Så har vi atter brug for jer dejlige tøser herinde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. august 2010

4xGreve

Vi skriver fordi vi efterhånde føler os utrolig splittet...

Daniella sover ikke længer til middag og dette har vi snakkede emd vores sundhedsplejserske om som siger at vi kun gør det rigtige da hverdagen herhjemme funger meget beder uden den middags søvn, dannel ligger sig til at sove om aften (før havde vi en kamp på mellem 2-4 timer) hun vågner ikke om aften (dette gjorde hun meget hyppigt før hun sover igennem om natten (hun vågen hele tiden før om natten og var længe vårgen, dog oplever vi hun våger for at søge tryghed lige pt. vi tror det er pga. der er gærstebarn i DPèren og dette påvirker hende meget) og hun sover længe om morgen - nu får hun i gennemsnittet mere søvn end hun gjorde da hun sov både til middag og self. nat.

Men men men vores dagplejer strider meget imod os, hun mener det vi gør er meget forkert og at det skader daniella (tros det at hun får beder mere og sammenhængende søvn nu) hun vil ike gå med til at hvis Daniella skal være der til over 12 at hun så ikke sover til middag - ved hende SKAL hun sove til middag - (henter normalt Daniella kl 12 da hun har svært evd at kaper længer dage men disse forkommer jo desværre engang imellem) hun sagde så sent som idag at så alt det man havde lært så var det jo forkert og at vi måtte håbe Daniella ikke stoppet med at udvikle sig osv.

Vi aner ikke vores levende råd, føler mig meget såret over hun ikke har tillid til vores beslutning og at hun tror hun ved bedst omkring Daniella og det skal lige siges hverken vi daniella´s forældre eller folk familie og venner såvel som professionelle er i tvivl om at vi er universets bedste forældre for daniella og at vi helt klart ved bedst for Daniella og gør bedst for Daniella hun er altid vores førte priotet (staves). men det såres os også dybt at hun vil gå imod os at ligge >Daniella til at sove hvis der er en dag vi ikke kan hente hende tidligt - hun siger også tit at hun ser daniella gå og gab osv. og dette ser vi ikke - daniella er ikke mere trræt nu end hun var dengang hun sov til middag.

Håber virkelig i kan hjælpe os - for vi aner ikke vores levende råd.
Daniella er forresten 2 år og 3 måneder og ja det er meget tidligt men det er det der virker.
I må undskylde stavefejlene men det er lige gået lidt stærkt!

Knus TrioeN

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

lion

WiitrioeN skriver:

Daniella sover ikke længer til middag og dette har vi snakkede emd vores sundhedsplejserske om som siger at vi kun gør det rigtige da hverdagen herhjemme funger meget beder uden den middags søvn, dannel ligger sig til at sove om aften (før havde vi en kamp på mellem 2-4 timer) hun vågner ikke om aften (dette gjorde hun meget hyppigt før hun sover igennem om natten (hun vågen hele tiden før om natten og var længe vårgen, dog oplever vi hun våger for at søge tryghed lige pt. vi tror det er pga. der er gærstebarn i DPèren og dette påvirker hende meget) og hun sover længe om morgen - nu får hun i gennemsnittet mere søvn end hun gjorde da hun sov både til middag og self. nat.

Men men men vores dagplejer strider meget imod os, hun mener det vi gør er meget forkert og at det skader daniella (tros det at hun får beder mere og sammenhængende søvn nu) hun vil ike gå med til at hvis Daniella skal være der til over 12 at hun så ikke sover til middag - ved hende SKAL hun sove til middag - (henter normalt Daniella kl 12 da hun har svært evd at kaper længer dage men disse forkommer jo desværre engang imellem) hun sagde så sent som idag at så alt det man havde lært så var det jo forkert og at vi måtte håbe Daniella ikke stoppet med at udvikle sig osv.

