Positiv æ-test i 4 dage??? Hvad sker der??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. august 2010

Wish upon a star

Jeg forstår simpelthen ikke hvad der sker. Jeg har testet positiv med ægløsnings teste de sidste 4 dage, hvordan kan det lade sig gøre?  Det er ikke morgen urin og test stregen er enten tydeligere eller lige så tydelig som kontrol stregen.

Det skulle vel ikke kunne lade sig gøre. Er der nogen som har prøvet det samme eller er der nogen der kender til hvad der kan være årsagen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

BettinaHornskov skriver:

Jeg forstår simpelthen ikke hvad der sker. Jeg har testet positiv med ægløsnings teste de sidste 4 dage, hvordan kan det lade sig gøre?  Det er ikke morgen urin og test stregen er enten tydeligere eller lige så tydelig som kontrol stregen.

Det skulle vel ikke kunne lade sig gøre. Er der nogen som har prøvet det samme eller er der nogen der kender til hvad der kan være årsagen??

De sker at folk kan teste positivt flere dage i træk. Så vidt jeg ved er det ikke helt ualmindeligt. Lige som det ikke er ualmindeligt, at kun kunne teste positivt en dag. Så under dynen med jer

Anmeld

19. august 2010

Muffinmus

det kan man altså tit opleve:-)

For det første skal du IKKE teste andet end den første gang du får en postivt test. DENNE test er den eneste gyldige i den cyklus du er i.

For det andet så kan man kun æl ca et døgns tid, så er den rutchetur slut for den måned:-)

Grunden til dine tests er faktisk at det hormon det tester for er længe om blive nedbrudt i forhold til at blive dannet. Derfor kan man nogle gange få positive tests helt op til en uge af gange. Men som sagt er det KUN den første positive test der gælder, resten er misvisende og kan ike bruges til noget.

Så du havde æl for 3-4 dage siden:-)

Anmeld

19. august 2010

Wish upon a star

Vi er i gang hver dag, bare for at være på den sikre side

Syntes bare det er mærkeligt, for jeg har testet positiv i 2 dage før, men da aldrig 4 dage. Når man tester positiv, så er det jo meningen man har ægløsning inden for 24 - 36 timer. Men nu er jeg på 4. dagen, og det er jo umuligt at vide hvornår man så rent faktisk har ægløsning... Undskyld jeg er altså lidt forvirret

Anmeld

19. august 2010

Muffinmus

jo, men det den test rent faktisk viser er en stigning i et hormon, den stigning er den udløsende faktor på din ÆL, stiger den ikke nok, så får man ikke æl. Så det din test har vist dig, det er at din stigning har været høj nok til at have udløst ÆL...så du skal nok regne med du HAR haft ÆL.

Og da jeg testede  første gang kunne jeg teste i 3 dage, andnen gang i 5 dage og 3 gang kun 1 dag..så det behøver ike at være ens, men genrelt er det for alle cyklus at du KUN kan regne med den aller første test.

Anmeld

19. august 2010

Wish upon a star

MariaE skriver:

det kan man altså tit opleve:-)

For det første skal du IKKE teste andet end den første gang du får en postivt test. DENNE test er den eneste gyldige i den cyklus du er i.

For det andet så kan man kun æl ca et døgns tid, så er den rutchetur slut for den måned:-)

Grunden til dine tests er faktisk at det hormon det tester for er længe om blive nedbrudt i forhold til at blive dannet. Derfor kan man nogle gange få positive tests helt op til en uge af gange. Men som sagt er det KUN den første positive test der gælder, resten er misvisende og kan ike bruges til noget.

Så du havde æl for 3-4 dage siden:-)

Okay tak Har aldrig hørt om det før, så blev helt forvirret. Men så er det jo godt man kan spørge herinde og få svar

Anmeld

19. august 2010

Muffinmus

jeps:-)Internette kan lære desperate kvinder meget..men med en kamp på 3 år for at få den første, ja så får man sat sig ind i rigtigt mange ting hvad det angår.

Anmeld

19. august 2010

FrkT

Det er forskelligt fra kvinde til kvinde hvor hurtigt hormonet kommer ud af kroppen igen, dvs. at for nogle kan der godt gå flere dage. Men du skal regne med den første positive test du fik, og så regne med at ÆL faldt 12-36 timer efter du testede positivt første gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.