Har virkelig brug for råd...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

398 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. august 2010

Anonym trådstarter

Jeg er virkelig i vildrede...

Har været sammen med min kæreste i 2 år og 2 mdr og sammen har vi en lille pige på 16 mdr. Vi flyttede fra hinanden i marts men bor nu sammen igen. Han kunne ikke bo sammen med mig da jeg har en sygdom. Han har MEGET svært ved at acceptere at jeg har en sygdom.

Den sygdom gør at der er nogen daglige ting jeg har svært ved at overskue.

Men det med at tage vare på min datter har jeg ingen problemer med. Vi kommer op til tiden og kommer afsted til tiden... Hun blir hentet og når vi kommer hjem leger vi og laver så aftensmad.

Det jeg har svært ved er at få ordnet tingene herhjemme... så som vaske tøj, vaske op (men det gør kæresten), rydde op medmindre der er andre der hjælper mig.
Vasker dog tøj men glemmer nogen gange at få det hængt op med det samme og så er jeg nødt til at vaske det igen.

Der hvor problemet er, er at jeg får kritik i næsten alt. Eller daglig får påtale om hvor doven jeg er, hvor barnlig jeg er. Og ik duer til noget og ik burde ha mit eget hjem og ha børn. Vi har kommunen på MEN de siger der INTET er at påpege... de synes at jeg klare det SÅ flot med min datter. Det ska siges at da jeg for 5 år siden fik en pige havde jeg MEGET sværere ved alt end jeg har nu og jeg havde svært ved at sætte hendes behov først så nu bor hun ved sin far men vi har hende tit.

Min kæreste er meget nedladende overfor mig og skælder tit ud. Og siger at han snart skrider, for han gider ik leve med SÅ syg en person. Han sårer mig virkelig meget med de ting han siger. Men selvom jeg flere gange har sagt så skrid er han her endnu så han må jo et eller andet sted ikke kunne gøre det.

Nu ved jeg i sikkert siger jeg ska gå fra ham men det kan jeg IKKE. Selvom han er som han er elsker jeg ham utrolig højt, og jeg kan ikke klare tingene helt alene så går det helt galt for mig. Og jeg er bange for at hvis han går jeg så os "mister" min yngste datter.

Hver dag siger jeg til mig selv: Hvorfor tager du dig ik bare sammen, hvorfor gør du ik bare tingene, men hvorend jeg gerne vil kan jeg ikke. Køre alt for hurtigt træt i det.

Som jeg tit siger til ham, jeg gør mit bedste og jeg prøver virkelig. Men det er ligesom om det ikke er godt nok. Han siger tit han ikke er glad og at havde han vidst at det ville blive såen som det er ville han ALDRIG ha begyndt med mig eller ha fået barn med mig. Og når han har sine gode dage vil han giftes og ha et barn mere. Men han skifter virkelig meget og har et hidsigt temperament.

Men er den bedste løsning i virkelig at gå fra hinanden? Eller ska vi få noget hjælp udefra?

Håber i ka komme med nogen råd.

Hvis nogen ved hvem jeg er SÅ skriv det privat for vil ikke ha mit navn frem herinde...

Knus Ano - der grædende skriver dette indlæg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

eirene

ååh ha, stakkels dig. Det er ikke sjovt når det er sådan. Min første tanke var at I skulle få noget hjælp udefra. Er der ikke mulighed for at du kan få hjælp fra kommunen til de ting du ikke kan klare? Og som du selv siger, når han stadig er der må han jo holde af dig og så har han nok bare brug for at lære hvordan du har det. Findes der ikke nogen steder du kan få hjælp til det? Evt nogle steder på nettet hvor der står noget om det?

Kæmpe kram herfra.

Anmeld

19. august 2010

Anonym trådstarter

eirene skriver:

ååh ha, stakkels dig. Det er ikke sjovt når det er sådan. Min første tanke var at I skulle få noget hjælp udefra. Er der ikke mulighed for at du kan få hjælp fra kommunen til de ting du ikke kan klare? Og som du selv siger, når han stadig er der må han jo holde af dig og så har han nok bare brug for at lære hvordan du har det. Findes der ikke nogen steder du kan få hjælp til det? Evt nogle steder på nettet hvor der står noget om det?

Kæmpe kram herfra.

Hej.

Har spurgt kommunen om vi ku få noget hjælp til terapi men de muligheder der var gratis er desværre lukket ned.

Men hun ville finde ud af om der var andre løsninger. Hun er os ved at finde ud af om vi ku fåe noget rengøringshjælp, men hun kunne ik love noget.