Vi aner ikke vores levende råd, føler mig meget såret over hun ikke har tillid til vores beslutning og at hun tror hun ved bedst omkring Daniella og det skal lige siges hverken vi daniella´s forældre eller folk familie og venner såvel som professionelle er i tvivl om at vi er universets bedste forældre for daniella og at vi helt klart ved bedst for Daniella og gør bedst for Daniella hun er altid vores førte priotet (staves). men det såres os også dybt at hun vil gå imod os at ligge >Daniella til at sove hvis der er en dag vi ikke kan hente hende tidligt - hun siger også tit at hun ser daniella gå og gab osv. og dette ser vi ikke - daniella er ikke mere trræt nu end hun var dengang hun sov til middag.

Daniella er forresten 2 år og 3 måneder og ja det er meget tidligt men det er det der virker.

Knus TrioeN

Hvis det virker for jer og hun ikk er mega træt i løbet af dagen, kan jeg ikk se at hun skal sove til middag.

Men sig til jeres dagplejer at sådan skal det være med daniella og måske hører kommunen og I har lov at sige sådan.

Anmeld

19. august 2010

mariamiss6

hejsa

Jeg synes du skal kontakte din SP igen... Bede hende tage med dig til et møde hos DP og få hende til at forklare hvorfor Danniella ikke skal sove til middag, og vigtigheden heraf...

Jeg dog godt fortælle dig, hvorfor DP helst ser at Daniella skal sove til middag... Det er simpelthen fordi hun har en 48 timers arbejdsuge, og med et barn der ikke sover til middag, får hun absolut ingen pauser....

Måske kunne man være lidt upædagogisk, og sige, at i en halv time, eller mens de andre sover, der må DP lade Daniella se en tegnefilm hun godt kan lide, sådan at DP kan få lov at sidde lidt uden at skulle underholde.... Lyder det helt åndssvagt?

Jeg arbejder selv i en vuggestue, og jeg kan mærke at jeg er lige ved at gå i panik hvis jeg ikke kan få en halv times pause... Men altså, man må jo tage barnets behov... Og er hendes behov at hun ikke skal tvinges til middagssøvn, så er det sådan det må være... Og så må DP finde ud af at arbejde uden om det....

Men altså få et møde både med DP'eren og med DP pædagogen, og så din SP... Altså jer alle sammen samlet til et møde, og få din SP til at hjælpe dig med at fortælle dem hvorfor hun ikke skal sove til middag....

Anmeld

19. august 2010

klmf

Hej

Uh, det er svært kan jeg se. Kan på den ene side godt forstå dp, hvis hun oplever en træt pige, der går og gaber, at så tænker man selvfølgelig, at en lur er en god ting På den anden side har jeg det lidt sådan, at det er mit barn og mig, der træffer sådanne beslutninger... Synes det var et godt forslag at foreslå dp det med tegnefilm for Daniella mens de andre sover hvis det kan lade sig gøre - for kan dælme også godt forstå hun trænger til en pause

Tag et møde med dp og dp-pædagog og evt. sp, så må I kunne snakke om det og finde en løsning alle kan gå med til

Knus

Anmeld

19. august 2010

helora

WiitrioeN skriver:

Knus TrioeN

På mig lyder det lidt som om, at Daniellas dagplejemor er ked af at miste den pause hun har når alle ungerne sover til middag .

Selvfølgelig er det hårdt at passe børn og skulle være på hele tiden, men så må hun sige, at det er det det handler om. Det skal da ikke gå ud over Daniella, hvis det fungerer bedre når hun ikke sover til middag. Jeg har meget svært ved at forestille mig, hvordan hun skulle tage skade af ikke at få sin middagslur når hun ellers virker glad og tilfreds.

Anmeld

19. august 2010

eirene

Vi havde samme problem i vores DP da Alexander stoppede med middagsluren. Men alt fungerede meget bedre herhjemme da han stoppede med den. Vi aftalte med DP at han bare hvilede sig i en halv time når de andre sov, så hun også kunne få lidt pause. Det vil sige han sov ikke.

Og ja det er helt sikkert jer der er forældre og ved hvad der er bedst for jeres barn. Så hun må acceptere det er sådan. Og hun skal jo hellere ikke være i DP i flere år endnu...

Anmeld

21. august 2010

4xGreve

Tak for alle jeres svar... Vi er glade for at høre vi ikke er de eneste der har et barn der tidligt stopper med middagslur, vi vil helt sikkert prøve at forslå DPér en film mens de andre sover den sjælden gang der er tale om...

