om børnefødselsdage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

438 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. august 2010

Fru Hansen

De tre foregående skoleår har vi holdt pigefødselsdage for min datters klasse. Og det har været rædselsfuldt. Pigerne små-skændes, vil ikke lege sammen, vil ikke lege de planlagte lege, kan ikke lide maden, er uopdragne osv osv  Vi har ikke fortalt vores datter at vi oplever fødselsdagene sådan og hun virker til at hygge sig nogenlunde

I år vil min datter, der fylder 9 år, gerne holde en anderledes fødselsdag. Hun vil kun have tre af sine gode drenge-venner fra klassen med. De skal tage i biografen, spise kinesisk og slutte med hygge hjemme hos os. Vi forældre syntes det lyder ret hyggeligt og vi har i klassen ikke nogle regler om fødselsdage. MEN er det fair at gøre det sådan? De er 22 i klassen, så vi føler ikke at nogle sidder tilbage og bliver holdt udenfor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

slettet_7530

Ja det synes jeg faktisk er okay, er egentligt selv lidt træt af at vi er dikteret til at holde for enten drengene eller pigerne eller hele klassen jeg mener når man nærmer sig de 9 10 år er man ved at nå en alder hvor de selv finder ud af om kemien passer eller ikke passer

Anmeld

19. august 2010

Stumpen

Nej det synes jeg ikke er fair, for hvad med Tina og Theis der på den måde aldrig bliver inviteret med til nogen fødselsdage??

Anmeld

19. august 2010

Mumto3

hmmm... jeg tænker at det ville være nemmest for jer, og det jeres pige ville blive gladest for, MEN  jeg synes også at det er asocialt. Alle kan sagtens inviteret 3-4 stykker med til en lille intim fødselsdag, og så kan de gå og snakke om den super fødselsdag DE har været til, men som de andre ikke var en del af, og misundelsen sstarter. Derudover vil der sikkert være nogen som ALDRIG vil blive inviteret til fødselsdag sammen med et par stykke andre. Faktum er at det er ikke alle i en folkeskoleklasse der er med i en klikke på et par stykker, som de kan invitere.

Hvad så om nogle år, hvis din datter har fundet en bedste veninde, og de bliver uvenner (det sker jo) og det så tilfældigvis er 1 uge før bedstevenindens fødselsdag og vedkommende derfor vælger at din datter alligevel ikke skal med til hendes fødseldag. For nu er din datter nemlig ude, og ikke inde i varmen?

Jeg synes det meget nemt kan få store konsekvenser at begynde at udvælge nogle.

(det er lidt ligesom med hold til boldspil. Selvfølgelig er der altid nogen der står tilbage, og blvier de sidste der bliver valgt. men forestil dig lige, at der skulle spilles rundbold i skolen, og da de dårligste står tilbage og venter på at blive valgt, så siger de andre: I må ikke være med. I er for dårlige. Det handler om sammen hold og at alle skla være med)

Anmeld

19. august 2010

MetteT

Jeg syns det er okay.. Men så ska de inviteres udenom klassen, så det på den måde ikke er en "klasseting"

Knus Mette

Anmeld

19. august 2010

Lone Jakobsen

synes det er helt okay at respektere hendes ønske.

som andre skriver så bare inviter dem udenfor skoletiden.

min datter blev 11 i år og hun inviterede 4 af veninderne med i centret. de shoppede, spiste frokost og hyggede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.