Ensom og trist :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.139 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. august 2010

Malonde1985

Måske er det graviditetshormonerne der virkelig går ind og har magten over mig i øjeblikket! Men jeg har det virkelig skidt . Jeg føler mig utrolig ensom - bor I sverige og min familie og venner er i DK. Min dejlige store pige går i svensk børnehave og er glad for det og det betyder jo ALT! Men gud hvor jeg savner DK lige nu - at være tæt på alle i ens liv. Jeg kender ingen rigtig herovre, udover dem min datter selvfølgelig leger med og deres forældre..

Igår fandt vi ud af at det er en dreng i maven, og jeg er lykkelig at den har det godt osv, men samtidig er jeg bare så bange for hvordan det hele kommer til at gå når den kommer til verden.. Jeg er bange for om jeg vil være i stand til at tage mig af dem begge to, og tænker flere gange, at jeg måske ikke burde få nr 2, når jeg har det sådan her.. Men så på andre tidspunkter glæder jeg mig jo, og glæder mig over at den store glæder sig til at få en lillebror, så hun er ikke er alene mere.. Puha sidder bare med så mange følelser i mig lige nu, sidder og tuder mens jeg skriver dette indlæg for hvorfor har jeg det sådan her?? Jeg burde jo være overlykkelig ik?  Det er jeg bare ikke lige nu..

Ked af hvis det er svært at finde rundt i mit triste indlæg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2010

Frk. Himmelblå

Du skal da lige have et kram.

Jeg venter også nr. 2, og synes faktisk, der er langt mere at bekymre sig om denne gang. Med nr. 1 var det for vores vedkommende bare ren lykke. Nu er der også lige den der med, om man nu kan slå til i forhold til hele 2 vidundere, som skal dele den ubetingede kærlighed.

Så du skal vide, at du ikke er den eneste, der bekymrer sig.

I forhold til, at du skriver, at du "burde" være lykkelig: Sådan må du IKKE tænke. Det er bare destruktivt. Du "burde" ikke noget som helst. Du må føle lige hvad du vil, og ingen kan da være i tvivl om, at du er en skøn mor, og nr. 2 også får det herligt sammen med dig - Du er jo engageret i dig selv og din familie. Det fremgår jo af dit indlæg.

Du bliver glad igen. Tillad du bare dig selv at have det lidt trist i perioder. Husk at forkæle dig selv. Gravide kvinder fortjener al den omsorg de kan få! 

Tag du dig bare en  tudetur, selvfølgelig savner du de gamle venner og familien. Det er helt naturligt. Og se så, om du ikke kan komme i tanker om noget, der lige kan løfte humøret lidt bagefter.

Hvad med at se på babybilleder af din datter? Genoplev den nye lykke, så skal du se, - om få uger glæder du dig helt vildt til din lille drengs ankomst. (Personligt er jeg begyndt at glæde mig meget mere frit til nr. 2 efter MD scanning i uge 20).

Kram

Anmeld

20. august 2010

fit_fys

Malonde1985 skriver:

Måske er det graviditetshormonerne der virkelig går ind og har magten over mig i øjeblikket! Men jeg har det virkelig skidt . Jeg føler mig utrolig ensom - bor I sverige og min familie og venner er i DK. Min dejlige store pige går i svensk børnehave og er glad for det og det betyder jo ALT! Men gud hvor jeg savner DK lige nu - at være tæt på alle i ens liv. Jeg kender ingen rigtig herovre, udover dem min datter selvfølgelig leger med og deres forældre..

Igår fandt vi ud af at det er en dreng i maven, og jeg er lykkelig at den har det godt osv, men samtidig er jeg bare så bange for hvordan det hele kommer til at gå når den kommer til verden.. Jeg er bange for om jeg vil være i stand til at tage mig af dem begge to, og tænker flere gange, at jeg måske ikke burde få nr 2, når jeg har det sådan her.. Men så på andre tidspunkter glæder jeg mig jo, og glæder mig over at den store glæder sig til at få en lillebror, så hun er ikke er alene mere.. Puha sidder bare med så mange følelser i mig lige nu, sidder og tuder mens jeg skriver dette indlæg for hvorfor har jeg det sådan her?? Jeg burde jo være overlykkelig ik?  Det er jeg bare ikke lige nu..

Ked af hvis det er svært at finde rundt i mit triste indlæg

Hej!

Jeg bor også i Sverige, dog i Malmø, så der er ikke så langt til Kbh, men kan sagtens forstå at du føler dig lidt ensom... Jeg har også til tider følt mig lidt isoleret herovre for folk kommer ikke lige over og besøger, "Det er jo i et andet land!".

Håber du får det bedre, og tillykke med den lille dreng i maven

Tine

Anmeld

20. august 2010

AnneBJ

Du får lige et kram og et tillykke med den lille prins i maven!! Kan sagtens forstå du føler dig trist og ensom - som en anden skriver, så husk at det er ok at føle sådan, omend lidt træls!
Forkæl dig selv, gode film, varmt bad, fodmassage, måske lige shopping osv? Afled tankerne lidt!

Håber du snart ser lysere på det hele!

Anmeld

20. august 2010

Malonde1985

Tak for krammene  det går lidt bedre nu! Har fået afreageret lidt i hjemmet.. Ryddet lidt op og det har vidst hjulpet en lille smule, at her ikke flyder over det hele. Så vil lige slappe lidt af inden jeg skal hente den store.

Det er bare nemt at falde i et hul, når man går hjemme pga. kvalme og opkast.. Ville så gerne færdiggøre min udd., men kan jeg bare ikke når jeg har det så skidt her.. så dagene hjemme går bare med for det meste at flyde på sofaen og ellers rende på toilettet

Anmeld

20. august 2010

Malonde1985

T.K. skriver:

Hej!

Jeg bor også i Sverige, dog i Malmø, så der er ikke så langt til Kbh, men kan sagtens forstå at du føler dig lidt ensom... Jeg har også til tider følt mig lidt isoleret herovre for folk kommer ikke lige over og besøger, "Det er jo i et andet land!".

Håber du får det bedre, og tillykke med den lille dreng i maven

Tine

Hej jeg bor også i Malmø - Västra hamnen... Og ved godt det er tæt på DK, men det er bare alligevel ikke det samme..

Anmeld

30. august 2010

Livia

Kan godt følge dig - jeg er førstegangs gravid og befinder mig på Grønland - jeg synes søren susme også jeg er langt fra alt og alle!  hurra for skype (men det er bare ikke det samme)

Anmeld

30. august 2010

fit_fys

Malonde1985 skriver:

Hej jeg bor også i Malmø - Västra hamnen... Og ved godt det er tæt på DK, men det er bare alligevel ikke det samme..

Du må sige til hvis du bliver alt for ensom... så kan vi jo sagtens mødes og lære hinanden at kende nu vi bor så tæt på hinanden For jeg kan sagtens genkende dine følelser...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.