Vi siger endnu engang tak for alle jeres svar!

Knus TrioeN

Anmeld

22. august 2010

TbCp

mariamiss6 skriver:

hejsa

Jeg synes du skal kontakte din SP igen... Bede hende tage med dig til et møde hos DP og få hende til at forklare hvorfor Danniella ikke skal sove til middag, og vigtigheden heraf...

Jeg dog godt fortælle dig, hvorfor DP helst ser at Daniella skal sove til middag... Det er simpelthen fordi hun har en 48 timers arbejdsuge, og med et barn der ikke sover til middag, får hun absolut ingen pauser....

Måske kunne man være lidt upædagogisk, og sige, at i en halv time, eller mens de andre sover, der må DP lade Daniella se en tegnefilm hun godt kan lide, sådan at DP kan få lov at sidde lidt uden at skulle underholde.... Lyder det helt åndssvagt?

Jeg arbejder selv i en vuggestue, og jeg kan mærke at jeg er lige ved at gå i panik hvis jeg ikke kan få en halv times pause... Men altså, man må jo tage barnets behov... Og er hendes behov at hun ikke skal tvinges til middagssøvn, så er det sådan det må være... Og så må DP finde ud af at arbejde uden om det....

Men altså få et møde både med DP'eren og med DP pædagogen, og så din SP... Altså jer alle sammen samlet til et møde, og få din SP til at hjælpe dig med at fortælle dem hvorfor hun ikke skal sove til middag....

sådan gjorde vores dagplejer da Liva i en periode ikke sov til middag... så så hun enten tegnefilm, sad og tegnede eller lign.
Det synes jeg faktisk var helt ok!!!

Jeg er selv dagplejer og ved hvor meget middagspausen betyder!

Anmeld

22. august 2010

Mumto3

Jeg har ikke læst de andre svar, så undskyld hvis jeg gentager.

Først den med søvnen: Min første søn droppede middagsluren da han var 1 år 5 mdr gammel. Hold da, det var et helvede. Jeg var sikker på at jeg var verdens dårligste mor, for små børn SKAL sove til middag, det vej alle jo!!! Jeg kæmpede i månedes vis, hver eneste dag sad jeg med ham i timevis og lullede ham, jeg gik lange ture med barnevognen, men lige lidt hjalp det!!! Han kunne bare ikke sove til middag mere. Så jo, nogle børn kan altså godt lægge middagsluren tidligt (og jeg synes jo ikke at 2 år og 4 mdr er tidligt)

Dernæst DP: Mange dagplejermødre vil have at børnene skal sove samtidig, så de kan få en pause. Det kan jeg sagtens forstå, og synes også det er ok, så længe det ikke går ud over børnene. Men det gør det jo med Daniella. Hun skal ikke sove til middag. Din dagpelje mor skulle da meget gerne vide at børn er forskellige!!! -og ud over de er forskelllige, så er der også andre ting der gør sig gældende når der er tale om et for tidlig født barn. Jeg tror det bedst du kan gøre i forhold til DP, er at droppe at snakke med hende om det. Hun føler hun er professionel, og føler sig sikkert trådt på, hvis en 'uvidende' kommer og fortæller hende hvor tingene skal være. Så hent din datte kl 12 så meget du har mulighed for det, og de dage hun skal være der længere, kan du stille lade en bemærkning falde om: Du ved hvad vores holdning er, hjemme sover hun ikke til middag. -og så lade diskussionen stopp der. Så må I afvente og se hvad DP så gør på de lange dage.

Åh, det er så svært når andre vil bestemme over ens barn!!!

Anmeld

22. august 2010

mariamiss6

TbCp skriver:

sådan gjorde vores dagplejer da Liva i en periode ikke sov til middag... så så hun enten tegnefilm, sad og tegnede eller lign.
Det synes jeg faktisk var helt ok!!!

Jeg er selv dagplejer og ved hvor meget middagspausen betyder!

Jaaah og der findes sgu også masser af gode pædagogiske tegnefilm... hun må bare sørge for at købe en, som har et godt budskab med sig så er det sgu let forsvarligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.