Ja han siger han elsker mig synes bare det er en underlig måde at vise det på.

Anmeld

19. august 2010

twinboys

Hejsa ...

Mit hjerte græder når jeg læser sådan et indlæg og min første tanke er at måske at du har en eller anden form for depri... det kan nemlig gives udtryk for at man ikke kan overskue sådanne sager... og man bruger alt det energi man har på det man virkelig holder af...

Eller hvad kaldes din sygdom og får du nogen form for medicin???

Hvorfor bliver du hos ham er det kærlighed, tryghed eller den hjælpende hånd til det du ikke får lavet...

Hvorfor skulle du miste din barn til ham...

Måske er du bare ulykkelig og har et ikke misforstå mig men måske pga. hans kommentarer et lavt selvværd...og så er det jo ikke værd at blive hos ham...

Jeg ville tage og snakke med ham om jeres problemer og så søg hjælp og så håber jeg at i bliver en dejlig lille familie igen som hjælper hinanden og støtter hinanden...

Håber du kan bruge det jeg har skrevet til dig..

Sender dig lille en masse varme knus...

Anmeld

19. august 2010

eirene

Anonym skriver:

Hej.

Har spurgt kommunen om vi ku få noget hjælp til terapi men de muligheder der var gratis er desværre lukket ned.

Men hun ville finde ud af om der var andre løsninger. Hun er os ved at finde ud af om vi ku fåe noget rengøringshjælp, men hun kunne ik love noget.

Ja han siger han elsker mig synes bare det er en underlig måde at vise det på.

Krydser da fingre for at kommunen vil hjælpe. Og så må du huske på at hvis han elsker dig er det ikke af ond vilje at han er sådan. Så er det fordi han ikke forstår det. Han kan jo ikke se ind i dit hoved og din krop hvordan du har det. Og den form for sygdom du har er jo skjult. Det er jo ikke sådan at du har brækket benet. Det kunne han nok bedre forstå.

Så han skal lære hvordan det er at være dig........

Anmeld

19. august 2010

1977

Profilbillede for 1977

Puha jeg bliver helt trist af at læse dit indlæg. Min første tanke er om du ikke er i en eller anden form for behandling med din sygdom? Fordi sygdom eller ej, så er han en rollemodel og han lærer din datter at det er ok at behandle dig på den måde og det er bare ikke ok.

Så mit råd er at du får gang i en eller anden form for behandling (det må kommunen/din læge da kunne hjælpe med) og få rettet op dig selv og din selvtillid, for den må da lide enormt under den behandling. Og hvordan vil jeres dynamik ikke lære jeres lille pige om livet og forhold?

Kæmpe kram herfra - du trænger vist til det

Anmeld

19. august 2010

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

Hejsa ...

Mit hjerte græder når jeg læser sådan et indlæg og min første tanke er at måske at du har en eller anden form for depri... det kan nemlig gives udtryk for at man ikke kan overskue sådanne sager... og man bruger alt det energi man har på det man virkelig holder af...

Eller hvad kaldes din sygdom og får du nogen form for medicin???

Hvorfor bliver du hos ham er det kærlighed, tryghed eller den hjælpende hånd til det du ikke får lavet...

Hvorfor skulle du miste din barn til ham...

Måske er du bare ulykkelig og har et ikke misforstå mig men måske pga. hans kommentarer et lavt selvværd...og så er det jo ikke værd at blive hos ham...

Jeg ville tage og snakke med ham om jeres problemer og så søg hjælp og så håber jeg at i bliver en dejlig lille familie igen som hjælper hinanden og støtter hinanden...

Håber du kan bruge det jeg har skrevet til dig..

Sender dig lille en masse varme knus...

tro mig har prøvet at snakke med ham, men det er som om han ikke forstår.

Ja jeg har et lavt selvværd men det har jeg altid haft.

Har en sygdom der hedder Borderline, også kaldt personligheds forstyrrelse. Men ligger i den forkerte ende mht hjælp fra det offentlige. Fik medicin men stoppede da jeg blev gravid. Og fandt så ud af at medicinen ingen effekt havde, min veninde mener jeg ska prøve retalin (staves) som er adhd medicin for det har jeg os lidt af men lægen mener jeg ska ha noget der hedder seroquel (staves), men det falder jeg i søvn af. Så det jo ikke nemt.

Anmeld

19. august 2010

twinboys

Anonym skriver:

tro mig har prøvet at snakke med ham, men det er som om han ikke forstår.

Ja jeg har et lavt selvværd men det har jeg altid haft.

