af huset til hverdag, og er så heldig at have en skøn mødregruppe og veninder og kollega på barsel. Men tænker at jeg måske er nødt til at geare lidt ned, hvis det betyderat min datter kan fastholde/genfinde sin gode soverytme? Om aftenen er vi så vidt muligt hjemme, så vi kan holde hendes putterutine og hun kan komme i seng i ordentlig tid og uden at blive forstyrret senere på aftenen.

Så hvordan ser jeres dage ud? Er I meget derhjemme eller kommer I meget ud af huset?

Knus Tulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2010

Valle81

Hejsa:0)

Her har Anton det på samme måde som din datter mht at vågne ved ingeting - sådan ligepludselig:0)

Så jeg gør det at hvis jeg skal noget så gør jeg det mens han er vågen - han nyder at ligge og kigge i barnevognen og så kan jeg nå det jeg gerne vil uden alt ender i skrig og skrål og vågen baby:0)

Anton vågner hver dag omkring kl 0500 spiser en flaske og sover til kl 0700 hvor jeg vækker ham og han får grød og vi følger storesøster i skole. Bliver puttet kl 0900 hvor han sover 2-3 timer nogle gange 4 timer. Så bliver han puttet igen omkring 13-14 stykker alt efter hvornår han vågnede sidst - nogle gange tager han lige en halv time igen - spiser kartoffelmos omkring kl 1800 og får en flaske inden han sover og puttes kl 2000:0)

Anmeld

20. august 2010

melek2303

Her har vi ikke en helt fast rytme endnu, men nogenlunde sådan her: Hun er 5 måneder.

Hun vågner ved 6.30 og får en ren ble (har skidt) sover videre til 8.30 ca. Leger lidt og grød kl.9.

Sover fra 10.30- 12 ca. Grød igen.

Sover fra 13.30/14 flaske, hvis hun gider:-)

Vågner kl.16 flaske hvis hun gider:-)

Lille lur fra ca.17.30-18. Grød igen.

Puttes til natten Kl.20 ca med flaske hvis hun gider.

Kl.1 ca flaske og kl.5 ca flaske.

Det skal lige siges at min datter er i en meget dårlig periode hvor hun nægter sin flaske, så derfor får hun 3 måltider.

Men det er den rytme der for det meste er. Jeg handler også når hun er vågen, så klodser jeg hende bare godt op i barnevognen også sidder hun op og kigger med. Det bliver hun dejlig træt af. Hun gider heller ikke sove særlig meget når vi er ude, hverken hvis jeg er nede og handle eller ude og besøge folk. Jeg tror bare der sker for meget og hun er jo vant til bare mig og hende og tvet der kører, så andet larm gør at hun gerne vil se med, og ikke sover. 

Jeg håber på en mere fast rytme når hun gider sin flaske igen (det har stået på i 2 måneder) MEGET trættende at have en datter der ikke drikker sin mælk. 

Det jeg ellers gjorde for at få en nogenlunde rytme var at holde et fast putttetidspunkt om aftenen, og nu vågner hun om morgenen samme tid og er træt om aftenen samme tid +- en halv time.

Håber det kunne bruges:-)

Anmeld

21. august 2010

Eliza/lykke

Hej Tulle

Jeg skrev vist også til Caroline om rytme - med vores første søn krev jeg alt ned, fordi jeg ville have en brugsanvisning, hvis jeg nogen sinde fik flere børn.. ha ha ha - den er faktisk en god retningslinie.

Da han var 5 mrd. stod han op kl. 8.00 og fik MME, legede til kl. 10.30, hvor han så sov 10.30-11.30 og fik grød.

Så igen fra kl. 13.30-15-30 ca., hele tiden i barnevognen uden for. Men den stod stille. Han vågnede også, hvis jeg gik en tur.

Efterhånden gik det op for mig, at jeg måtte lade ham tilpasse sig mig lidt mere.

Så jeg begyndte at tage ud meget - når han havde fået grød til frokost, legede vi lidt, så ud i bilen og en tur på Fisketorvet KBH. Så sad han i klapvognen og kiggede. Træt, så lagde jeg sædet ned og han sov lidt. Vågnede, jeg gav ham en tår MME, og så kørte vi hjem igen i bilen, hvor han sov igen.

Så dagene blev mere og mere til at vi ikke havde faste sovetider om dagen. Nogle gange blev han skide sur sen eftermiddag, andre gange ikke - jeg prøvede ikke at tænke så meget over hvorfor han blev sur. Men bare sagde til mig selv "når du er vist træt.... ".

Ingen rytme om dagen, kun med måltiderne - morgenmad, frokost og eftermiddagsmælk lå fast kl 8.00 / 11.30 og 15.30 samt aftensmad kl. 17.30 og godnatmælk kl. 19.30. Hvornår han sov, kom an på, hvad vi skulle. ALTID hjemme om aftenen, fordi vi havde en ritual (det har vi også med Elizabeth).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.