Har en sygdom der hedder Borderline, også kaldt personligheds forstyrrelse. Men ligger i den forkerte ende mht hjælp fra det offentlige. Fik medicin men stoppede da jeg blev gravid. Og fandt så ud af at medicinen ingen effekt havde, min veninde mener jeg ska prøve retalin (staves) som er adhd medicin for det har jeg os lidt af men lægen mener jeg ska ha noget der hedder seroquel (staves), men det falder jeg i søvn af. Så det jo ikke nemt.

Ja jeg synes du skal søge om hjælp sammen med ham... KOntakt din læge og få nogle samtaler og måske finde frem til den rigtige medicin...

Jeg har svært ved at komme med flere gode råd...

Men håber det bedste for dig / jer...

og så liiiiiiiige en masser af disse her for det har du vidst brug for

Majbritt

Anmeld

19. august 2010

Mumto3

Du siger det selv: Nu vil I sikkert sige at jeg skal gå fra ham.

Nemlig! Det er lige hvad du skal. Han er ikke god for dig! Han kører dig psykisk ned, du føler dig afhængig af ham (og det kommer man meget meget let til at forveksle med kærlighed. 'Jeg kan jo ikke undvære ham')

Du KAN godt undvære ham, det har du jo gjort da han flyttede sidste gang. Derudover har du kommunens ord for at du klare det utrolig godt. Det du ikke kunne med din første datter, det kan du med din anden datter.

Ja, jeg ved det det er SÅ nemt for mig at sige, og helt helt vildt svært og uoverskueligt for dig. Men jeg kan vitterlig ikke se (ud fra dine beskrivelser at I har en fremtid sammen om 5 år, om 10 år, om 15år)

Alternativt kan du sætte ham stolen for døren. Sig til ham (og du skal mene det!) at hvis han ikke kan lide lugten i bagerriet, så må han gå. Hvis han bliver, skal han STØTTE dig, BAKKE DIG OP, VÆRE der for dig. VISE at han ELSKER DIG! Det gør han ikke nu, når han bare brokker sig over alt ting.

-og så er det ikke godt nok at man på en god dag gerne vil giftes! Det er hvis man vil hinanden  på en dårlig dag, at man er gifte-klar. Det er jo ikke kun i medgang man siger ja, man siger også ja til at stå ved den andens side i modgangen!

Pyha...sikke en opsang men nogen gange skal man have et los i røven for at komme videre. Hvis jeg har taget fuldstændig fejl af dig og din situation, så vil jeg gerne på forhånd undskylde mange gange!

Anmeld

19. august 2010

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Du siger det selv: Nu vil I sikkert sige at jeg skal gå fra ham.

Nemlig! Det er lige hvad du skal. Han er ikke god for dig! Han kører dig psykisk ned, du føler dig afhængig af ham (og det kommer man meget meget let til at forveksle med kærlighed. 'Jeg kan jo ikke undvære ham')

Du KAN godt undvære ham, det har du jo gjort da han flyttede sidste gang. Derudover har du kommunens ord for at du klare det utrolig godt. Det du ikke kunne med din første datter, det kan du med din anden datter.

Ja, jeg ved det det er SÅ nemt for mig at sige, og helt helt vildt svært og uoverskueligt for dig. Men jeg kan vitterlig ikke se (ud fra dine beskrivelser at I har en fremtid sammen om 5 år, om 10 år, om 15år)

Alternativt kan du sætte ham stolen for døren. Sig til ham (og du skal mene det!) at hvis han ikke kan lide lugten i bagerriet, så må han gå. Hvis han bliver, skal han STØTTE dig, BAKKE DIG OP, VÆRE der for dig. VISE at han ELSKER DIG! Det gør han ikke nu, når han bare brokker sig over alt ting.

-og så er det ikke godt nok at man på en god dag gerne vil giftes! Det er hvis man vil hinanden  på en dårlig dag, at man er gifte-klar. Det er jo ikke kun i medgang man siger ja, man siger også ja til at stå ved den andens side i modgangen!

Pyha...sikke en opsang men nogen gange skal man have et los i røven for at komme videre. Hvis jeg har taget fuldstændig fejl af dig og din situation, så vil jeg gerne på forhånd undskylde mange gange!

Nej du tager ikke helt fejl.

Men jo savnede ham meget da han flyttede os selv om han behandler mig som han gør. Han har os arbejdet i kbh hvor vi kun var sammen 3 dage og han var væk 4. Og det var hårdt at han ikke var her.

Har i forvejen 2 mislykkede forhold hvor der er børn indblandet og ønsker virkelig ikke endnu et. det er derfor jeg kæmper såen for at holde sammen på det her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.